Toon posts:

tele 2 soms extreem traag

Pagina: 1
Acties:
  • 512 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
wij hebben een abonnement van tele 2 (20mb/s), hiervan wordt maar 8/10 gehaald maar dat is niet echt van toepassing nu.
nu is er soms het probleem dat het internet niet boven de 1mb/s uit komt. dus download ik met 120kb/s ipv rond de 1.1 megabyte/s

is dit een bekend probleem? ik zie namelijk nergens storingen op de tele 2 site en als ik google op tele 2 traag krijg ik alleen berichten uit 2007-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:24

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik had het ook, het is gewoon de realiteit dat ISPs hun beloftes niet nakomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:31:
hallo,
wij hebben een abonnement van tele 2 (20mb/s), hiervan wordt maar 8/10 gehaald maar dat is niet echt van toepassing nu.
nu is er soms het probleem dat het internet niet boven de 1mb/s uit komt. dus download ik met 120kb/s ipv rond de 1.1 megabyte/s

is dit een bekend probleem? ik zie namelijk nergens storingen op de tele 2 site en als ik google op tele 2 traag krijg ik alleen berichten uit 2007-2008
Heb je dit probleem met de kabel of draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je weet dat het een TOT 20mb/s is? Dus je hoeft het niet altijd de volle snelheid te halen.

En hoe zit je netwerksituatie in elkaar? Draadloos of bekabeld of merk je dit met 1 of meerdere computers?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 18:58
ik heb het ook wel eens ..... correctie regelmatig.
zowel bedraad als draadloos.
En dit ligt gewoon bij tele 2. Heb er al een keer voor gebeld en dan krijg het bericht lijn is in orde niks aan de hand :S

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dewaterweg schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:09:
[...]

Heb je dit probleem met de kabel of draadloos?
met kabel
Outerspace schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:40:
Je weet dat het een TOT 20mb/s is? Dus je hoeft het niet altijd de volle snelheid te halen.

En hoe zit je netwerksituatie in elkaar? Draadloos of bekabeld of merk je dit met 1 of meerdere computers?
ja ik snap wel dat het TOT 20mb/s is, we halen normaal 8-10 dat is ook wel acceptabel maar als ik iets aan het downloaden ben met 70kb/s vind ik het toch echt wel te traag.
ik merk het met alles (pc, kabel, direct aan het moden, een laptop draadloos en mijn ipod)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2010 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
En je weet zeker dat het niet gewoon aan de server ligt waar je vandaan download?
Of dat er gewoon een andere computer flink aan het downloaden is, et cetera. Er zijn zoveel dingen waar het aan kan liggen.

[ Voor 43% gewijzigd door EDIT op 04-11-2010 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:45
Dan rijst dus de vraag; waarmee test je de downloadsnelheid ?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jim423 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:15:
Dan rijst dus de vraag; waarmee test je de downloadsnelheid ?
EDIT schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:13:
En je weet zeker dat het niet gewoon aan de server ligt waar je vandaan download?
Of dat er gewoon een andere computer flink aan het downloaden is, et cetera. Er zijn zoveel dingen waar het aan kan liggen.
ik test het meet speedtest.net, gamershell.com download, nieuwsgroepen en het testbestand dat je kan downloaden als je bij tele2 de virtuele assistent gebruikt.

ik weet zeker dat er geen andere computers aan het downloaden zijn.
er is daarnaast nog iets bij gekomen, soms is er gewoon helemaal geen internet en is het power lampje op de modem rood, zou dit kunnen liggen aan de verbinding in de meterkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 07:40:
[...]

[...]

ik test het meet speedtest.net, gamershell.com download, nieuwsgroepen en het testbestand dat je kan downloaden als je bij tele2 de virtuele assistent gebruikt.

ik weet zeker dat er geen andere computers aan het downloaden zijn.
er is daarnaast nog iets bij gekomen, soms is er gewoon helemaal geen internet en is het power lampje op de modem rood, zou dit kunnen liggen aan de verbinding in de meterkast?
Dan zou ik even de helpdesk bellen, misschien is je lijn instabiel! Download je via torrent? Indien ja probeer even het aantal connecties te verminderen het kan zijn dat het modem 'volloopt' van de vele connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dewaterweg schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 17:21:
[...]

Dan zou ik even de helpdesk bellen, misschien is je lijn instabiel! Download je via torrent? Indien ja probeer even het aantal connecties te verminderen het kan zijn dat het modem 'volloopt' van de vele connecties.
nee ik heb nog nooit torrents gebruikt, maar zoals ik al zei, het is met alles.
maar bedankt voor de tip ik zal inderdaad even de helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Verwijderd schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 07:40:
Power lampje rood? M.a.w. een modem die aan het rebooten is? Dat heeft niet veel meer te maken met een instabiele lijn dan, maar eerder met een gare modem.

[ Voor 82% gewijzigd door Petervanakelyen op 05-11-2010 17:36 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 17:35:
[...]

Power lampje rood? M.a.w. een modem die aan het rebooten is? Dat heeft niet veel meer te maken met een instabiele lijn dan, maar eerder met een gare modem.
status lampje, geeft dus aan dat er iets mis is. maar het bleek dat er ergens in de aansluiting iets mis zat (woon in een flat), alles werkt nu weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10 17:16

IEF

Why so serious?

Dat bellen met de helpdesk had je vanaf het begin wel mogen doen.
GoT is geen helpdesk, we verwachten eigen inzet en onderzoek van jou.

'het is traag' getuigt van bijzonder weinig inzet. Verder is je eigen topic kicken binnen 24 uur ongewenst, edit svp je laatste post.

Je topic gaat dan ook op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.