Toon posts:

[alg] Cross browser compatibility controle - jullie methode?

Pagina: 1
Acties:

• Ivy2009
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11-08-2014
Omdat dit onderwerp de controle van HTML/CSS betreft (cross browser compatibility) lijkt /13 me de juiste plaats. Den vraag:

Hoe controleren jullie of de code die je schrijft (HTML/CSS/JS) werkt in alle browsers? De browsers Chrome, Firefox en Safari vormen geen probleem omdat je die gewoon kunt installeren op je eigen pc. Ook de huidige versie van Internet Explorer vormt geen probleem (8, of voor sommigen: Beta 9).

Maar hoe controleren jullie of alles werkt in IE6 en IE7?
Op een ander systeem?

Ik ben totaal geen fan van programma's als `IETester`, omdat dergelijke installaties van IE vaak enorm instabiel zijn. Graag jullie ervaring! :)

• Bosmonster
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10-09 22:52

Bosmonster

*zucht*

virtual machines

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-09 16:46
Bij mij werkt IETester perfect hoor. Zowel op mijn laptop als desktop. Daarnaast kun je IE7 testen door compatibliteitsmodus in te schakelen in IE8, die geeft dan namelijk dezelfde weergave als IE7.

Zelf test ik overigens altijd met Chrome dev, Chrome stable, Firefox stable, Opera stable, IE8 en IETester. Safari vind ik zelf onnodig omdat deze dezelfde renderengine gebruikt als Chrome.

stable is dan de laatste versie

• rooot
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23:22
Ik heb Browsershots vaak gebruikt. Je kunt hier in ieder geval de weergave van de website controleren. Het goed functioneren van de JavaScript-code kan o.a. met een virtuele machine, zoals Bosmonster al aangaf.

• Jazzle
  • Registratie: november 2004
  • Niet online
http://spoon.net/ werkt prima bij mij :)

• Ivy2009
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11-08-2014
Is de compatibiliteitsmodus van IE8 een realistische ( = 1 op 1) simulatie van IE7?

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:03
Ik heb nu XP mode draaien onder win 7 om IE6 te kunnen testen. Maar ik denk dat dit hele geneuzel allemaal niet zo lang meer duurt. IE6 wordt zooo weinig gebruikt dat het steeds minder belangrijk wordt.

en volgens mij komt de Compat. mode van IE8 heel dicht in de buurt van de IE7 rendering.

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Nadeel daarvan is dat je weinig controle hebt over de browsers en plugins. Als je zelf de VM's beheert kun je eenvoudig een versie maken van IE6 met Flashplayer 7 oid als testomgeving (of zonder Flash).

Daarnaast werkt Spoon.net niet op de Mac, wat mijnsinziens een enorme faal is als je kijkt naar hun doelgroep.

Screenshot-services heb ik het nut nooit van ingezien. Je wilt iets testen, niet bekijken. En aangezien je voor het testen toch een degelijke testomgeving nodig hebt, waarom nog een service als browsershots gebruiken? Hetzelfde geldt voor services als Adobe Browserlabs.

De IETester-achtige applicaties zijn op zich een leuk idee, al is het wederom Windows-only natuurlijk en krijg je problemen zodra browser XP of Windows Vista+ vereisen (zoals nu met IE9 gebeurt). Daarnaast is mijn ervaring dat deze applicaties nooit 100% betrouwbaar zijn.

Al met al is het het meest flexibel en betrouwbaar om gewoon zelf een aantal virtual machines te installeren. Je kunt ook eenvoudig afgeleiden maken van die VM's, zodat je bijvoorbeeld verschillende plugin-versies kunt installeren en testen.

[Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 03-11-2010 17:09]

• DexterDee
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 24-09 14:55

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Site ziet er veelbelovend uit, maar bij het starten van een simulatie krijg ik altijd dit te zien:

Server Error in '/' Application.
The resource cannot be found.
Description: HTTP 404. The resource you are looking for (or one of its dependencies) could have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable. Please review the following URL and make sure that it is spelled correctly.

Requested URL: /UnsupportedBrowser.aspx

Blijkbaar zijn ze niet zo dol op Macs ;(

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• X-Lars
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Wat mij betreft is er geen enkele andere manier dan virtual machines, of gewoon een fysieke machine. Je wilt het zien en voelen.

Ik vind het ook geen overbodige luxe om cross-platform te testen. Op een Mac kan je virtual machines met Windows gebruiken, andersom gaat dat niet (correct me if I'm wrong here). De weergave van form controls verschillen bijvoorbeeld ook per systeem. En qua CSS scheelt het soms ook. Qua Javascript zou er geen verschil moeten zijn.

Dit is nog allemaal met de aanname dat je handmatig test cq. wil gaan testen.

Automatisch testen kan met Selenium (functioneel/UI) of bijv. Jasmine (unit-testing). Selenium RC is ook interessant: een commando vanaf de CLI (of vanuit build script) en de tests draaien in automatisch gestarte browsers op (ook in de VM's).

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

@X-Lars idd

Om daar nog aan toe te voegen zou ik vandaag de dag ook met een touch-interface testen zoals een iPad, iPhone en/of Android-telefoon.

Al die VM's geven je overigens ook een mooi excuus een fatsoenlijk werkstation aan je baas te vragen. 8GB+ RAM en SSD zijn hierin geen overbodige luxe als je met Photoshop + 4 VM's ofzo nog fatsoenlijk wilt draaien :)

[Voor 51% gewijzigd door Bosmonster op 03-11-2010 17:18]

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bosmonster schreef op woensdag 03 november 2010 @ 17:13:
Al die VM's geven je overigens ook een mooi excuus een fatsoenlijk werkstation aan je baas te vragen. 8GB+ RAM en SSD zijn hierin geen overbodige luxe als je met Photoshop + 4 VM's ofzo nog fatsoenlijk wilt draaien :)
Neem daar dan gewoon 2 fysieke machines voor, eentje waar je jouw Photoshop werk op doet en een andere machine die je inricht als hypervisor, met bijvoorbeeld VMWare's ESXi of Citrix' Xen. Daar binnen maak je dan je gewenste virtuele machines. Mis je alleen de Mac nog, maar daar kun je eventueel Hackintosh voor installeren. Een goede machine voor hypervisor hoeft namelijk niet duur te zijn.

Overigens vraag ik mij ook eerder af, tot hoe ver je cross browser compatability wil, zo kan ik het me bijvoorbeeld goed voorstellen, om (zoals t.net dat ook doet) de support voor IE6 te droppen.

[Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 03-11-2010 17:45]

• TimDJ
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 01:23
tijdens ontwikkeling Firefox en Ie 9 beta (ondersteund compat mode voor ie8 en 7) en tijdens tests in virtualmachine de echte browsers.

Freelance Drupal developer

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

CptChaos schreef op woensdag 03 november 2010 @ 17:24:
[...]
Neem daar dan gewoon 2 fysieke machines voor, eentje waar je jouw Photoshop werk op doet en een andere machine die je inricht als hypervisor, met bijvoorbeeld VMWare ESXi of Citrix' Xen. Daar binnen maak je dan je gewenste virtuele machines. Mis je alleen de Mac nog, maar daar kun je eventueel Hackintosh voor installeren. Een goede machine voor hypervisor hoeft namelijk niet duur te zijn.

Overigens vraag ik mij ook eerder af, tot hoe ver je cross browser compatability wil, zo kan ik het me bijvoorbeeld goed voorstellen, om (zoals t.net dat ook doet) de support voor IE6 te droppen.
En als je standaard op een Mac werkt? Daarnaast lijkt een tweede machine + licenties me duurder dan even VMware op je Mac mikken met wat meer geheugen ;) Aangezien je als frontend developer veel met Photoshop werkt is een redelijk systeem sowieso al geen overbodige luxe.

IE6 support is natuurlijk compleet doelgroep-afhankelijk. We hebben nog klanten met 40% IE6 gebruik, maar voor sites als T.NET boeit het idd niet.

[Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 03-11-2010 17:42]

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bosmonster schreef op woensdag 03 november 2010 @ 17:41:
En als je standaard op een Mac werkt? Daarnaast lijkt een tweede machine + licenties me duurder dan even VMware op je Mac mikken met wat meer geheugen ;) Aangezien je als frontend developer veel met Photoshop werkt is een redelijk systeem sowieso al geen overbodige luxe.
Dan nog heb je licenties nodig voor bijvoorbeeld Windows, dus dat is onoverkoombaar. VMWare's ESXi is gratis, of Citrix' Xen dat ook is, weet ik niet.

[Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 03-11-2010 17:46]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee