Toon posts:

[HDD] Probleem

Pagina: 1
Acties:

• lex0r
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19-08 15:53
Goedemorgen allen,

Ik heb een probleem:

specs: Pentium 4 3.0 ghz

Na gisteren gewerkt te hebben op mijn pentium 4 3.0 en hem opnieuw wilde opstarten kreeg ik de volgende mededeling:

Boot failure, press F1 to continue and press F2 for Setup.

Na F1 te hebben gedrukt ben ik weer bij hetzelfde probleem, met andere woorden...ik kom Windows niet meer in. (ook niet starten vanaf CD, hij herkent de hele partitie niet)

Nu heb ik de volgende dingen geprobeerd:

- Harde schijf vervangen door een ander (werkt niet)
- Alle kabels gecontroleerd en alles op een andere slotje gezet (van SATA 1 naar SATA 2)
- Uiteraard alles gechecked en geprobeerd in de BIOS

Nu heb ik dit probleem al eens eerder met een andere pentium 4 gehad, en ineens deed die het weer prima.
Ik heb mij laten vertellen dat het aan mijn "controller" zou kunnen liggen. Ik heb geen idee waar die zit en hoe ik dat moet repareren.

Ik hoop dat iemand dit probleem bekend in de oren klinkt, ik weet namelijk echt niet meer wat te doen.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Komt het ding uberhaupt nog door de post heen als je een bootfailure krijgt? Dit klinkt als iets dat namelijk niets met je HDD te maken heeft. Geeft je systeem ook nog aan waarom je een bootfailure krijgt?
Probeer eens te starten met zo min mogelijk hardware (dus trek in elk geval je HDDs en opticals eraf, net als alle kaarten behalve je videokaart).

Wat voor specs gaat het om? ik vermoed een Asus P4P bord

[Voor 4% gewijzigd door TERW_DAN op 03-11-2010 08:38]

30" monitor te koop

• Moortn
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 09-09 12:26

Moortn

Hallo

Op m'n asus mobo heb ik dit ook wel eens (zelden, 1x per kwartaal max). Heb je geprobeerd te booten vanaf een usb stick bijvoorbeeld?

En met alles geprobeerd in de bios, neem ik aan dat je die ook al hebt gereset?

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• lex0r
Ja ik heb de bios gereset.
Waarschijnlijk heeft het ook niets met mijn HDD temaken aangezien ik met een andere HDD dezelfde fout krijg.
Maar als ik alles eraf trek zal hij toch dezelfde error moeten geven? want hijzal toch ergens vanaf moeten starten?
Ik zal zo even kijken naar alle details (kwa specs)
zit namelijk even op het werk

• lex0r
Moortn schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:10:
Op m'n asus mobo heb ik dit ook wel eens (zelden, 1x per kwartaal max). Heb je geprobeerd te booten vanaf een usb stick bijvoorbeeld?

En met alles geprobeerd in de bios, neem ik aan dat je die ook al hebt gereset?
USB stick heb ik nog niet geprobeerd.
Kwestie van WIndows op de USB uitpakken neem ik aan?

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

lex0r schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:40:
Maar als ik alles eraf trek zal hij toch dezelfde error moeten geven? want hijzal toch ergens vanaf moeten starten?
Absoluut niet, want dit is helemaal geen error dat hij geen bootdevice kan vinden, dit zit allemaal nog voor je OS.
lex0r schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:03:
[...]

USB stick heb ik nog niet geprobeerd.
Kwestie van WIndows op de USB uitpakken neem ik aan?
Nee. Je moet een bootable USBstick hebben. Welk OS daarop staat is niet zo boeiend, al heb je alleen maar wat standaard DOS bootbestandjes is het al genoeg.

30" monitor te koop

• lex0r
Oke ik ga dat uitproberen, alvast bedankt!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee