Toon posts:

Keuze budget receiver Onkyo / Yamaha / Samsung / Sony

Pagina: 1
Acties:

• Markos
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23-09 14:32

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een budget receiver. Mijn budget gaat tot rond de 300 euro maar het liefst minder natuurlijk ;) Ik maak hier even een nieuw topic voor aan omdat ik het Onkyo topic niet te veel wil besmeuren met gepraat over andere merken.
Binnen mijn budget vallen o.a. de volgende receivers:

- Yamaha RX-V367
- SAMSUNG HW-C500
- Onkyo TX-SR308
- Onkyo TX-SR508

Ik heb ze op kieskeurig even met elkaar vergeleken:
(ik weet niet of die link kopieren zo werkt maar daar komen we vanzelf achter :))
http://www.kieskeurig.nl/...5413E4FA99C2508670CFD3A73

Als ik kieskeurig moet geloven geloven dan hebben de Yamaha en Samsung veel minder decoders in huis dan de Onkyo's. Als ik alleen op de site van Yamaha en Samsung kijk, wordt het mij niet veel duidelijker of dit ook echt zo is.
Wel zijn de Samsung en Yamaha qua aansluitingen ongeveer gelijk aan de Onkyo TX-SR508. En de Yamaha ondersteund net als de twee Onkyo's ook HDMI 3D
Ook werd er in het Onkyo topic gezegd dat de Yamaha een HDMI repeater zou zijn, en dat deze niet het geluid van het HDMI kanaal afhaalt. Ik kan dit op de site echter niet met zekerheid vinden.

Foto's van de achterkant van de spelers en link naar de specificaties:
excuses voor de grote formaten, dit moet ik nog aanpassen

Yamaha RX-V367
€ 213,00
http://usa.yamaha.com/pro...v367_black__u/?mode=model

Samsung HW-C500
€ 227,00
http://www.samsung.com/nl...x.idx?pagetype=prd_detail

Onkyo TX-SR308
€ 259,00
http://www.eu.onkyo.com/products/TX-SR308.html

Onkyo TX-SR508
€ 302,00
http://www.eu.onkyo.com/products/TX-SR508.html

Wie kan mij helpen met de voor en nadelen van de spelers tegen elkaar weg te strepen?

EDIT:
Ik heb nog twee receiver meer gevonden binnen het budget, ik heb ze echter nog niet goed bekeken. Dat ga ik nu doen

Sony STR-DN610
€ 269,00
http://usa.yamaha.com/pro...v467_black__u/?mode=model

Yamaha RX-V467
€ 278,00
http://usa.yamaha.com/pro...v467_black__u/?mode=model

[Voor 13% gewijzigd door Markos op 03-11-2010 11:56]

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 02:33

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:36:
Ook werd er in het Onkyo topic gezegd dat de Yamaha een HDMI repeater zou zijn, en dat deze niet het geluid van het HDMI kanaal afhaalt. Ik kan dit op de site echter niet met zekerheid vinden.
HDMI Repeater is bij Yamaha inderdaad hetzelfde als HDMI Switching en dat betekent zoveel als dat inderdaad het audiodeel niet van HDMI gehaald kan worden. Andere manier waarop je het in 99% van de gevallen kan zien is dat de Yamaha geen DTS HD en Dolby TrueHD ondersteund. Om die codecs te ondersteunen moet de receiver namelijk over HDMI Processing beschikken. Echter betekent bij andere merken (Pioneer geloof ik) HDMI Repeater wél weer HDMI Processing. Lekker duidelijk allemaal...

Maar met de TX-SR508 neem je voor dit geld het meest complete receiver in huis.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Markos
  • Laatst online: 23-09 14:32

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Topicstarter
Hoe meer ik lees, hoe meer ik dat inderdaad ook denk. Ik heb er echter nog 2 toegevoegd (als er meer kandidaten zijn hoor ik dat natuurlijk ook graag)
Ik denk dat de Yamaha RX-V467 ook nog wel een potentiele kandidaat is vergeleken met de Onkyo TX-SR508.

Alleen zit ik nu met 2 vragen.
Als naar de aansluitingen kijk en ik wil bijvoorbeeld de Wii erop wil aansluiten, dit is component met 2 audio stekkers (naar mijn weten heeft de Wii geen andere aansluiting behalve dit of de standaard composiet). Kan ik de audio dan ook wel gewoon aansluiten? Bij de RX-V467 zie ik bijvoorbeeld alleen 2 digitale aansluitingen en geen L/R-audio aansluiting bij component.

En stel dat ik een receiver koop die geen DTS-HD en Dolby TrueHD ondersteuning heeft. En ik sluit er media op aan die alleen een of beide van deze audio formaten heeft. Zijn deze dan backward compatible? Of krijg je dan gewoon geen geluid? (ik zoek namelijk ook nog een "goedkope" gebruikte receiver/versterker voor bij de andere tv, en die hoeft geen HDMI voor mij te hebben vanwege de prijs. Maar dan heeft hij dus ook geen ondersteuning voor de nieuwere audio-formaten)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:07:
Hoe meer ik lees, hoe meer ik dat inderdaad ook denk. Ik heb er echter nog 2 toegevoegd (als er meer kandidaten zijn hoor ik dat natuurlijk ook graag)
Ik denk dat de Yamaha RX-V467 ook nog wel een potentiele kandidaat is vergeleken met de Onkyo TX-SR508.
Die RX-V467 heeft wel HDMI Processing en kan dus meer concurreren met de Onkyo. Persoonlijk zou ik de Samsung en de Sony al af laten vallen. Samsung is sowieso niet echt je van het en Sony is alleen leuk als je een ES-model hebt.
Alleen zit ik nu met 2 vragen.
Als naar de aansluitingen kijk en ik wil bijvoorbeeld de Wii erop wil aansluiten, dit is component met 2 audio stekkers (naar mijn weten heeft de Wii geen andere aansluiting behalve dit of de standaard composiet). Kan ik de audio dan ook wel gewoon aansluiten? Bij de RX-V467 zie ik bijvoorbeeld alleen 2 digitale aansluitingen en geen L/R-audio aansluiting bij component.
Component is op zichzelf alleen video, dus dat er onder de component aansluitingen geen audio ingangen zitten is niet gek. Maar je kan in het menu van de receiver inputs koppelen. Dus als je - bijvoorbeeld - video op Component 1 hebt aangesloten kan je dat koppelen met audio aangesloten op DVD.

Let er wel op dat niet elke receiver analoog kan converteren naar digitaal. Zo zal je - zeker met dit budget - veelal eerst met component naar de receiver moeten en dan weer met component van de receiver naar de TV. Als je maar één apparaat hebt die component gebruikt is het dan ook soms makkelijker om alles rechtstreeks aan te sluiten.

Duurdere receivers hebben de optie om analoog te converteren naar digitaal. Dan gaat er maar één HDMI-kabel naar de TV. Echter is dat buiten budget als ik zo kijk...
En stel dat ik een receiver koop die geen DTS-HD en Dolby TrueHD ondersteuning heeft. En ik sluit er media op aan die alleen een of beide van deze audio formaten heeft. Zijn deze dan backward compatible? Of krijg je dan gewoon geen geluid? (ik zoek namelijk ook nog een "goedkope" gebruikte receiver/versterker voor bij de andere tv, en die hoeft geen HDMI voor mij te hebben vanwege de prijs. Maar dan heeft hij dus ook geen ondersteuning voor de nieuwere audio-formaten)
In DTS HD en Dolby TrueHD zit gewoon een core van de gewone DTS en Dolby Digital. Dus als jij DTS HD naar een receiver stuurt die geen DTS HD aan kan dan zal er gewoon DTS afgespeeld worden.
Maar als die andere receiver toch geen HDMI heeft/hoeft te hebben dan zit je maximaal met S/PDIF en daar gaat maximaal DTS en Dolby Digital overheen.

Maar al met al is het dus geen probleem aangezien het backwards compatible is.

• TriZzjeeuh
  • Laatst online: 29-03-2019
Overlaatst dezelfde zoektocht ondernomen. (Hedendaagse 5.1 receiver, max 300/350 euro met wat oog op de toekomst) en ik ben toen bij de Onkyo TX-SR508 en de Pioneer VSX-520-k uitgekomen.
Kwa specs waren beiden zeer gewaagd aan elkaar, en met oog op toekomstige uitbreidingen zeker geen miskopen.
Na een kleine luistertest met Wharfedale speakers die ik al had, heb ik toen voor de Pioneer gekozen.

Mss geen slecht idee om de Pioneer VSX-420-K of de Pioneer VSX-520-K ook eens goed onder de loep te nemen

• Jwlb
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22:28
Als ik het dus goed begrijp kan ik met de onkyo tx-sr508 niet mijn ouderwetse Wii met de 3 tulp stekkertjes aansluiten en dit vervolgens via hdmi doorsturen naar mijn lcd?

Wat is de term die deze merken gebruiken om aan te geven dat ze deze transformatie van analoog naar digitaal wel aankunnen? En aan welk budget moet je dan denken?

Bedankt
Jwlb

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Jwlb schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:01:
Als ik het dus goed begrijp kan ik met de onkyo tx-sr508 niet mijn ouderwetse Wii met de 3 tulp stekkertjes aansluiten en dit vervolgens via hdmi doorsturen naar mijn lcd?

Wat is de term die deze merken gebruiken om aan te geven dat ze deze transformatie van analoog naar digitaal wel aankunnen? En aan welk budget moet je dan denken?
Dat kan de TX-SR508 inderdaad niet. Naar mijn weten kunnen Onkyo's dat alleen vanaf de TX-SR578 (al is die redelijk zeldzaam en heb je voor een paar tientjes meer ook de TX-SR608). Dit principe heet in het algemeen "conversie" en dan veelal in combinatie met termen als "analoog" en "digitaal". Alleen kunnen sommige receivers wel analoog naar digitaal converten, maar bijvoorbeeld maar tot 1080i en niet tot 1080p.

Aparte is alleen dat ik het deel van de conversie niet hard op de site van Onkyo kan vinden. Zelfs bij de TX-NR5008 (topmodel) staat het er niet bij. Sterker nog, volgens de specificaties van de TX-NR5008 staat dat deze ook Component Switching heeft. Lijkt mij heel sterk dat het alleen switching is, of anders is het een hele grote fail van een dergelijk model.

Onderstaande is hoe Denon dit aangeeft:
​Video Conversion – Analog to HDMI: Yes /with scaling
Dus deze Denon (is overigens de AVR-2311 die ik als voorbeeld gebruikt heb) kan dus conversie van analoog naar digitaal toepassen. En ook nog eens met scaling, verderop staat dat de scaling tot 1080p gaat.

Onkyo geeft dit - op de site - iets minder goed en compleet aan.

• TMon
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22-09 18:07
De Sony STR-DH800 of 810 worden op www.whathifi.com al toppers omschreven en die zitten toch ook ronde 300 euro? Hmm vooruit de 810 is veelste duur, maar de 800 kost 344 euro. Nou ga ik jou grens alweer oprekken dus misschien dat je deze maar moet laten liggen.

• Hot Pixel
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 07-06 18:59

Hot Pixel

King of no pants

Whathifi is nogal sony-minded. Op de rest van het interwebs scoren ze wat minder goed. Ik zou lekker voor een 508 gaan. Bij de foka is'ie goedkoop, en als je online wilt bestellen ben je 297,- kwijt bij de wehkamp.

• Dnomaid
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 15:47
Bij RedCoon is de 508 €302, maar da's wel een betrouwbaardere shop imho.

(Mijn 607 komt van de Redcoon, daar gekocht in een pack met DVD-speler en HDMI kabels.)

• Robbeke80
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22:20
Ik lees net in het Onkyo receiver ervaringen topic dit:
Tazzios schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 12:21:
Voor de geïnteresseerde; de 508 kost bij Foka 249 euro, ik had nog gevraagd of het een foutje was maar het klopte.
Is een erg nette prijs volgens mij.

• gp500
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Dit is intressant. Ik zoek ook een goedkope reciever om met een PS3 te combineren.

Ik hoorde van de lokale winkel dat yamaha met een nieuw model zou uitkomen.
Een reciever 5.1 boxen-ser en losse blu-ray voor 650,-
Die hij liever adviseerde dan de duurdere bluray-7.1 van samsung (780+)

Weet echter het model nog niet.
De reciever zelf zou dus wel in de prijsklasse passen.

• Erazzzer
  • Laatst online: 01:29

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb interesse in de Yamaha RX-V367 en zocht wat informatie. Nu ben ik 2 topics tegen gekomen met nuttige info over deze receiver. Echter:
FeaR1986 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:53:
[...]
HDMI Repeater is bij Yamaha inderdaad hetzelfde als HDMI Switching en dat betekent zoveel als dat inderdaad het audiodeel niet van HDMI gehaald kan worden.
...
FeaR1986 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:11:
.....
En gevonden: de Yamaha RX-V367 beschikt dus wel over HDMI Processing en kan dus audio van HDMI halen.
...
En ik kan het juiste antwoord nergens vinden! FeaR, welk antwoord van je klopt nou? :P
Ik heb namelijk geen zin om buiten de HDMI kabels nog met andere te gaan werken.

So I was fucking my sister the other day and she was like: OMG, u are better than dad! And I was like: I know, mum already told me!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

De tweede: het eerste antwoord had ik gepost omdat de Yamaha geen DTS HD en Dolby TrueHD kon decoderen. Veelal gaat dat samen met geen HDMI Processing. Echter heeft Yamaha hier een rare keuze gemaakt en ondersteund dit model dus wel HDMI Processing maar geen HD Audio:
What you will be missing with this receiver is any sort of native high definition HDMI audio decoding. This means no HD audio codecs like Dolby TrueHD and DTS HD Master Audio. While the RX-V367 can still accept uncompressed multichannel PCM over HDMI and standard definition audio, it can't decode any of the high def audio codecs internally. While for some this isn't much of a problem, those that prefer to do all the decoding at the receiver will need to step up to a higher model.
Persoonlijk zou ik dit model dan ook nooit kopen: heb je wel HDMI Processing, maar kan je geen gebruik maken van HD Audio. Nu kan je het wel door je Blu-ray speler - mits deze het ondersteund - laten decoderen, want dan snapt de Yamaha het ook. Maar voor mij zou het op een gegeven moment toch gaan knagen dat dit model het "net niet" is.

Enne sorry voor de verwarring door de twee - zeer diverse - antwoorden.

• Erazzzer
  • Laatst online: 01:29

Erazzzer

Fear me, I'm German!

In principe maak ik me niet zo druk over HD geluid. Wanneer ik wel gewoon mijn 5.1 uit mijn HDMI kabels kan halen (uit de xbox, digiTV decoder en mediacenter), dan ben ik allang blij. Maar de Yamaha raad je dus af? Bij welk budget alternatief zou ik wel een goede keuze maken?

Edit: En ik heb je citaten niet chonologisch gequote. Je zei eerst dat het wel kon en daarna pas dat het niet kon :P

[Voor 17% gewijzigd door Erazzzer op 22-12-2010 23:16]

So I was fucking my sister the other day and she was like: OMG, u are better than dad! And I was like: I know, mum already told me!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Erazzzer schreef op woensdag 22 december 2010 @ 23:15:
In principe maak ik me niet zo druk over HD geluid. Wanneer ik wel gewoon mijn 5.1 uit mijn HDMI kabels kan halen (uit de xbox, digiTV decoder en mediacenter), dan ben ik allang blij. Maar de Yamaha raad je dus af? Bij welk budget alternatief zou ik wel een goede keuze maken?

Edit: En ik heb je citaten niet chonologisch gequote. Je zei eerst dat het wel kon en daarna pas dat het niet kon :P
Ach, fouten maken is menselijk toch... O-)

Als ik nu een budget-receiver zou moeten kopen zou ik een Denon kopen, maar dat is meer omdat ik er daar al één van heb en er zeer tevreden mee ben. Echter wel een merk wat qua prijs-kwaliteit niet je van het is. Relatief duur voor weinig features. Maar op zich is er met een Onkyo ook niet veel mis, TX-SR30 of TX-SR508 redt zich ook prima in een kleinere kamer met normale speakers.

• BounceMeister
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
De onkyo 607 is bij Correct 299 zag ik in een krantje.
Ik las wel dat de onkyo's erg warm (heet) worden.

[Voor 32% gewijzigd door BounceMeister op 30-12-2010 11:47]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee