Toon posts:

[XP] start niet door met USB media player aangesloten*

Pagina: 1
Acties:

• dutchdj
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 03-09 00:01
Ik heb een externe harde schijf (media speler - dane elec so speaky) waarop ik al mijn muziek heb staan aangesloten via usb. Deze media speler is ook op een monitor aan te sluiten en dan als standalone apparaat te gebruiken, wat het probleem geeft dat windows tijdens het opstarten de voorrang geeft op de speler op te starten. Ik heb in het boot menu alle usb startup opties al uitgezet, ik krijg wel het opstartscherm van windows maar kom niet tot het inlogscherm. is er een instelling in windows xp om dit te wijzigen?

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En een titelfix, want booten doet je XP dus wel - alleen doorstarten niet goed.
dutchdj schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 21:57:
ik krijg wel het opstartscherm van windows maar kom niet tot het inlogscherm. is er een instelling in windows xp om dit te wijzigen?
Één van de twee. Of je boot wel gewoon in Windows maar een applicatie (service) of autostart software voor die disk houdt je winlogon proces tegen, of er zit een driver voor dat ding te bokken.
Als je de disk er later insteekt gaat het doorlopen naar een autologon wel goed? *met andere woorden: je hoeft zelf geen password op te geven of je user aan te klikken?

[Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 02-11-2010 22:30]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• dutchdj
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 03-09 00:01
ik hoef geen speciale handelingen te doen als ik het apparaat aanzet als mijn loginscherm in beeld komt en dan het apparaat aanzet. windows gaat dan ook in de opstartprocedure de schijf automatisch indexeren.

• YellowOnline
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 27-06 20:15

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

In tegenstelling tot alt-92 begrijp ik de vraag helemaal niet. Kan je de TS eens herformuleren voor simpele zielen zoals ik?

Voor het geval ik de vraag tóch goed begrijp: als je het Windows-scherm ziet heeft het al niets met je bootinstellingen te maken, tenzij je er op een of andere manier zelf een WIndows op gedumpt hebt en die opgestart wordt.

Het probleem lijkt, zoals alt-92 aangeeft, te zijn dat winlogon.exe niet kan starten door je HD. Als je thuis bent in scripting kan je een scriptje schrijven dat je externe HD pas enabled na door te booten (gebruik DevCon).

Wat in dit soort gevallen vaak wonderen doet trouwens; en gemakkelijk te proberen is; is je hele USB hub uninstallen, rebooten, en de boel opnieuw laten installeren. Dit zou een oplossing zijn als er een en ander mis gaat met het proben van connected devices bij logon. Immers: USB wordt geïnitiliseerd vóór de logon; bv. om een cardreader voor de logon te kunnen gebruiken.

Intel i7 8700K | G.Skill SniperX 3200MHz 2x8GB | MSI Z370 PC Pro | Gainward GTX 1070 | Fractal Design Define XL | LG BH10LS30 | Cherry MX Red | Logitech G500 | Thermaltake Smart M850W | Logitech X-530 | LG 34UM58 | Samsung EVO 500GB | 2x Seagate 4TB

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee