Toon posts:

Gedeelde mappen benaderen in netwerk achter een router

Pagina: 1
Acties:

• Sh4wn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
Beste,

Ik woon in een studentenflat met internet van de TU Delft, de meeste mensen weten niet hoe dat precies werkt dus het zit ongeveer als volgt in elkaar:

- Elke flat heeft een eigen intern netwerk.
- Elke kamer heeft een eigen internet aansluiting
- Door middel van PPPoE maak je verbinding met de TU Delft
-- Kan direct op je computer met een PPPoE client of een router
- Als je computer direct is verbonden, kan je gedeelde mappen van de hele flat benaderen.

Nu heb ik een router aangesloten op de internet aansluiting van mij, en mijn PC is weer verbonden met de router.

Als ik nu naar 'Netwerk' ga, dan zie ik alleen mijn PC en mijn laptop (die zijn verbonden met mijn router). De vraag is nu, hoe ik kan alle andere pc's, die verbonden zijn met het netwerk van de flat benaderen?

Alvast bedankt.

• Chatlie
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 24-11-2012
Om welke router gaat het en ondersteund deze PPPoE verbindingen?
Lijkt mij dat je router het protocol niet ondersteund en dat het daardoor niet wil werken.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als die router op zijn default subnet staat ingesteld zou dat wel eens een andere kunnen zijn dan de flat gebruik. Als je dat hetzelfde maakt zou het wel eens kunnen werken. Ook zorgen dat de DHCP server in jouw router uitgeschakeld is/wordt. Ik neem tenminste aan dat er ergens ander in het netwerk een DHCP server is die IP adressen uitdeelt.

• Sh4wn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Topicstarter
@Chatlie mijn router ondersteunt zeker PPPoE, anders had ik geen internet :)
@CaptJackSparrow, dat klinkt als zeer nuttige informatie, ik ga het even uitproberen!

Om achter het subnet en de DHCP server van de flat te komen is denk ik een andere computer makkelijk die direct verbonden is, of is er een andere manier?

[Voor 32% gewijzigd door Sh4wn op 03-11-2010 00:30]

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als je de router er weer even tussenuit haalt kun je kijken wat voor IP adres je toegekend krijgt. Daarmee weet je het subnet.

De DHCP server kun je in de setup via de web-interface van je router instellen/uitschakelen.

[Voor 27% gewijzigd door CaptJackSparrow op 03-11-2010 00:45]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee