Toon posts:

Kabelmodem tweaken(sonera)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
yo medetweakers.
ik heb een vraagje. ik hoorde laats iemand iets lullen over kabelmodem tweaken. hij noemde dit alleen en dat maakte mij nieuwsgierig. heeft iemand hier ervaring mee?
ik zit hier met slownera en het zuigt kan ik het sneller maken en wat moet ik dan doen?
netwerk specs:
zenith kabelmodem(de oude nog van multiweb)
compaq netteligent 10/100 TX PCI netwerkkaart

kan ik iets doen om mn DL speed omhoog en mn ping omlaag te krijgen??/
help me

a desperate slownera user(AKA ThaViNNy)

• Pluis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2023
Ik had ook al een reply'tje gepost op die vraag waar jij 't over had. Ik heb zelf ook een zenith modem gehad en jammer maar helaas, er is niks aan te doen om dat ding te tweaken. Dat modem kan wel hoge snelheden aan maar de bandbreedte bij Sonera is gewoon te beperkt (was bij mij erg duidelijk, 's ochtends met 150kb download en 's avond met 2 kb...)

Ik heb nu, na ERG veel gezeur, een nieuw Elsa modem en dit apparaat is wel geknepen om iedereen in de wijk toch een beetje redelijk te laten downloaden (nog niet snel : 50 kb, maar wel op ieder moment van de dag) en mijn gigantische ping en packet loss ben ik nu ook kwijt.

Dus als ik je wat aan mag raden, zeur ze compleet gek bij de helpdesk tot je een Elsa hebt, je kan dan tenminste altijd redelijk(50kb) downloaden en je kan ook weer eens online spellen spelen.

En mocht je ergens wat zien om dat knijpen van die Elsa ongedaan te maken dan hoor ik het graag :)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:51

Shuriken

Life is all about priorities

Ik heb hier ook nog een Zenith staan. Vanmiddag om half 3 de helpdesk gebeld. Kon niet meer ICqen, Mailen, News ophalen. Www ging met de snelheid van een 9600 baud modempje.

Bij de helpdesk keken ze of mijn modem respons gaf. Met als resultaat 88% packageloss.

Er wordt een storingsmelding van gemaakt. Nu maar even zeuren om zo'n Elsa modem.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie