• powerpuck
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 24-08 06:16
Gegroet allen,
ik ben al aan het zoeken geweest in de Pricewatch naar een aantal muizen.
Ik ben op zoek naar een muis die fijn in de hand ligt, ik heb nu een oudere standaard logitec muis van ongeveer 15 euro.
Mijn budget is maximaal 50 euro, ik ga de muis vooral gebruiken voor photoshop en andere applicaties, maar ook hier en daar een FPS.
De mogelijkheid DPI in te stellen op de muis zelf lijkt me erg handig voor het wat preciezere werk. Zowel in schietspellen als grafische applicaties. En alhoewel ik ook een tablet heb, vind ik buiten gewoon tekenen een muis tot nu toe fijner.
Ik heb een aantal leuke muizen met goede review gezien in de pricewatch, zo'n aantal eigenlijk dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Voor de rest heb ik geen idee welke merken wel en niet betrouwbaar zijn.

Een aantal muizen dat mijn aandacht heeft getrokken:
pricewatch: CM Storm Sentinel Advance
pricewatch: Logitech VX Revolution
pricewatch: Microsoft Sidewinder Mouse

Zou een van deze muizen geschikt zijn, of raden jullie me wat anders aan? De sidewinder zie ik eigenlijk het minste zitten van deze muizen.

Bij voorbaat dank.
Zou ik er goed aan doen

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17-09 09:47
Ligt net iets boven jouw budget, maar ik ben persoonlijk helemaal weg van de pricewatch: Razer Imperator. Hierbij is het wel belangrijk ook een muismatje te nemen, waarbij ik zelf een stoffen van SteelSeries heb.

• powerpuck
alex3305 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 16:21:
Ligt net iets boven jouw budget, maar ik ben persoonlijk helemaal weg van de pricewatch: Razer Imperator. Hierbij is het wel belangrijk ook een muismatje te nemen, waarbij ik zelf een stoffen van SteelSeries heb.
Ben bang dat ik met 50 echt mijn maximum budget heb getrokken, vooral ook omdat ik vind dat ik er niet genoeg mee doe om er meer aan uit te geven.
Bedankt voor het aangeven, als ik meer geld over heb, en er meer mee ga doen houd ik hem zeker in gedachten. Ik ben trouwens sowieso ook wel toe aan een nieuwe muismat, deze is net zo oud als mijn huide pc (4-5jaar), en is aardig verslaten
Ben nog even verder wezen kijken en de logitec g500 ziet er ook wel aantrekkelijk uit.
pricewatch: Logitech G500

• gerwim
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 15:47
Deze is ook wat duurder, maar ook echt zo'n fijne muis (uit eigen ervaring)!
pricewatch: Logitech G9 Gaming Laser Mouse

De G9X is de wat "nieuwere" versie, hier zit volgens mij alleen een andere cover op:
pricewatch: Logitech G9X Lasermuis

Edit: Jammer, als je max prijs echt €50 is, dan houd het op.

[Voor 7% gewijzigd door gerwim op 03-11-2010 16:30]

• Mr Alfabet
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 09-09 17:58

Mr Alfabet

Je Moeder!

Zelf heb ik de G5, erg fijne muis vind ik.

Core i7 950. DFI DK x58-T3eH6. 6GB OCZ RAM. 5850@1000/1200. Disks: OS: OCZ Vertex3 MAXIO 120GB, DATA: 12x1.5TB WD15EARS RAID6 op Areca 1231ML.Koeling: 2x 240 rad, 3x Eheim 1048, 5850@WC, 8800GT@WC, CPU@NexXxos XP, NB@WC

• dondersgoei
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 05-06-2019
Op het werk getekend met een G5 en nu met de G500, en thuis heb ik ook een G5. Allebei een hartstikke fijn muisje om mee te tekenen en te gamen.

• powerpuck
gerwim schreef op woensdag 03 november 2010 @ 16:29:
Deze is ook wat duurder, maar ook echt zo'n fijne muis (uit eigen ervaring)!
pricewatch: Logitech G9 Gaming Laser Mouse

De G9X is de wat "nieuwere" versie, hier zit volgens mij alleen een andere cover op:
pricewatch: Logitech G9X Lasermuis

Edit: Jammer, als je max prijs echt €50 is, dan houd het op.
Bedankt, maar inderdaad toch net weer te prijzig voor mijn smaak.
Mr Alfabet schreef op woensdag 03 november 2010 @ 16:43:
Zelf heb ik de G5, erg fijne muis vind ik.
dondersgoei schreef op woensdag 03 november 2010 @ 16:49:
Op het werk getekend met een G5 en nu met de G500, en thuis heb ik ook een G5. Allebei een hartstikke fijn muisje om mee te tekenen en te gamen.
De G500 is nieuwer, is hij ook daadwerkelijk aan te raden boven de G5?
edit: lijkt er op dat de g5 niet meer verkocht wordt, er wordt teminste niets aangegeven in de pricewatch.

[Voor 4% gewijzigd door powerpuck op 03-11-2010 17:18]

• ®androiid
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 30-07 16:06

®androiid

Euroshopper

De G500 is wat mij betreft echt een aanrader. Voordat je echter je keuze gaat maken zou ik wat reviews lezen van de muizen die je zelf op het oog hebt. Het enige wat ik je kan zeggen is dat ik de G500 nu 1 á 2 maanden met plezier in mijn bezit hebt.

De G500 heeft in ieder geval DPI instelbaar op de muis. De dpi instelling heeft 3 standen en voor elke stand kun je via het programmatje om je muis in te stellen, de precieze DPI hoogte in stellen per stand.

Pils €0,50

• powerpuck
Dan nu ook gelijk verder op de vraag muismatten, de muismat die ik nu heb is aardig versleten, hij zit vol met butsen en deuken in de bovenlaag, en is ook een beetje klein soms. Ik heb in de pricewatch gekeken, maar ik kon daar niet heel veel muismatten vinden.

• tarlitz
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online
powerpuck schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:12:
Dan nu ook gelijk verder op de vraag muismatten, de muismat die ik nu heb is aardig versleten, hij zit vol met butsen en deuken in de bovenlaag, en is ook een beetje klein soms. Ik heb in de pricewatch gekeken, maar ik kon daar niet heel veel muismatten vinden.
Ik zou zo'n kunststof steelseries of razor mat nemen. Die zijn lekker groot en verslijten niet en glijden als een tierelier. Sommige hebben zelfs 2 kanten, een met een wat grovere textuur voor het precisie werk en een gladde kant voor minder wrijving. Echt ideaal.

Edit:Er is trouwens gewoon een categorie voor muismatten in de PW hoor

[Voor 18% gewijzigd door tarlitz op 04-11-2010 11:39. Reden: linkje toegevoegd]

• powerpuck
tarlitz schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:38:
[...]

Ik zou zo'n kunststof steelseries of razor mat nemen. Die zijn lekker groot en verslijten niet en glijden als een tierelier. Sommige hebben zelfs 2 kanten, een met een wat grovere textuur voor het precisie werk en een gladde kant voor minder wrijving. Echt ideaal.

Edit:Er is trouwens gewoon een categorie voor muismatten in de PW hoor
Oh, daar heb ik dan per ongeluk over heen gekeken, ik heb wel gezocht op muismat maar kreef heel weinig resultaten.
Hartelijk dank! :)

• Strainger
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 28-11-2010
Onlangs de G9 vervangen door de G700...ook lekker veel programeerbare knoppen, en dus ook veel bij CS5 in gebruik hier. Maar voor het echte Photoshopwerk grijp in zonder pardon de Wacom erbij.

De logitech G5 is ook ideaal voor dergelijke klusjes als je binnen jou budget wilt blijven.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee