help, videokaart kan geen nieuwe drivers aan!?

Pagina: 1
Acties:

• freshman_sof
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-05 22:15
Ben een laptop van een collega aan het installeren, maar als ik de nieuwste Nvidia 7600 driver installeer begint het beeld te stuiteren onder Xp en onder w7 en vista start hij niet op en geeft hij de foutmelding over de driver. Dit was voor de nieuwe installatie ook het euvel.

Weet iemand hier iets voor of is de videokaart aan zijn einde?
Het is een toshiba A100-812

bedankt

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-12 13:07

Theck88

If it's hard just KISS!

Welke driver is het die je probeert te installeren?
Waar heb je die driver vandaan?

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

• freshman_sof
nieuwste van de nvidea site en na vista update's zat deze ook al bij de update.
ook nog geprobeerd bij de toshiba site, gebeurd hetzelfde.
Dus steeds problemen als er een nieuwe driver geinstalleerd wordt

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:08
de foutmelding over de drive
De foutemelding? Welke foutmelding? Op deze manier hebben we er nog niet echt veel aan. Pas wanneer we weten wat de foutmelding aangeeft weten we wat er echt fout gaat, het is namelijk een foutmelding :P

Het maakt nogal uit of hij weigert te installeren omdat het de driver niet geschikt is (in dat geval zal een driver van laptopvideo2go.com wel werken) of dat er een ernstige fout is met de hardware ofzo.

• freshman_sof
hij komt op een gegevens moment aan met geheugendump en begint dan in procenten te tellen, als snel start hij daarna opnieuw op met de keuze veilige modus. Ik hier hier de code's plaats, kun je dan eruit halen wat er precies mis is?

• GENETX
Dat doet hij tijdens de installatie? :? Maar is het een BSOD, of een foutmelding in Windows zelf? Code's zijn in ieder geval welkom inderdaad, vaak kun je daar wat mee vinden op google. En anders even een foto maken ofzo.

• freshman_sof
zal het beschrijven voor je beeld. Nieuwe installatie XP, zonder sp en drivers normaal beeld. Ik installeer de drivers en het beeld begint continu te knipperen en installeert wel de driver maar doet er 10 minuten over. Blijft knipperen en kan niet meer in het systeem komen.

Bij W7 en vista installeert hij hem ook, maar knippert dan niet. Hij start niet door en komt in blauw scherm met de bovenstaande geheugendump. OS geeft zelf aan dat er wat mis is met de driver. ZOnder driver loopt het systeem wel normaal. Maar bij update SP ed begint het weer.

zal morgen de codes noteren.

weet je zo iets meer?

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
't Is nogal een warrig verhaal. Maar als ik het goed begrijp krijg je in W7 en Vista een BSOD en in XP "kun je het systeem niet meer in komen".

Wat bedoel je daarmee? De laptop start niet meer op of iets anders?

En bij W7 en Vista, krijg je elke keer een BSOD bij het opstarten? Je komt hier dus ook "het systeem niet meer in"?

Ben benieuwd naar de BSOD codes.

[ Voor 4% gewijzigd door Majesty op 03-11-2010 21:20 ]

• GENETX
Oef, klinkt als een kapotte videokaart. Je hebt verder geen rare dingen in het beeld zonder driver?

Ik heb ook een Go 7600 in een laptop gehad en die was dus echt kapot. Op het laatst had ik zelfs rare spikkels op het scherm (artifacts). Bij mij wilde het ook niet met de driver. Ik weet zo niet of ik hem nog kon installeren of dat hij dat al weigerde. Maar ook ik had toen een BSOD bij het booten waarin werd aangegeven dat er iets mis was met de driver danwel hardware en dat Windows uit bescherming de driver niet heeft geladen etc etc. Maw: Videokaart kapot, laptop ter reparatie opsturen....

• freshman_sof
dat vermoeden had ik dus ook. Hij is ongeveer 6 jaar oud en ik denk dat de stof weer eens zijn werk gedaan heeft in de fan :( opsturen zal denk ik gezien de kosten geen echte optie zijn. Zit hier een losse 7600 denk je of een gebakken. De kast moet volgens mij weer eens helemaal uit elkaar om bij de videokaart te komen.

ik kan hem gebruiken zonder de upgrades en drivers ed, maar dan loopt ie niet lekker en krijg je echt een scrolvinger met zo'n resolutie!

• GENETX
freshman_sof schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:12:
dat vermoeden had ik dus ook. Hij is ongeveer 6 jaar oud en ik denk dat de stof weer eens zijn werk gedaan heeft in de fan :( opsturen zal denk ik gezien de kosten geen echte optie zijn. Zit hier een losse 7600 denk je of een gebakken. De kast moet volgens mij weer eens helemaal uit elkaar om bij de videokaart te komen.

ik kan hem gebruiken zonder de upgrades en drivers ed, maar dan loopt ie niet lekker en krijg je echt een scrolvinger met zo'n resolutie!
99% zit vastgesoldeerd. Tegenwoordig kom je wat meer MXM tegen, maar ik durf bijna wel geld in te leggen dat het niet te vervangen is.

• freshman_sof
kwam net dit bericht ergens tegen:

Re: gezocht nvidia go 7600 videokaart laptop

Ik heb met toshiba gebeld en die zeiden dat bij dit model de videokaart uitwisselbaar is.
Ik heb een andere kaart gekocht en geplaatst, hij doet het weer als nieuw.
-------------------------------

zelf heb ik het vermoeden omdat ie zover weg zit in de kast dat hij lastig te vervangen is of het hele MB moet eruit. Bij de meesten die los zitten, kun je er zo bij. Zal eens verder zoeken. Anders externe tft kopen en kijken of dit wel werkt, enig idee of heb ik daar ook de drivers voor nodig?

• freshman_sof
kwam ook dit tegen van een tweaker: helaas is ie al verkocht..

Ik heb hier een videokaart uit een Toshiba Satellite A100-812

Gaat om een NVIDIA GeForce Go 7600 - 256 MB

Volgens mij is het MXM, maar dat weet ik niet zeker.

Nummers die op het kaartje staan:

FRUNO: V000060760
1110A2043715
IEC S/N: EX72V80XSK0

6050A2043701
-VGAB-A02

Werking is onbekend omdat ik de laptop als defect heb gekocht (maar dat heeft met het moederbord te maken, volgens mij werkt dit kaartje nog wel). Ik hoef er daarom ook niet zo veel voor te hebben

Verzending in bubbelenvelop is mogelijk, om de verzendkosten laag te houden

• GENETX
Oeh, dan heb je dus geluk dat je toch 1 hebt waar het te vervangen is (blij dat ik geen geld ingezet hebt :P ). Videokaarten blijven moeilijk te vervangen, dus dat hoeft echt niet ergens een klepje te zijn. Als het MXM is kun je ook andere kaarten nemen mits ze hetzelfde type MXM zijn (er zijn meerdere versies in grootte, voeding en koeling).

Een extern scherm gaat je iig niet helpen, dat kan ik nu wel melden.

• freshman_sof
oke, iig bedankt voor je snelle reacties! :)
Pagina: 1