Probleem:
Vastlopen pc ( tijdens games/ surfen internet/ you name it)
Systeem: ( 1 1/2 jaar oud)
scyte scsk 1100 koeler
cooler master real power m620
asus p6t se moederboard
ocz gold xtc tripple gold geheugen
i7-920 processor
xfx geforce gtx 260 black edition
Cooler master centurion 590 kast
1x 1gb samsung spinpoint hd SJ
1x 1gb samsung spinpoint hd UJ
Zelf al gedaan:
- Troubleshooter door gelopen
- pc geopend en schoongemaakt ( maar een klein beetje stof)
- temp gecontroleerd ( is niet het probleem, had ik ook niet verwacht, voldoende koeling aanwezig, en de
fans draaien ook normaal)
- mem test geen probleem
- harddisk geen probleem
Systeem is niet overgeclocked/ geflashed of wat dan nog. Systeem draait op vista
1) Ik ga er vanuit dat het moederboard gaar begint te worden. Zeker vanochtend toen hij zelfs in de bios vastliep. Iets anders kan ik niet bedenken. Probleem vastlopen heb ik sinds 1 maand.
Of zie ik iets over het hoofd ?
2)Kan een gaar (wordende) moederboard er ook voor zorgen dat de internetverbinding weg valt ? ( alle andere mogelijke oorzaken daarvoor heb ik uitgesloten, tot zelfs plaatsen nieuwe netwerkkaart). Kwam daar tot de conclussie dat het aan de Isp zou moeten liggen ( ook telefonie problemen).
Vastlopen pc ( tijdens games/ surfen internet/ you name it)
Systeem: ( 1 1/2 jaar oud)
scyte scsk 1100 koeler
cooler master real power m620
asus p6t se moederboard
ocz gold xtc tripple gold geheugen
i7-920 processor
xfx geforce gtx 260 black edition
Cooler master centurion 590 kast
1x 1gb samsung spinpoint hd SJ
1x 1gb samsung spinpoint hd UJ
Zelf al gedaan:
- Troubleshooter door gelopen
- pc geopend en schoongemaakt ( maar een klein beetje stof)
- temp gecontroleerd ( is niet het probleem, had ik ook niet verwacht, voldoende koeling aanwezig, en de
fans draaien ook normaal)
- mem test geen probleem
- harddisk geen probleem
Systeem is niet overgeclocked/ geflashed of wat dan nog. Systeem draait op vista
1) Ik ga er vanuit dat het moederboard gaar begint te worden. Zeker vanochtend toen hij zelfs in de bios vastliep. Iets anders kan ik niet bedenken. Probleem vastlopen heb ik sinds 1 maand.
Of zie ik iets over het hoofd ?
2)Kan een gaar (wordende) moederboard er ook voor zorgen dat de internetverbinding weg valt ? ( alle andere mogelijke oorzaken daarvoor heb ik uitgesloten, tot zelfs plaatsen nieuwe netwerkkaart). Kwam daar tot de conclussie dat het aan de Isp zou moeten liggen ( ook telefonie problemen).