[win 7] Zoekfunctie Sneller

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:21
Hallo Tweakers,

Ik probeer nu al een tijdje mijn zoekfunctie sneller te maken binnen windows 7, op google loop ik nu al een paar uur te zoeken, kan alleen vinden dat de windows 7 zoekfunctie verbeterd en sneller is, maar het blijkt bij mij dat de zoekfunctie trager is dan deze in Windows XP.
Ik zie in geen mogelijkheid om deze sneller te krijgen.

Specs van de PC:

Win 7(duh)
3GB intern geheugen(snel zat lijkt me)
het gaat om een HP 6730b laptop.

Kan iemand mij helpen.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:05
Als ik het goed heb is de zoekfunctie van Win7 uitgebreider dan WinXP.
Zo zoekt deze ook in mails, geschiedenis van IE en je schijven natuurlijk.

Volgens mij kan je dit wat versnellen door Indexing te gebruiken.

http://www.windows7update.com/Windows7-Indexing-Options.html

http://helpdeskgeek.com/w...e-search-indexing-options

[ Voor 11% gewijzigd door MdO82 op 03-11-2010 11:44 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:28
Wat/waar probeer je te zoeken. De index opties zet niet automatisch het zoeken op partities aan, standaard staan alleen het start menu, internet geschiedenis en microsoft outlook aan. Als je meer locaties wil toevoegen (partities o.a.) ga je naar Configuratiescherm -> Indexerings Opties -> Aanpassen -> Laat alle locaties zien -> Voeg partities/mappen toe die je wil laten indexeren.

Dit indexering duurt even maar nadat dit is gedaan hoeft het alleen nog te gebeuren als bestanden wijzigen of als je de search index sloopt mbv een programma (o.a. CCleaner/Temp Cleaner/?). Als het goed is vind je alle bestanden nadat deze geindexeerd zijn in 5 tot 10 seconden maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Ik heb de index opties aangepast, maar het heeft niet geholpen.

wat ik gedaan heb, configuratiescherm -> indexerings opties -> geavanceerd -> en dan bepaalde bestanden gesloten(nu zoekt hij alleen op doc,docx,pdf, xlsx en xls)

Ik ben trouwens een stukje informatie vergeten te plaatsen, het zoeken gaat op een netwerkschijf, maar deze is net zo snel als lokaal.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dat niet heeft geholpen zou het kunnen zijn dat de indexer "nog niet langs is gekomen."
Of werkt dit zo niet?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
probleem is opgelost, we hebben de index nog scherper gezet dan dat hij stond :o

Twitch

Pagina: 1