Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377265

Topicstarter
Hallo, ik weet niet of ik dit in de goede rubriek zet maar zo niet dan hoor ik het wel ?

Ik heb een laptop van iets ouder dan een anderhalf jaar, Samsung R510, ik ben er erg tevreden over, alleen nou heeft hij in de laatste 1 a 2 weken wat kuren gehad met het beeldscherm, dan viel het uit/werd zwart en kon ik niets dan de aan en uitknop gebruiken en dan deed hij het weer, ook heb ik een foutmelding gehad;

Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld,

Nu heb ik contact met cd-romland voor advies maar ik wil geen overhaaste dingen doen; hun zeggen; kan hieraan liggen;

1 Windows is beschadigt ( oplossing herinstall Windows )

2 vga kaart defect ( vga kaart of Mainboard moet vervangen worden, als op de notebook nog garantie zit zou ik deze zo snel mogelijk laten repareren als ik u was )

Helaas is hij uit de garantie maar tot nu toe doet hij het nog steeds goed. Ik heb ook Samsung gemaild maar nog niks van gehoord.

Ik heb gisteren een back-up gedaan, dubbelop;op schijfjes en op mijn externe hd's, je weet maar nooit.

Wat adviseren jullie, windows recovery uitvoeren als eerste ?

Bedankt voor het lezen,

Groetjes, Patricia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:12

M2M

medicijnman

ik zou beginnen met een kijkje in de eventviewer (start --> run --> eventvwr) en dan de windows logs erbij pakken. Kijk eens wat daar vaak aan uitroeptekens en fouten voorkomt. Kan best zijn dat je beeldschermstuurprogramma vaker problemen veroorzaakt.

Vervolgens de meest recente drivers voor je videochip installeren. Je kunt altijd nog over gaan op een herinstallatie, mocht het echt niet baten.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Mag ik vragen hoe je er bij bent gekomen dat je geen garantie meer hebt van Samsung?
Standaard geeft Samsung 2 jaar garantie op laptops (bron: klik). Dus je zou wel contact kunnen opnemen met Samsung (gewoon de telefoon pakken) en vragen wat zij adviseren :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
M2M schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:55:
ik zou beginnen met een kijkje in de eventviewer (start --> run --> eventvwr) en dan de windows logs erbij pakken. Kijk eens wat daar vaak aan uitroeptekens en fouten voorkomt. Kan best zijn dat je beeldschermstuurprogramma vaker problemen veroorzaakt.

Vervolgens de meest recente drivers voor je videochip installeren. Je kunt altijd nog over gaan op een herinstallatie, mocht het echt niet baten.
Dit vind ik al erg ingewikkeld, ik ben maar een huis tuin en keuken blondje maar ik zal kijken wat ik kan doen, bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Outerspace schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:57:
Mag ik vragen hoe je er bij bent gekomen dat je geen garantie meer hebt van Samsung?
Standaard geeft Samsung 2 jaar garantie op laptops (bron: klik). Dus je zou wel contact kunnen opnemen met Samsung (gewoon de telefoon pakken) en vragen wat zij adviseren :)
Yesssssssss, ik zie het, geweldig !!!!!!!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:15
Anoniem: 377265 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:04:
[...]
Yesssssssss, ik zie het, geweldig !!!!!!!!! _/-\o_
Een softwareprobleem valt niet onder de garantie denk ik.. dus dat fixen ze niet kosteloos voor je denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Anoniem: 377265 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:03:
[...]

Dit vind ik al erg ingewikkeld, ik ben maar een huis tuin en keuken blondje maar ik zal kijken wat ik kan doen, bedankt !
Waarschijnlijk een Nederlandse versie van windows, en zonder kennis van zake is het ook erg lastig om door de windows logs heen te bladeren. Laat dat dan maar zitten ;)

Drivers van je videochip upgraden is wel aan te raden:
In jouw laptop zit een Nvidia videochip (beeldschermadapter). Allereerst download je nieuwe drivers hier. Kies voor graphics drivers --> Geforce 9M series --> 9200M gs --> en je windows versie. Downloaden en nog niet installeeren. Eerst gooi je de oude drivers weg (config scherm --> software --> Nvidia drivers verwijderen). Vervolgens rebooten en het automatisch drivers vinden venstertje wegklikken. Daarna je gedownloade driver uitvoeren en installeren.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
M2M schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:30:
[...]

In jouw laptop zit een Nvidia videochip (beeldschermadapter). Allereerst download je nieuwe drivers hier. Kies voor graphics drivers --> Geforce 9M series --> 9200M gs --> en je windows versie. Downloaden en nog niet installeeren. Eerst gooi je de oude drivers weg (config scherm --> software --> Nvidia drivers verwijderen). Vervolgens rebooten en het automatisch drivers vinden venstertje wegklikken. Daarna je gedownloade driver uitvoeren en installeren.
Dit kan ik wel :-) Ik ben hem aan het downloaden, bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jimster schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:07:
[...]

Een softwareprobleem valt niet onder de garantie denk ik.. dus dat fixen ze niet kosteloos voor je denk ik.
Oh ok...., het moeilijke is ook zo; wanneer moet ik hem nu weg doen ter nakijken/reparatie, want hij doet het tot nu toe goed ?

En hoe zit het eigenlijk met alle drivers van je laptop, die moeten toch ook regelmatig een update hebben ?

(ik voel me zo dom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Anoniem: 377265 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:40:
[...]

Oh ok...., het moeilijke is ook zo; wanneer moet ik hem nu weg doen ter nakijken/reparatie, want hij doet het tot nu toe goed ?

En hoe zit het eigenlijk met alle drivers van je laptop, die moeten toch ook regelmatig een update hebben ?
met laptops is het meestal zo, high-end extreem dure modellen uitgezonderd, dat er nauwelijks "updates" van drivers voor gemaakt worden. Zolang als de software geen onoverkomelijke bugs bevat, blijft het meestal bij versie 1.0. Je videochip is door Nvidia gemaakt, die daar ook zelf drivers voor uit brengt op een bijna maandelijkse basis. De rede daarvoor is dat de prestaties van de videochip nogal afhankelijk zijn van de drivers en er relatief veel bugs in die drivers zitten. Niet alle videokaarten worden meegenomen door die driver updates, maar zelfs daar is een mouw aan te passen.

Daarnaast, je laptop zal vrij zelden magischerwijs "beter" worden. Als je problemen met het ding hebt, en je doet er niets aan, blijf je de problemen houden en worden ze alleen maar erger. Als jouw driverupdate niets uithaalt (check met de stability test van furmark voor een kleine 20 minuten ofzo, en over een iets langere periode van standaard gebruik) warmte / stof en viezigheid in de ventilator / koelblok is uit te sluiten, zou je de laptop gewoon terug moeten sturen. Via de verkopende winkel in eerste instantie.

Je ventilator schoonmaken trouwens niet met een stofzuiger doen, maar het liefste met een busje perslucht waarbij je de ventilator stil houdt (haarspeld / paperclip). Anders blaas je de controller op het moederbord in je laptop op.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
M2M schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:30:
[...]

Waarschijnlijk een Nederlandse versie van windows, en zonder kennis van zake is het ook erg lastig om door de windows logs heen te bladeren. Laat dat dan maar zitten ;)

Driver inclusief beeldschermdriver of exclusief ? En incl Audio driver ? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
.

Daarnaast, je laptop zal vrij zelden magischerwijs "beter" worden. Als je problemen met het ding hebt, en je doet er niets aan, blijf je de problemen houden en worden ze alleen maar erger. Als jouw driverupdate niets uithaalt (check met de stability test van furmark voor een kleine 20 minuten ofzo, en over een iets langere periode van standaard gebruik) warmte / stof en viezigheid in de ventilator / koelblok is uit te sluiten, zou je de laptop gewoon terug moeten sturen. Via de verkopende winkel in eerste instantie.

Je ventilator schoonmaken trouwens niet met een stofzuiger doen, maar het liefste met een busje perslucht waarbij je de ventilator stil houdt (haarspeld / paperclip). Anders blaas je de controller op het moederbord in je laptop op.
Furmark heb ik aangehad en bleef op 89 graden hangen, toen ik deze minmaliseerde na 30 minuten viel het programma uit. En ik ga mijn laptop niet openmaken, ik zou niet weten waar de ventilator zit...., het gadget graphics geeft de temp aan van de cpu 40 graden ?

Maar ikkan wel dus die driver weghalen en die nieuwe neerzetten ?

Mijn excuses voor de vele vragen :?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 377265 op 03-11-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
*up*

Anoniem: 383023

Ik heb precies hetzelfde probleem! Je ziet nog dat de computer het doet, maar het scherm word te zwart om er goed mee te werken. Daarbij begint hij altijd erg te flikkeren vlak voordat hij uitvalt.

Helaas is mijn laptop 2 jaar En 2 maanden geleden gekocht.. Dus geen garantie meer..wat moet ik?
Do it automatisering is een computerreperatiewinkel maar zij weten ook niet wat er mis mee is.ze hebben drivers geupdate.. Maar nu willen ze hem opsturen naar Samsung en dat kost mee 110 euro en dan ben ik hem 2 maanden kwijt, en dat alleen zodat ze hem kunnen onderzoeken!

Een vriend van mij zei dat het kon liggen aan het inverterboard.. Heeft iemand hier ervaring mee?
En kan je dat zelf vervangen? Of is er een winkel die dat voor je kan doen zodat hij niet 2 maanden opgestuurd hoeft te worden?

Graag hoor ik meer van iemand, want hij is nog niet klaar voor de sloop! Superlaptop.. alleen dit is nu sinds een maandje mis ermee..
Weet iemand het serienummer van het inverterboard wat in de samsung R510 zit?

graag hoor ik van iemand! Ik zit er heel erg mee :(
Pagina: 1