• Gregory1986
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 10-08-2011
Lieve Tweakers,

Ik bestelde de plasma 3D HDTV PS50C7700 (4 HDMI; 1 optische output, component input) van Samsung en de 3D Blue-ray (7.1) home cinema HT-C6930W (2 HDMI inputs; 1 HDMI output; 1 optische input; 1 component output) van Samsung. De levering is verwacht binnen anderhalve week.

Wat ik zou willen is dat de aankoppeling van alle componenten en onderdelen zo goed en snel mogelijk kan gedaan worden. Dit betekent dus zowel het meest optimale geluid als beeld. Zelf heb ik hierin totaal geen ervaring. Alle kennis die ik nu heb, vergaarde ik via het internet.

Wat ik heb en aangesloten moet worden:
- HD decoder Telenet (binnekort Scarlet)
- PS3
- Xbox360
- Wii

Wat ik reeds van kabels heb aangeschaft:
- HDMI (PS3)
- HDMI (Xbox360)
- Componentkabel (Wii)

Ik verwacht nog een HDMI (1.4?) aan te schaffen om de home cinema met de plasma tv te verbinden.
Ik verwacht nog een HDMI (1.3? of 1.4?) aan te schaffen om de HD decoder met de home cinema te verbinden.
Ik verwacht nog een optische kabel (welke?) aan te schaffen om de PS3 qua geluid met de home cinema te verbinden.

Omwille van diverse berichten op het internet die de moeilijkheid aankaarten om via de home cinema digitaal geluid te hebben bij het gewoon tv kijken kwam ik zelf tot de volgende verbindingen:

1. HDMI kabel (1.4?) tussen HDMI output van home cinema en HDMI 1 van plasma tv.
2. HDMI kabel (1.3? of 1.4?) tussen HDMI input van home cinema en HDMI output van HD decoder.
3. HDMI kabel tussen HDMI input van home cinema en HDMI output van Xbox360
4. HDMI kabel tussen HDMI output van PS3 en HDMI 2 van plasma tv (omdat de 2 HDMI inputs van home cinema in deze stap reeds beide zijn bezet).
5. Optische kabel (welke?) tussen optische output van PS3 en optische input van home cinema.
6. Component kabel tussen component output van Wii en component input van plasma tv (omdat de component verbinding op de home cinema enkel een output is??).

Kunnen jullie deze samenstelling eens even analyseren (en de vraagjes die ik soms tussen haakjes plaatste beantwoorden)? Zijn dit de juiste verbindingen? Of is het beter om bepaalde verbindingen meer met de plasma tv te maken dan met de home cinema? Hoe ik het nu hierboven zelf schets komt voort vanuit de beperkte kennis die ik via het internet browsen verkreeg.

Alvast bedankt voor jullie meedenken met mij!

Groetjes,

Gregory1986

• Mistermo
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21-09 09:26
Mijn advies: laat het modden aan de moderators over ;)

[Voor 87% gewijzigd door FeaR op 03-11-2010 11:54]

• CeesKees
  • Registratie: februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Dit geldt ook voor jou...

Als het goed is heb je bij alle apparaten die je beschrijft een manual of gebruiksaanwijzing gekregen. Dit is niet voor de vorm, maar om daadwerkelijk te gebruiken.

Zoek deze er dus bij, wacht tot je je bestelling binnen hebt en je nog meer gebruiksaanwijzingen hebt, lees deze allemaal door en sluit het hele zooitje aan.

Mocht je de gebruiksaanwijzingen niet (meer) hebben, zoek deze dan op internet op en volg de vorige stap alsnog op...

[Voor 5% gewijzigd door FeaR op 03-11-2010 11:54]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Ondanks wat de meneer boven mij vertelt hoef je je absoluut niet voor te stellen (nou ja, wie weet, ooit) en groeten mag je ook achterwege laten.

Al je vragen kun je eigenlijk zelf beantwoorden! Het enige verschil tussen HDMI 1.3 en 1.4:
High Speed HDMI 1.3 cables can support all HDMI 1.4 features except for the HDMI Ethernet Channel.
De component-uitgang van je home cinema kun je inderdaad niet gebruiken voor je Wii, dus laatstgenoemde zul je direct op je televisie moeten aansluiten. Ik denk overigens dat je beter je Xbox 360 en PS3 met HDMI aan je home cinema kunt aansluiten omdat in mijn ervaring 5.1-geluid aan televisie weinig toevoegt.

Dan heb je ook geen optische kabel voor je PS3 nodig. Kan die, als je het toch op jouw manier aansluit, wel tegelijk over optisch èn HDMI geluid uitvoeren? En geldt dat voor de HD-decoder ook, als je het op de door mij gesuggereerde manier gaat doen en toch (af en toe) 5.1-geluid wil? Dat is verder dus gewoon een kwestie van handleidingen lezen.

[Voor 57% gewijzigd door CodeCaster op 03-11-2010 11:59]

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• Gregory1986
Mistermo schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:30:
Zo te zien heb jij je sinds vandaag geregistreerd op tweakers.net en is dit je eerste post.

Normaliter als je ergens nieuw ben stel je jezelf netjes voor. Voordat je om allerlei info gaat vragen.

Daarnaast is het misschien wel handig om je eerst te oriënteren voordat je wat koopt en daarover vragen gaat stellen.
Mijn advies:

- stel je netjes voor.
- lees het forum
- zoek eerst zelf voor oplossingen
- denk na voordat je allerlei aankopen doet
- stel je netjes voor.
Ik ben Gregory, 24 jaar en afkomstig uit België (Antwerpen). Ik werk sinds een maand in consultancybedrijf van technische profielen.

- lees het forum
Doe ik al langer dus ben niet zo nieuw.

- zoek eerst zelf voor oplossingen
Dat is wat ik reeds deed, zoals ik in mijn bericht verduidelijk...
Een vraag op een forum plaatsen hoort deels bij de zoektocht naar die oplossing.

- denk na voordat je allerlei aankopen doet
Ik denk na voordat ik allerlei aankopen doe... het voornaamste denkproces in dit geval was de vraag welke tv en welke home cinema te kopen... en daarvoor heb ik veel modellen met elkaar vergeleken. De technische kant en de aansluitingen hoeven niet voor de aankoop bedacht te worden in mijn ogen. Tenslotte heb ik nog een tweetal weken voor de levering en het is net deze tijd die ik wou benutten om de meer technische kant te bekijken.

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 01:53

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

CodeCaster schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:45:
Ik denk overigens dat je beter je Xbox 360 en PS3 met HDMI aan je home cinema kunt aansluiten omdat in mijn ervaring 5.1-geluid aan televisie weinig toevoegt.
Klopt, maar wel controleren of de Samsung home cinema set aan HDMI Processing doet. Dus dat audio en video naar de Samsung worden gestuurd maar dat alleen het beeld naar de TV wordt gestuurd. De audio wordt dan over de 7.1 set afgespeeld.

Maar hoe dan ook wordt het altijd een compromis. Dit doordat je meer apparaten hebt dan je op de Samsung home cinema set aan kan sluiten. Dus consoles op de home cinema aansluiten en dan de rest van de apparatuur verder op de TV rechtstreeks. Voor de audio dan gaan werken met analoge of digitale kabels. Wel een ranzige manier omdat je nu alles dus maar 50-50 aan kan sluiten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

FeaR1986 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:59:
[...]

Klopt, maar wel controleren of de Samsung home cinema set aan HDMI Processing doet. Dus dat audio en video naar de Samsung worden gestuurd maar dat alleen het beeld naar de TV wordt gestuurd. De audio wordt dan over de 7.1 set afgespeeld.
Daar ging ik eigenlijk al van uit. Mag toch ook wel voor een set van deze prijs? Als 'ie dat niet ondersteunt zit je weer met een heel ander verhaal, dan moet je alles op je televisie aansluiten, hopen dat die 5.1 uitvoert uit z'n optische aansluiting en die weer op de receiver aansluiten. Again, zie handleiding. Wat betreft de HDMI processing kon ik dat in de handleiding vinden, maar wel een topic:
Hi, i'm having sound issues with dvd playback (if i play a dvd it'll only give sound out of the big right speaker, not the left one).

Same if i stream music from the ps3. But when i play a game like ratchet & clank it'll use more speakers.
Dus zo te zien ondersteunt 'ie HDMI processing :)
Gregory1986 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:51:
De technische kant en de aansluitingen hoeven niet voor de aankoop bedacht te worden in mijn ogen.
Juist wel. Als je een receiver met vijf HDMI-ingangen en één uitgang had gekocht was je nu klaar geweest met het aanschaffen van vier HDMI-kabels en had je nog ruimte voor twee in de toekomst aan te schaffen apparaten met HDMI. Met die insteek heb ik mijn receiver ook gekocht, en nog geen seconde spijt gehad.

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

CodeCaster schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:19:
[...]
Daar ging ik eigenlijk al van uit. Mag toch ook wel voor een set van deze prijs? Als 'ie dat niet ondersteunt zit je weer met een heel ander verhaal, dan moet je alles op je televisie aansluiten, hopen dat die 5.1 uitvoert uit z'n optische aansluiting en die weer op de receiver aansluiten.
Met dit soort setjes zegt de prijs niet veel. Er zijn ook (nog) duurdere sets te vinden die gewoon gezellig HDMI Switching hebben. Maar goed, dit setje heeft dus wel HDMI Processing. Dan zou het het mooist zijn om de XBox en PS3 aan te sluiten via HDMI en de rest maar op de TV. De Wii geeft toch geen surround, dus dat maakt niet uit. Wat HD TV doet in België durf ik niet te zeggen, als het gaat om meerkenaals geluid.

Maar testen wat de TV doorgeeft over de S/PDIF Out zou in het beste geval ook weer kabels schelen.

• Gregory1986
CodeCaster schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:45:
Ondanks wat de meneer boven mij vertelt hoef je je absoluut niet voor te stellen (nou ja, wie weet, ooit) en groeten mag je ook achterwege laten.

Al je vragen kun je eigenlijk zelf beantwoorden! Het enige verschil tussen HDMI 1.3 en 1.4:

[...]

De component-uitgang van je home cinema kun je inderdaad niet gebruiken voor je Wii, dus laatstgenoemde zul je direct op je televisie moeten aansluiten. Ik denk overigens dat je beter je Xbox 360 en PS3 met HDMI aan je home cinema kunt aansluiten omdat in mijn ervaring 5.1-geluid aan televisie weinig toevoegt.

Dan heb je ook geen optische kabel voor je PS3 nodig. Kan die, als je het toch op jouw manier aansluit, wel tegelijk over optisch èn HDMI geluid uitvoeren? En geldt dat voor de HD-decoder ook, als je het op de door mij gesuggereerde manier gaat doen en toch (af en toe) 5.1-geluid wil? Dat is verder dus gewoon een kwestie van handleidingen lezen.
OK en maakt het dan uit of ik HDMI 1.4 aansluit? Mij lijkt het toekomstgericht interessanter 1.4 HDMI's aan te schaffen dan 1.3. Maar de vraag is of dit bijvoorbeeld op de HD decorder aan te sluiten is...
De HDMI tussen de home cinema en plasma tv zal zowiezo waarschijnlijk wel 1.4 kunnen zijn omdat die 3D ondersteunen. Maar wat met de HD decoder?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

HDMI is gewoon backwards compatible, dus als jij HDMI 1.4 aan wilt schaffen kan je dat gewoon doen. Let er wel op dat sommige HDMI 1.3 kabels ook gewoon 3D weer kunnen geven.

• Gregory1986
FeaR1986 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:47:
HDMI is gewoon backwards compatible, dus als jij HDMI 1.4 aan wilt schaffen kan je dat gewoon doen. Let er wel op dat sommige HDMI 1.3 kabels ook gewoon 3D weer kunnen geven.
Ja klopt maar slechts in 1080i had ik ergens gelezen... wat het verschil tussen 1080i en 1080p dan ook moge zijn...

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Gregory1986 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:52:
[...]
Ja klopt maar slechts in 1080i had ik ergens gelezen... wat het verschil tussen 1080i en 1080p dan ook moge zijn...
Volgens mij was dat de PS3 die over HDMI 1.3 maximaal 1080i weer kon geven. Maar pin me er niet op vast. Het verschil tussen 1080i en 1080p is wel met gemak zelf te vinden, dus dat mag je zelf doen.

• CorJC
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 17-09 10:19
Ik heb deze TV gekregen Samsung PS50C7700YSXXN maar zonder afstandsbediening.
Weet iemand met welk Type AB ik het menu kan komen.
Of wellicht is er een universele AB waarmee dat ook kan.
Als iemand het weet hoor ik het graag.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

@CorJC
Een topic uit 2010 kicken om te kapen is niet de bedoeling.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee