Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 381927

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem bij het afspelen van 1080p filmpjes. Het zijn .mkv bestanden
die ik met VLC afspeel.

Ik heb een Nvidia GeForce 9600gt videokaart (geen idee of het van belang is) en
2 full hd schermen. Het ene scherm is een monitor van Samsung, de P2450H wat mijn
hoofdbeedscherm is. Deze gebruik ik voor webbrowsing etc.

2e scherm is een Samsung LE32B530 die ik o.a. aangesloten heb als mijn
2e beeldscherm via mijn videokaart. De kabel die ik daarvoor gebruik is een DVI/HDMI kabel.

Ik heb het gevoel dat wanneer ik filmpje verplaats van mijn monitor naar mijn tv,
dat het filmpje op de tv ietwat stottert. Dit heb ik niet wanneer ik het filmpje via mijn monitor kijk.
Ik verplaats het filmpje dan van mijn monitor links naar mijn tv rechts. Het valt me telkens
als ik een film op m'n tv kijk op, dus het is geen verbeelding. Het is naar mijn idee vooral
het geval als ik het filmpje full-screen bekijk.

Weet iemand het probleem en nog belangrijker de oplossing?

Weet niet of ik genoeg info heb verschaft, maar dat lees ik hopelijk snel genoeg.

Denny

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 381927 op 03-11-2010 04:13 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-07 12:55

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Wat voor CPU heb je..? Klinkt alsof ie gewoon via de CPU aan het afspelen is i.p.v. GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:34
Ik heb hetzelfde (met een totaal onvergelijkbare mac mini).

Volgens mij kan de video enkel vloeiend worden afgespeeld op het primaire beeldscherm. maak je tv een primair en kijken eens of het dan nog steeds is.

De reden kan ik je helaas niet vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Klinkt gewoon alsof de acceleratie niet beschikbaar is voor het secundaire scherm. Wat wel weer raar is natuurlijk, want onder Linux is de complete framebuffer geaccelereerd. Gebruiken beide schermen dezelfde verversingsfrequentie en hoogte?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excelb-boy
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Excelb-boy

The MOOVMNT

Ik denk dat je PC het filmpje afspeelt via de CPU, ook zou je inderdaad kunnen proberen je tv als primair scherm in te stellen.
Volgens mij had VLC een tweak waardoor je 1080p content via de GPU kon afspelen.

(ik zal even voor je zoeken en post de link met een beschrijving wel in deze post).

Hier een korte beschrijving:

VLC GPU Decoding

En zo activeer je het:
Tools > Preferences > Video > Display > Accelerated video output

[ Voor 29% gewijzigd door Excelb-boy op 03-11-2010 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-07 18:14
Je moet zorgen dat DXVA geactiveerd is in je videoafspeelprogramma. Ik persoonlijk gebruik MPC-HC omdat deze naar mijn mening het meest veelzijdig/beste is voor DXVA instellingen. Deze ondersteunt ook ondertiteling terwijl je DXVA hebt, dit in tegenstelling tot VLC die dit volgens mij niet kan..

Je kan overigens ook een CUDA codec downloaden, CoreAVC is daar de beste in, maar niet gratis.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 20:26
De GeForce 9600gt ondersteund toch helemaal geen DXVA. Tenzij je een kick-ass CPU hebt zul je 1080p niet fatsoenlijk kunnen afspelen. <- Onzin.

Wat nou als je MPC-HC probeert met de juiste instellingen en de Pure Video software van Nvidia.

[ Voor 89% gewijzigd door Bargemanos op 03-11-2010 12:04 ]

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 22:09
Bargemanos schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:53:
De GeForce 9600gt ondersteund toch helemaal geen DXVA. Tenzij je een kick-ass CPU hebt zul je 1080p niet fatsoenlijk kunnen afspelen.
In mijn asrock ion zit een 9400M die de 1080p mkv streams opvreet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 381927

Topicstarter
Hmm, heb gekeken en mijn 'versnelde video-uitvoer (Overlay)' staat gewoon aangevinkt.

Heb ook geprobeerd om de 2 schermen te dupliceren i.p.v. uitbreiden, en dat werkt wel, maar
is natuurlijk niet echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speed60
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 07:14
Dat stotteren heb ik nou ook, op zowel 720p als 1080p. Bij mij is dat icm een HD4770, welke dat in principe op zou moeten pakken. Ook met VLCplayer btw.

Andere specs:
- Intel E7500 @ 3,3 Ghz
- 4Gb DDR2
- Gigabyte EP43-UD3L mobo.
- Kabel: HDMI1.3, high quality, lengte 10m.

Als ik GPU-z erbij openzet, zie ik wel dat de GPU aan het werk is, en iedere 2 seconden een piekje geeft van ca. 35% processortijd. De CPU is bijna idle. Maar ik zal thuis toch eens kijken naar die VLC patch.

Edit: de tv is een Sony 32V4200.

[ Voor 3% gewijzigd door speed60 op 04-11-2010 11:32 ]

Gigabyte EP43-U3DL - E7500@3,3Ghz - OCZ Reaper 4Gb DDR2-6400 - Club3D HD4770 - Samsung Spinpoint F3 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-07 13:35
Het probleem van de TS zit em volgens mij (bijna zeker weten) in het aantal hertz. De monitor is een 60/75hz toestel en de televisie als ik mij niet vergis een 100hz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:41
Is je tv aangesloten met een s-video kabel? dan heb je kans dat ie op 20hz draait.

Ik had laatst een 23GB 1080p filmpje die elke 30 sec stotterde met m'n e3300@2.4, vlc heeft ergens een output buffer die standaard op 1.5 sec staat. Als je een leuke sloot geheugen in je pc hebt zitten kan je die buffer makkelijk groter maken en het stotteren verhelpen. 3 sec buffer zorgde al voor een stotter elk kwartier ipv elke scene. "normale" 15GB draait altijd vlekkeloos overigens.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:00
Probeer eens MPC (Media Player Classic) te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Volgens mij gebruikt VLC helemaal niet ffmpeg-mt en gewoon ffmpeg wat betekent dat het niet multithreaded is en maar een enkele core gebruikt. Als je dan ook nog eens een wat mindere CPU hebt dan gaat het niet werken nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Laatst online: 21:41
Anoniem: 179986 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:03:
Volgens mij gebruikt VLC helemaal niet ffmpeg-mt en gewoon ffmpeg wat betekent dat het niet multithreaded is en maar een enkele core gebruikt. Als je dan ook nog eens een wat mindere CPU hebt dan gaat het niet werken nee.
onzin, vlc gebruikt gewoon meerdere cores. bovendien draait het op de hoofdmonitor gewoon vloeiend.

[ Voor 6% gewijzigd door haarbal op 04-11-2010 15:13 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speed60
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 07:14
Voor zover ik vandaag heb kunnen vinden gebruikt VLC (nog) geen hardwareversnelling van ATI (ATI Avivo HD). Ik heb gisteren nog eens een full-HD film zitten kijken:
Processor ca. 35% belast. ATI HD4770 wordt nauwlijks belast (een piek per 20 seconden).

Gebruikt MPC (dank Groenteman) wel de HD capaciteiten van een ATI kaart? Iig ga ik dit vanavond proberen.

Gigabyte EP43-U3DL - E7500@3,3Ghz - OCZ Reaper 4Gb DDR2-6400 - Club3D HD4770 - Samsung Spinpoint F3 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Laatst online: 23:30

BiLo

PSN: toiletcleaner

hoe lang is je kabel? voor zover ik weet zit daar ook een limiet aan...

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-07 23:27
probeer eens een andere player, want VLC is niet voor niks gratis. ik heb met VLC soms omde 10sec een bibber die ik met een betaalde player niet heb.
Pagina: 1