Toon posts:

Multi-Monitor setup, 3 schermen 2 beeld mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Crazy-Al
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22:16
Hallohallo,

ik heb een vreemd vraagje, ik ben een tijd geleden begonnen met een 24" beeldscherm, upgrade vanaf een 17". Later werd dat een dualscreen setup van 24" + 17" en dit werkte heeeerlijk! Jammer genoeg hield het 2e scherm het na een maand ermee op, en inmiddels heb ik via HDMI mijn TV via Dupliceren hetzelfde scherm hebben als mijn 24", waarmee ik dus relaxed op mijn 37"je film kan kijken.

Nou vroeg ik me dit dus af...
Als ik nou via DVI (zoals nu) een 24" scherm heb, via VGA een 19" schermpje erbij en dan via HDMI mijn TV alsnog aan kan sluiten, kan ik dan deze situatie realiseren?

Wat ik hier dus bedoel is: 24" hoofdscherm (1), 19" bijscherm (2), en het 3e scherm (TV) een duplicaat van scherm 1 (zoals nu de situatie is).
Een simpel antwoord is natuurlijk proberen, maar dan schaf ik een 19" aan zonder nut...

Situatie 2 is ook een optie, dat is dan simpelweg HDMI kabel eruit trekken, maar is er dan niet een betere oplossing voor? Ik zit liever niet aan mijn kabels te hanessen als ik nog een film wil kijken...

Ik hoop dat jullie meer weten dan mij! :D

Crazy Al

• Vipeax
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 00:31
Je kunt een ATi/AMD kaart van de 5XXX of 6XXX series kopen. Dan kun je een DisplayPort -> VGA adapter voor de 2e monitor kopen en kunnen ze alle 3 aan.

• Aloys
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
Kan je dit niet testen door je 24inch monitor zowel via dvi als vga aan te sturen en dan je tv nog via hdmi. De meeste monitoren hebben wel meerdere ingangen en dan kan je mbv. de knopjes wisselen. Als dat werkt, dan werkt een extra scherm uiteraard ook. :)

• Crazy-Al
Aloys schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 23:28:
Kan je dit niet testen door je 24inch monitor zowel via dvi als vga aan te sturen en dan je tv nog via hdmi. De meeste monitoren hebben wel meerdere ingangen en dan kan je mbv. de knopjes wisselen. Als dat werkt, dan werkt een extra scherm uiteraard ook. :)
Slim idee, even een vga kabel pakken! heb ik inderdaad, Asus VH242H dus vga, dvi en hdmi! ;)

• Aloys
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
Laat het even weten of het lukt :)

• Crazy-Al
Aloys, TOP!

Hij kan het dus! ;)

aaaah en nu voel ik me stom, maar hij doet het tenminste wel!

http://img607.imageshack.us/img607/3061/fixed.png

top jonges!

Als uitleg: beeld 1 (links) komt dus op beeldscherm 1 (Asus-DVI) en 2 (Samsung tv), en beeld 2 (rechts) komt dus op beeldscherm 1 (Asus-VGA)

helemaal toppie :D

[Voor 33% gewijzigd door Crazy-Al op 02-11-2010 23:40]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee