Toon posts:

Slipstream raid drivers ?

Pagina: 1
Acties:

• kevin303
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 10-09 20:34
Dag tweakers . Zit hier met een laptop Fujitsu siemens Amilo M 3438G. Deze heeft raid drivers nodig als ik
win xp wil installeren.
Een diskette staion zit er niet in dus moet ik deze drivers op de win xp installatiedisk slipstreamen.
Ik download de juiste drivers van de site , start Nlite op en kies voor drivers integreren en boot disk maken .
De driver bestaat uit 3 mappen.

Nlite verwacht een .INF bestand dus ik kies voor de hoofdmap en nlite alle raid drivers zoeken
Ik krijg er 6 voor elk soort OS . Kies "via raid driver package xp" en maak de cd .
Maar als ik de cd in laptop steek en installatie begin vindt deze geen harde schijven.

Heb ook is andere raid drivers geprobeerd of allemaal tegelijk , niks lukt.
Mijn cd's beginnen op te geraken :) .Heb ook al zitten te googlen maar wordt er niet duidelijker van.

Kan er iemand mij helpen ? thx

driver :
http://support.ts.fujitsu...us=False&Component=VT6421 SATA (Onboard)

• Tazzios
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
in de map 'drvdisk' (welke je normaal dus op diskette zet) zijn .inf files te vinden.
drvdisk\i386\NT5

• kevin303
Ok Thx .
Had ook een cd gemaakt met al de drivers erop , NT5 dus ook
Maar waarschijnlijk moet het deze alleen niet ?
Zal nog maar eens een cd'tje branden :) thx

• Tazzios
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
andere optie is om http://driverpacks.net/ te proberen. ipv nlite

• Mr Alfabet
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 09-09 17:58

Mr Alfabet

Je Moeder!

nLite slipstreamed de drivers in de winxp installatie CD, de drivers zelf zijn prima te vinden.

Core i7 950. DFI DK x58-T3eH6. 6GB OCZ RAM. 5850@1000/1200. Disks: OS: OCZ Vertex3 MAXIO 120GB, DATA: 12x1.5TB WD15EARS RAID6 op Areca 1231ML.Koeling: 2x 240 rad, 3x Eheim 1048, 5850@WC, 8800GT@WC, CPU@NexXxos XP, NB@WC

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10:33
kevin303 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:51:
Nlite verwacht een .INF bestand dus ik kies voor de hoofdmap en nlite alle raid drivers zoeken
Ik krijg er 6 voor elk soort OS . Kies "via raid driver package xp" en maak de cd.
Let wel op dat nLite drivers op twee manieren kan integreren, pnp-mode en textmode. Bij de eerste methode worden de drivers geinstalleerd tijdens de tweede (grafische) fase van de setup, storage drivers heb je echter al in de eerste fase (textmode) van de setup nodig anders vind je geen hd's.

• kevin303
Bedankt.
Ik heb nlite de map i386 laten doorzoeken en ik kwam uit op 3 drivers .
heb dan maar de driver Via raid NT4 gekozen.
Heb niet voor pnp gekozen dus wel voor text modus.
Weet nog niet of dat het gelukt is. Tis voor een kameraad van me.
Straks ne keer proberen. Thx all :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee