Toon posts:

Mediaplayer (AC Ryan mini) als Backup-NAS

Pagina: 1
Acties:

• rdkraker
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 09-05 11:11
Ik heb een PC met totaal ca 820 GB (640+180) aan HDD ruimte.
Momenteel draai ik een backup op een externe 1TB hdd. Die backupfile is vaak niet groter dan ca 300GB

Ik ben van plan een AC Ryan Mini aan te schaffen en de externe HDD hieraan te hangen. Ik zou een deel van de harddrive willen gebruiken om filmbestanden op te zetten die direct speelbaar zijn, en een ander deel van de schijf om (automatische) backups te draaien van mijn PC.

Vraag: Kan dit :-) ? Zijn er bezwaren?

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het kan in theorie wel, maar het zal ongelovelijk traag zijn. File transfer naar een AC Ryan POHD is erg langzaam vanwege de chipset van Realtek en de 100Mb interface.

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• rdkraker
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 09-05 11:11
Ik zit helaas toch met de beperking dat mijn PC wireless aan t netwerk (en dan ook de mediaplayer en HDD) hangt.

Een optie zou zijn om een NAS te plaatsen icm de mediaplayer maar dan blijft het bandbreedte probleem van pc naar nas bestaan...

Aan de andere kant; ga ik het merken als ik één/twee keer per week 's nachts een backup draai... ?

EDIT: Ik zie op het forum van AC Ryan transfer speeds van 5 mb/s .???
Dat betekent ong 16 uur voor een backup... Daar wordt ik niet vrolijk van 8)7

Combinatie van een NAS en mediaplayer dan? Kan ik vanaf de AC Ryan een NAS benaderen? (sorry nogal noob op dit gebied...)

[Voor 28% gewijzigd door rdkraker op 03-11-2010 11:09]

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

rdkraker schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:02:
EDIT: Ik zie op het forum van AC Ryan transfer speeds van 5 mb/s .???
Dat betekent ong 16 uur voor een backup... Daar wordt ik niet vrolijk van 8)7
Dat klopt wel ja. Veel hoger zal het niet worden. De reden dat ik in mijn POHD al snel de HDD heb gehaald en alles via m'n NAS stream.
Combinatie van een NAS en mediaplayer dan? Kan ik vanaf de AC Ryan een NAS benaderen? (sorry nogal noob op dit gebied...)
Ja dat kan. Standaard windows-sharing werkt perfect. Is gewoon een zeer standaard feature.

[Voor 7% gewijzigd door Gunner op 03-11-2010 11:55]

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee