Toon posts:

Applicatie installeren Windows 7 lukt niet...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Nobijonker
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 09-04-2015
Goedemorgen,

Hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen?
Heb hier een pc waar windows 7 opstaat en waar de my documents wordt omgeleid via een GPO.
Als ik een applicatie wil opstarten krijg ik de foutmelding:
"ongeldig station z:\"
Dit is mijn eigen stukje schijf ruimte op de server en zitten mijn "my documents" in.
Het lijkt er dus op dat de programma's gebruik maken van een tijdelijke map. Is het ook mogelijk dit om te zetten naar de c schijf? want op de Z gaat natuurlijk niet lukken, want dit is een netwerk koppeling.
Iemand enig idee waarom het programma naar de Z wil schrijven?
Als iemand een idee heeft graag.
Alvast bedankt!
Grtz

Nobi

• andreict
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13-07 14:34

andreict

hardware MAN...

heb je enig idee hoe GPO's werken?
Ben je zelf beheerder of zit je op een managed desktop?

Kan je niet de helpdesk bellen?

Kik Uhm Goan!!!

• Nobijonker
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 09-04-2015
Heb het al gevonden.
Even in het register geneusd. En daar my documents aangepast van Z:\my documents naar c:\users\user\documents.
Nu werkt het wel weer!
Bedankt voor de moeite!

• andreict
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13-07 14:34

andreict

hardware MAN...

Nobijonker schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:54:
Heb het al gevonden.
Even in het register geneusd. En daar my documents aangepast van Z:\my documents naar c:\users\user\documents.
Nu werkt het wel weer!
Bedankt voor de moeite!
Maar als dat met policy's is geregeld , krijg je de instellingen na (meestal) 90 minuten weer terug...

Kik Uhm Goan!!!

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Ach, als je toch al regedit kan opstarten om dat na te kijken hebben GPO's eigenlijk weinig nut :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee