Toon posts:

Bij welke providers kan de modem in Bridge-mode?

Pagina: 1
Acties:

• ronald_j
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 27-10-2012
Hallo,

Ik heb sinds kort een klein bedrijf in Almere. Voor Telefoon Internet heb ik Scarlet One genomen. 1xADSL 20Mb (in de praktijk stiekum 5Mb) en 2 telefoonlijnen.

Bij het configureren van mijn netwerk kwam ik erachter dat in de ADSL modem een router zit. Deze kan niet uit, en port forwarding laat ook niet alle protocollen door.
Resultaat: VPN niet mogelijk. Hier baal ik van.

Nu heb ik Tele2 gebeld en ze gevraagd hoe dat bij hun zou zijn. Antwoord is dat het daar hetzelfde gaat. Grr!

Wie van jullie heeft de modem succesvol in Bridge gekregen? En zoja, welke aanbieder heb je dan?

Groet,

Ronald

• TRAXION
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 25-09 22:38
Ligt aan je modem/router, tik eens een zyxel hw2602 op de kop die kan wel gewoon bridgen.
Weet alleen niet of je telefoon lijnen blijven funtioneren als je gaat bridgen.

Vpn zou trouwens gewoon moeten werken hoor met de meeste modems.
Probeer je niet toevallig je vpn te testen vanaf je eigen ip want dat gaat niet.

[Voor 31% gewijzigd door TRAXION op 03-11-2010 13:09]

• ronald_j
Ik heb van alles geprobeerd. PPTP VPN lukt inmiddels uitgaand (GRE opengezet, en poort 1723), maar inkomend werkt nog steeds niet.
IPSEC is al helemaal ondoenlijk. Die Modem/router (Copperjet 1616-2P) kan wel NAT forwarding doen, maar alleen met bepaalde protocollen/poorten. Protocol 51 (nodig voor IPSEC) zit daar natuurlijk weer niet bij.

Probleem van dat forwarden is ook dat het configureren van de DNS/IP routing ook niet goed werkt.
Op een zeker moment was ik zover dat ik van huis uit een PPTP verbinding kon opzetten. Maar ik kreeg er geen ene byte data overheen. Ping werkt niet. VNC werkt niet, en Windows explorer werkt al helemaal niet.

Ik ben dat gezeik gewoon zat. Ik wil gewoon een modem die mijn eigen router verbind met het internet. WAN adres op mijn router en geen ongewenst extra NAT-beest ertussen.
Ik het er dagwerk aan om uit te vinden welke toepassing welke protocollen/poorten gebruikt en hoe ik die doorgeleid krijg.

Weet je trouwens zeker dat die Zyxel hw2602 VoDSL ondersteunt? Scarlet gebruikt geen VoIP.

In theorie kan de Copperjet ook in bridge. Natuurlijk moet je daarvoor de complete interface opnieuwe configureren, maar het kan. Het volgende probleem is dan dat je zelf de PPPoA (wordt PPPoE) verbinding overneemt, en dus de inloggegevens nodig hebt. Deze inloggegevens zitten in de Copperjet ingebakken en Scarlet vind het natuurlijk niet nodig om ze aan gebruikers te geven.

Liever zou ik dus aan aanbieder hebben die hierover niet zo moeilijk doet.

• hakuin
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 06-02 12:37
ronald_j schreef op woensdag 03 november 2010 @ 14:31:

Weet je trouwens zeker dat die Zyxel hw2602 VoDSL ondersteunt? Scarlet gebruikt geen VoIP.
Volgens mij ondersteunt de zyxel niet VoDSL.

Je kan hem inderdaad in bridge zetten, maar dan werkt het voipgedeelte niet meer.

• cornfed99111
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 11:44
Als je belt via Scarlet, zit je vast aan de Copperjet. Dat werkt alleen daarmee.
Daarbij moet je ook nog de router modus gebruiken. In bridge functioneert VoDSL niet.

Voor je poortprobleem zou ik dit eens lezen: http://pelleke.blogspot.c...modem-in-zipb-zetten.html

Verder is het raadzaam om van te voren te informeren naar de hardware en restricties van een
toekomstige provider. Niet erna!

• Robinski
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 25-09 18:38

Robinski

A.K.A. RHarmsen

En anders zoeken naar een provider welke wel een modem heeft dat goed omgaat met VPNs
Mijn FritzBox van XS4all gaat prima om met een PPTP VPN.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• ronald_j
Robinski schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:12:
En anders zoeken naar een provider welke wel een modem heeft dat goed omgaat met VPNs
Mijn FritzBox van XS4all gaat prima om met een PPTP VPN.
Laat dat nu net zijn wat ik aan het doen ben.

Heb je ook telefoon via XS4All?

• ronald_j
Yups, ken het artikel.
Helaas is ZIPB dusdanig buggy dat ik het tot nog toe niet aan het werk gekregen heb. En instellingen worden niet opgeslagen, dus: 1 keer verbinding weg, ZIPB weg.
cornfed99111 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:07:
Verder is het raadzaam om van te voren te informeren naar de hardware en restricties van een
toekomstige provider. Niet erna!
Lekker constructief van je. Bedankt.
Ik had gewoon geen idee dat dit zo een issue is. Thuis heb ik ziggo kabel. Geen probleem. Op oude locatie had ik Demon over KPN. Geen probleem. Nouja, behalve dat het erg duur is.
Niet alle problemen zie je vooraf aankomen.

• SkyFlyer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:43
Solcon is ook een goede provider voor het midden en klein bedrijf. Kun je als je wilt ook je eigen modem gebruiken en telefonie gaat gewoon via SIP, je kunt dus ook voor telefonie elke modem gebruiken.

• ronald_j
SkyFlyer schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:08:
Solcon is ook een goede provider voor het midden en klein bedrijf. Kun je als je wilt ook je eigen modem gebruiken en telefonie gaat gewoon via SIP, je kunt dus ook voor telefonie elke modem gebruiken.
Heej, die kende ik nog niet. Goede tip!
Wat is SIP? Is dat POTS, of weer een andere standaard?

• Robinski
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 25-09 18:38

Robinski

A.K.A. RHarmsen

ronald_j schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:07:
[...]

Laat dat nu net zijn wat ik aan het doen ben.
Heb je ook telefoon via XS4All?
Yup, werkt ook goed. Eventueel kun je ook overwegen een provider te zoeken waar je zonder problemen je eigen modem op kunt aansluiten en eventueel een Fritz!Box kopen.

Overigens kunnen de Fritz!Boxen ook zelf VPNs opbouwen, maar dat is geen PPTP.

Zelf heb ik bij mij thuis en bij mijn ouders een windows machine staan welke een PPTP opbouwt tussen de twee netwerken. ene kant door een Fritz!Box en andere kant door een Zyxel (Telfort) heen. Alelen de Zyxel gaat er niet 100% goed mee om, maar die ga ik waarschijnlijk binnenkort vervangen door een Fritz.

Zo kan ik ook de rare constructie met windows en PPTP eruit gooien.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het volgende probleem is dan dat je zelf de PPPoA (wordt PPPoE) verbinding overneemt, en dus de inloggegevens nodig hebt
Buiten het voice probleem; voor zover ik weet gaat dit niet werken. Je hebt echt een router nodig die een PPPoA verbinding kan maken.

PV 3015wp op oost, 2680 wp op west. pvoutput

• SkyFlyer
ronald_j schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:31:
[...]

Heej, die kende ik nog niet. Goede tip!
Wat is SIP? Is dat POTS, of weer een andere standaard?
SIP is een VOIP standaard. SIP wordt dus gebruikt over de internetverbinding/netwerkverbinding tot het punt dat het in POTS wordt omgezet (en waar jij je telefoon aan hangt).

Bij mij op de zaak gebruiken wij Solcon, en daar is de modem niet meer dan een domme modem. In het netwerk hangt onze telefooncentrale, die via SIP de telefoonverbinding onderhoud. Aan "onze" kant hangen er gewone telefoontoestellen aan. (de externe verbindingen zijn dus VOIP, de interne verbindingen POTS.

Het voordeel van SIP is dat het een echte standaard is, die door veel apparaten en modems ondersteund worden. Veel providers staan alleen telefonie via hun modem toe, waardoor je dus vastzit aan hun modem. Bij Solcon leveren ze wel een modem, met POTS aansluitingen, maar je kunt elke modem gebruiken die SIP ondersteund. Ook kun je bijvoorbeeld een Siemens Gigaset gebruiken met "internet telefonie", deze hang in je netwerk, stel je in met de gegevens die je van Solcon krijgt (ze leveren zelfs ook nog zelf Siemens gigasets) en heb je op die manier telefonie...

• ronald_j
Ik heb Solcon nog een e-mail gestuurd om te kijken wat hun antwoord is. Daar antwoorden ze keurig dat het kan en dat alleen SIP niet meer werkt. Tele2 gaf geen antwoord en XS4All gaven aan dat ze niet zeker wisten of ik daar ADSL kan hebben, terwijl ik heb aangegeven dat ik het er nu al heb. Op de vraag of ze bridge mode ondersteunen gaven ze geen antwoord.

Kortom best een goed bedrijf dat Solcon

Heb eindelijk VPN werkend. Een van de problemen was dat mijn VPN router Draytek Vigor 2200WE gaar was. Ik heb nu een Vigor 2900. Daarmee werkt het wel.
Evengoed overweeg ik over te stappen naar Solcon. Dat kost weliswaar 100 euro per jaar meer, maar een beetje service op zijn tijd is ook niet gek...

• SkyFlyer
Mocht je alleen gebruik kunnen maken van ADSL en wil je wel meer snelheid, dan kun je bij Solcon ook kiezen voor gestapeld ADSL. Hierbij neem je meerdere ADSL verbindingen in de router (transparant) gebundeld worden tot 1 verbinding. De aanschaf van de router is prijzig (Cisco ISR), maar de maandelijkse kosten zijn bij Solcon niet meer dan het aantal ADSL verbindingen dat je afneemt. (dus 1, 2, 3 of 4 x de ADSL abonementskosten).

Wij laten dit op dit moment opleveren, omdat wij uit ons jasje zijn gegroeid...
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee