Lekkend flesje in tas met Macbook Pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236745

Topicstarter
Zoals de titiel al weggeeft is er vanmorgen een flesje (roosvicee 50/50) gaan lekken in mijn tas waar mijn Macbook Pro (in een sleeve) in zat. De sleeve was doorweekt en de achterkant van m'n macbook goed nat. Ik heb meteen de macbook uitgezet en drooggemaakt, maar om hem uit te zetten moest ik hem openklappen en toen zag ik al meteen dat in ieder geval het scherm niks meer deed. (Het capslocklampje doet het nog wel). Er is dus wat vocht door de ventilatieopening binnen gekomen.

Hij staat nu (bij de verwarming) te drogen (in de vorm van een hoofdletter Lambda) zoals ik heb gelezen in andere topic. Hoe kan ik verder de boel zelf schoonmaken? Kan dit door hem helemaal uit elkaar te halen en schoon te sprayen met isoprop (dit vond ik hier) zonder de printplaten te beschadigen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:49
Sowieso NIET bij de verwarming laten drogen.

Laat 'm gewoon aan de lucht drogen of gooi 'm in een bak met rijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, goed om te weten!
Hij stond er niet op, maar op een tafeltje er dicht bij, maar ik zal 'm voor de zekerheid even weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vraag me ten eerste af, waarom je je laptop aan laat en daarbij in dezelfde tas doet als waar je ook drinken in stopt, dat is vragen om problemen dunkt mij.
TimmieN schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:24:
Sowieso NIET bij de verwarming laten drogen.

Laat 'm gewoon aan de lucht drogen of gooi 'm in een bak met rijst.
Wel eerst de laptop goed schoonmaken, anders word het misschien een verschrikkelijke plakboel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik nam hem mee naar de universiteit, en daar hij zat dus (standby) in mijn tas. Maar inderdaad, ik had hem eigenlijk volledig af moeten sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 16:30
Misschien dekt je (inboedel)verzekering de schade aan je scherm wel, mocht dit gerepareerd moeten worden. Maar het zal nog wel even duren voordat je dat kunt bepalen omdat het vooral zaak is de MBP lang te laten drogen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
CptChaos schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:47:
Vraag me ten eerste af, waarom je je laptop aan laat en daarbij in dezelfde tas doet als waar je ook drinken in stopt, dat is vragen om problemen dunkt mij.
[...]
Wel eerst de laptop goed schoonmaken, anders word het misschien een verschrikkelijke plakboel!
Ik heb zelf ook een Eastpack met daarin mijn 13" MBP in een sleeve, zie niet in wat daar raar aan is...
Tot nu toe is het bij mij altijd goed gegaan, alleen ik neem wel water mee i.p.v Roosvicee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

CptChaos schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:47:
Vraag me ten eerste af, waarom je je laptop aan laat
Een Apple laptop hoef je niet steeds uit te zetten. Sleep mode werkt prima op die apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ceelcoumans schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:01:
Misschien dekt je (inboedel)verzekering de schade aan je scherm wel, mocht dit gerepareerd moeten worden. Maar het zal nog wel even duren voordat je dat kunt bepalen omdat het vooral zaak is de MBP lang te laten drogen!
Ja daar ga ik sowieso mee aan de slag, en ik wil m zeker enkele dagen laten drogen voor ik 'm weer aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 16:30
Anoniem: 236745 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 16:29:
[...]
Ja daar ga ik sowieso mee aan de slag, en ik wil m zeker enkele dagen laten drogen voor ik 'm weer aan zet.
Ook hier vind je nog wat dingen die je kunt ondernemen om de kans op schade te beperken (mocht het daar niet al te laat voor zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:30

pposthoorn

Constructeur

Zelf zou ik de onderkant eraf schroeven (8 schroefjes, stelt niks voor). En kijken of er nog veel vocht in zit wat je dan eventueel droog kan deppen (voorzichtig, dat je niks beschadigt). Laat hem dan zonder de onderklep drogen door hem in rijst te zetten oid zoals aangegeven hierboven.

Ik zou zeker 3 dagen voordat je hem aan gaat zetten. Aangezien je er iets zoets in hebt zitten is het inderdaad goed om te overwegen hem te reinigen met een daarvoor geschikte vloeistof. Heb ik zelf echter geen ervaring mee.

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:31

ToCuS

It begins in the brain!

hmm das minder.. ik ken het, een nichtje van mij heeft ooit Fristi over m'n book heen gegooid. na een goeie lange tijd van drogen heb ik hem nog eens aangezet. Toen bleek alleen het toetsenbord kapot te zijn, dus lang laten drogen kan effectief zijn.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:33
Ik zou dan ook in het vervolg een hardshell sleeve kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij is opgestuurd naar de TD, de verzekering dekt alles.
Verder was er niks aan te doen, drogen had geen nut..
Pagina: 1