Toon posts:

bottleneck hd 6850 - athlon x2 245

Pagina: 1
Acties:

• driezel
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22-03-2015
Hellow, ik heb op dit moment een athlon x2 245 in combinatie met de m4a785td-m-evo, 2gb ddr3 1066 geheugen en een stille Coolermaster 530W voeding waarop windows 7 draait. Mijn bedoeling was om een zo compact en stil mogelijke goedkope desktop computer te hebben met hdmi uitgang op het moederbord en hd films kan afspelen op een plasmatv 37px80 en die ik later nog kan updaten.

Nu als ik fifa11 speel, lukt dit wel op een computerscherm (niet op tv en niet te vergelijken met de prachtige videokwaliteit van playstation3), maar ik heb toch het gevoel dat wanneer ik ga scoren de ventjes plots effe met een paar sprongen bewegen. Ik gebruik op dit moment de onboard videokaart (hd 4200) en die geeft vermoedelijk net te weinig fps.. ;) Daarom was ik op zoek naar een videokaart die het liefst zo stil mogelijk is (maar geen passieve kaart omdat ik vermoed dat de luchtstroom in de kleine kast van silverstone SG02 niet genoeg luchtstroom daarvoor ontwikkeld (cpu 28°, maar ik heb alle extra ventilators uit de kast verwijderd).

Als videokaart kom ik dus uit bij de hd6850 sapphire. Ik heb mij reeds 4gb 1333 mhz extra geheugen aangeschaft die ik er meteen ook ga bijsteken omdat ik windows 7 64 bit ga installeren. Nu is mijn vraag ga ik geen bottleneck effect hebben maw kan de processor de videokaart genoeg aan het werk zetten? Of is dit zonde van het geld (175euro) en kan ik dit beter investeren in een betere processor en goedkopere videokaart eventueel toch passief gekoeld? Kan ik fifa eventueel op een hd ready 37 plasma tv spelen met de hd 6850 (en op welke resolutie) of kan mijn processor dit niet aan? thx

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
HD6850 lijkt mij nogal overdreven voor Fifa 11, HD5770 moet ook meer dan genoeg zijn.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• epic_gram
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12-09 19:24

epic_gram

undercover moderator

Ik zou het niet doen, hangt wel een beetje van je instellingen af maar ik verwacht dat het idd gaat bottlenecken. Kijk eens naar een 5750 of 5670.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• driezel
Ik vind de hd 5770 nogal weinig "bang for bucks" i.vgl.m. de hd 6850. Wat is eigenlijk de reden dat ik fifa nu niet op een hd ready tv niet kan spelen (resolutie 1024 * 720) via een hdmi kabel. Terwijl de resolutie van het pc scherm 1680 * 1050 is?

[Voor 3% gewijzigd door driezel op 03-11-2010 15:59]

• Zer0
  • Registratie: september 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

driezel schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:57:
Ik vind de hd 5770 nogal weinig "bang for bucks" i.vgl.m. de hd 6850. Wat is eigenlijk de reden dat ik fifa nu niet op een hd ready tv niet kan spelen (resolutie 1024 * 720) via een hdmi kabel. Terwijl de resolutie van het pc scherm 1680 * 1050 is?
En dat zou ik eerst eens uit gaan zoeken voor je een andere videokaart koopt, want als het op je desktop wel goed loopt is de power van de GPU dus voldoende.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• driezel
Goed.. je merkt dat de gpu toch net iets te zwak is voor fifa 11, bij het scoren (extra cpu verbruik?) is er soms een hapering te merken. Vandaar dat ik wel een nieuwe videokaart overweeg. Ik kan films bekijken op de hd ready tv , maar vanaf wanneer ik fifa opstart verschijnt er een zwart scherm.. Ik vermoed dat dit te maken heeft met dat fifa11 automatisch de beste resolutie zoekt. Hij zendt dit door als 1080p en een hd ready kan slechts 720p aan, maar dit lukt dus wel voor films en diene panasonic kan normaal automatisch downscalen... Dit zou wel balen zijn, moest ik met een nieuwe videokaart fifa niet op 37 inch tv kan spelen.. :)

[Voor 13% gewijzigd door driezel op 03-11-2010 16:15]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee