• baasandre
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15-03 18:37
Probleem:

Vastlopen pc ( tijdens games/ surfen internet/ you name it)

Systeem: ( 1 1/2 jaar oud)
scyte scsk 1100 koeler
cooler master real power m620
asus p6t se moederboard
ocz gold xtc tripple gold geheugen
i7-920 processor
xfx geforce gtx 260 black edition
Cooler master centurion 590 kast
1x 1gb samsung spinpoint hd SJ
1x 1gb samsung spinpoint hd UJ

Zelf al gedaan:
- Troubleshooter door gelopen
- pc geopend en schoongemaakt ( maar een klein beetje stof)
- temp gecontroleerd ( is niet het probleem, had ik ook niet verwacht, voldoende koeling aanwezig, en de
fans draaien ook normaal)
- mem test geen probleem
- harddisk geen probleem

Systeem is niet overgeclocked/ geflashed of wat dan nog. Systeem draait op vista

1) Ik ga er vanuit dat het moederboard gaar begint te worden. Zeker vanochtend toen hij zelfs in de bios vastliep. Iets anders kan ik niet bedenken. Probleem vastlopen heb ik sinds 1 maand.
Of zie ik iets over het hoofd ?

2)Kan een gaar (wordende) moederboard er ook voor zorgen dat de internetverbinding weg valt ? ( alle andere mogelijke oorzaken daarvoor heb ik uitgesloten, tot zelfs plaatsen nieuwe netwerkkaart). Kwam daar tot de conclussie dat het aan de Isp zou moeten liggen ( ook telefonie problemen).

• nedernakker
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05-05-2020

nedernakker

Team HWI Pro OC

wat doet je systeem tijden een sessie prime95 blend? en welke temps geeft hij dan?
welke memtest heb je gedraaid? draai metest86+ vanaf een bootable usb/cd en laat deze zeker 5 a 6 passes draaien.

Hardware.info Overclock Team

• epic_gram
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12-09 19:24

epic_gram

undercover moderator

Linux live-cd opstarten, kan je kijken of het een software of hardware probleem is. Verder kan je kijken in je logfiles of daar wat leuks staat wat je verder helpt.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

baasandre schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:10:
Zelf al gedaan:
- Troubleshooter door gelopen
Dan heb je dus ook het mobo vervangen. Lost dat het probleem dan wel of niet op?
2)Kan een gaar (wordende) moederboard er ook voor zorgen dat de internetverbinding weg valt ? ( alle andere mogelijke oorzaken daarvoor heb ik uitgesloten, tot zelfs plaatsen nieuwe netwerkkaart). Kwam daar tot de conclussie dat het aan de Isp zou moeten liggen ( ook telefonie problemen).
Het lijkt me dat je telefonie losstaat van je PC, dus in dat geval kan dit natuurlijk niet aan je mobo liggen.

30" monitor te koop

• baasandre
nedernakker schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:12:
wat doet je systeem tijden een sessie prime95 blend? en welke temps geeft hij dan?
welke memtest heb je gedraaid? draai metest86+ vanaf een bootable usb/cd en laat deze zeker 5 a 6 passes draaien.
prime 95 heb ik niet gedraaid, imo niet nodig omdat er niet overgeclocked is, zal ik vanavond/ morgen doen, eens kijken wat daar uitkomt.

@t epic_gram: in de log files kom ik niks tegen, ik kijk even of ik je tip over linux volg ( :P al even gezocht... wie weet ubuntu er op...nog nooit mee gewerkt)

@t Ter_Dawn: nee nog niet moederboard vervangen, reden heb geen andere moederboard liggen. En meteen een hoop euro's uitgeven aan een nieuwe, als het nodig is doe ik dat, natuurlijk niet als het probleem daar niet ligt. Daarvoor probeer ik zoveel mogelijk uit te zoeken.

Telefonie staat id. los van internet. Maar heb Upc als Isp en daar valt regelmatig bij mij wat uit (stap ook over op glas, maar dat is iets anders). wat ik daarmee bedoelde:

Nu ik regelmatig heb dat mijn pc vast loopt, is mijn vermoeden dat het moederboard naar de ***** gaat. Dat mijn problemen met uitval internet daar ook aan toe te schrijven is (probleem moederboard).

Voorheen had ik geen vermoeden dat mijn moederboard het aan het begeven was, uiteraard zoek je dan naar mogelijke fouten/ oplossingen over het uitvallen van de netwerkverbinding. Ik kon geen verklaring vinden, ook niet met behulp van anderen, vandaar het vermoeden dat het lag bij de Isp.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

baasandre schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:32:
@t Ter_Dawn: nee nog niet moederboard vervangen, reden heb geen andere moederboard liggen. En meteen een hoop euro's uitgeven aan een nieuwe, als het nodig is doe ik dat, natuurlijk niet als het probleem daar niet ligt. Daarvoor probeer ik zoveel mogelijk uit te zoeken.
Dus heb je niet alles uit de troubleshooter geprobeerd.
Leen eens ergens een plank om te testen, dan kun je het op die manier uitsluiten.

30" monitor te koop

• baasandre
Terw_Dan schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:36:
[...]

Dus heb je niet alles uit de troubleshooter geprobeerd.
Leen eens ergens een plank om te testen, dan kun je het op die manier uitsluiten.
Helaas heb ik niet die mogelijkheid....

O-) moet je vrienden voor hebben... :F

[Voor 7% gewijzigd door baasandre op 03-11-2010 11:40. Reden: vrienden tekst]

• s3.
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 18-09 14:01
Ik gok het op de geheugen ;) Staar je niet altijd blind op de memtests.
Probeer ander geheugen.

• Goofy1978
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18-09 10:48
kan ook een gaar wordende voeding zijn.
kun je de voltages niet meten en controleren?
en als internet wegvalt kan je mischien het modem resetten.

[Voor 26% gewijzigd door Goofy1978 op 03-11-2010 17:01]

• jbkappirossi
  • Laatst online: 14-09 16:56
Een moederbordt gaar! normaal gaat een bordtje minstens tien jaar mee als je hem 24/7 laat draaien.
Mijn eigen 1366 bordt staat bijvoorbeeld 50.000 uur bij reken maar uit. ik denk ook eerder de voeding.
Of je HDD.

• Goofy1978
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18-09 10:48
nou mn vorige mb was ook een asus en die kreeg ook kuren met satapoorten in raid.
schijnt dat asus soms slechte condensatoren gebruikt die gaan lekken.

• nedernakker
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05-05-2020

nedernakker

Team HWI Pro OC

jbkappirossi schreef op woensdag 03 november 2010 @ 17:12:
Een moederbordt gaar! normaal gaat een bordtje minstens tien jaar mee als je hem 24/7 laat draaien.
Mijn eigen 1366 bordt staat bijvoorbeeld 50.000 uur bij reken maar uit. ik denk ook eerder de voeding.
Of je HDD.
yeah whatever.. bij mij zijn er anders al 3 moederborden de laatste 5 jaar gesneuveld tijdens normaal gebruik.

je uitspraak is niet hard te maken. comonenten kunnen nu eenmaal slechte uitvoeringen hebben en uit het niets de geest geven, het blijft electronica.

@ TS prime95 gebruik je niet voor overklokken, dit is puur een stabiliteitstest voor je pc, zelfs pc's die stock draaien zouden getest moeten worden om foutieve instellen op te kunnen sporen

Hardware.info Overclock Team

• jbkappirossi
  • Laatst online: 14-09 16:56
nedernakker schreef op woensdag 03 november 2010 @ 17:46:
[...]yeah whatever.. bij mij zijn er anders al 3 moederborden de laatste 5 jaar gesneuveld tijdens normaal gebruik.
als je het niet met een ander eens bent, wil dat niet zeggen dat jij het goed hebt.
Wat je nu doet is op de man spelen.

Wat jij onder normaal verstaat (een nieuw bordje op hun kosten) ''zo vermogelijk overclocken''
kan ik wel begrijpen dat er bij jou 3 binnen 5jaar kapot gaan.
Normaal gebruik, ''zeg je'' :X nedernakker in "[OC] Core i7 9xx (S1366) - Deel 2"
[...]je uitspraak is niet hard te maken. comonenten kunnen nu eenmaal slechte uitvoeringen hebben en uit het niets de geest geven, het blijft electronica.
het heeft niks met ''hard makent'' te maken. jij kunt niet tegen kritiek.
[...]@ TS prime95 gebruik je niet voor overklokken, dit is puur een stabiliteitstest voor je pc, zelfs pc's die stock draaien zouden getest moeten worden om foutieve instellen op te kunnen sporen
het is hier geen overclock topic. 8)7
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee