Videokaart juiste aansluitingen?

Pagina: 1
Acties:

• Ariel2
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-09-2025
Hi,

ik wil 3 monitors> 2 dell 2007FP en een 30 inch aansluiten op een videokaart en er is mij aangeraden op dit forum deze kaart te kopen XFX HD 5570 1024 MB DDR3 (DP).

Ik zit nu naar mn aansluitingen te kijken van mn dells en die zijn vlg de specs> USB / 15-pins D-sub / DVI-D / S-Video / Composietvideo-connectors

Ik heb momenteel 1monitor op vga aansluiting en de andere op dvi-d hangen.

Echter de XFX HD 5570 1024 MB DDR3 (DP), heeft de vlg > Display Port, DVI-I, HDMI

Als ik mn 30 inch aan de DP hang, dan zie ik niet in hoe mn beide 20inch dells ook nog aangesloten kunnen worden?
Klopt dit, zoja heeft iemand n betere suggestie?

BVD!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:38

Sorbo

Uw hulp in huis!

hdmi verloopstekker naar DVI kopen?

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-02 20:27

Trygve

Redacteur
Idd een HDMI naar DVI converter fixen. Meestal krijg je deze ook bij een nieuwe videokaart.

• Morphogenesis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-01 12:42
2 monitoren op DVI aansluiten, de ander via DP met een converter ertussen. Omdat het 2 RAMDAC's betreft, met 3 monitoren moet je voor een singlelink converter gaan. Dus een DP -> VGA.

Je kan ook meer geld uitgeven, en actieve converter kopen. Dan kan je gewoon DVI gebruiken. Voor DP -> VGA kan je het beste een applestore binnen lopen, die heeft ze meestal wel liggen,

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:39

D4NG3R

kiwi

:)

Je XFX kaart heeft:
2x DVI (En 1, DVI -> VGA koppelstukje)
1x HDMI
1x DP

Als je eyefinity3 wilt gebruiken MOET 1 scherm op DP aangesloten worden. De andere twee maken niet uit.

Dus ja: Mits je 30" op DP zit, kan de rest gewoon op DVI/HDMI/DVI->VGA.

Edit: Denk er wel aan dat DP->DVI Actief converted moet worden, en dat dit een duur geintje (kan) is.

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 02-11-2010 22:04 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Morphogenesis
Of DP -> VGA. Is single link dus werkt ook :) En scheelt 80 euro :)

Verwijderd

Actieve DP naar DVI adapter kost zo'n 20 euro vind ik nou niet echt veel, vooral als je bedenkt dat de DP naar VGA adapters meestal duuder zijn.

• Morphogenesis
Ik heb er 110 voor neergelegd :|

Verrek, inderdaad. Nouja, dan zou ik dat dus doen.

[ Voor 45% gewijzigd door Morphogenesis op 02-11-2010 22:12 ]

Verwijderd

Dan had je er sowieso beter aan gedaan een DP VGA verloopje te halen, tenminste toen de goedkope actieve DP DVI verloopjes er nog niet waren.

pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter

• Ariel2
D4NG3R schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:03:
Je XFX kaart heeft:
2x DVI (En 1, DVI -> VGA koppelstukje)
1x HDMI
1x DP

Als je eyefinity3 wilt gebruiken MOET 1 scherm op DP aangesloten worden. De andere twee maken niet uit.

Dus ja: Mits je 30" op DP zit, kan de rest gewoon op DVI/HDMI/DVI->VGA.

Edit: Denk er wel aan dat DP->DVI Actief converted moet worden, en dat dit een duur geintje (kan) is.
Als ik de specs bekijk dan heeft de kaart maar 1x DVI-I.......dvi-d gaat in een dvi-i?

Als ik 2 monitors op dvi-d wil hebben en die 30 inch op een DP wat is dan de meest recht toe recht aan oplossing zonder al dat gehannes met extra kabeltjes kopen?

Heeft iemand n concrete suggestie voor n videokaart waar deze monitors (2x2007FP en een dell 3007WFP) aankunnen? (2 op dvi-d en 1 op DP)

Ik ga het gebruiken om mee te pokeren dus erg veel 3d hoeft ie niet aan te kunnen....

Verwijderd

DVI-I is zowel digitaal (DVI-D) als analoog (DVI-A) daarom krijg je ook beeld met een simpel DVI naar VGA verloopje.

• Ariel2
Oja vergeten erbij te vermelden; ik wil de 30 inch op de hoogste resolutie draaien

Ik lees hier http://www.ubergizmo.com/..._8_megapixel_desktop.html

dat voor de hoogste resolutie van dit scherm;

A single dual-link DVI connector is required to use the maximum resolution of this screen. If a dual-link is not present, a 1280x1024 pixels image will be displayed. Make sure that you connect the monitor on the proper DVI connector as most dual-link cards have two DVI connectors, one of which is not dual-link capable. Note that it is possible to get a dual-dual-Link graphics card capable of driving two 3007WFP monitors (!).

Help!

• Morphogenesis
Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:13:
Dan had je er sowieso beter aan gedaan een DP VGA verloopje te halen, tenminste toen de goedkope actieve DP DVI verloopjes er nog niet waren.

pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter
Had ik, gehaald bij de Apple Store. Ik had alleen last van knipperend beeld, dus heb ik maar een actieve gehaald. Had ik geweten dta ze goedkopere gingen maken....

Nouja.

Verwijderd

Naar mijn weten kun je gewoon de DVI aansluiting voor je 30" scherm gebruiken, een HDMI aansluiting (eventueel met HDMI DVI verloopje/kabel) voor één van de 20" schermen en het andere 20" scherm via bovenstaand actief DP DVI verloopje.

• Ariel2
Mijn dell 3008WFP heeft n displayport he, dus die kan dan toch gewoon rechtstreeks van displayport naar displayport?

Verwijderd

O ja klopt helemaal. :p

Dan is het helemaal simpel, 30" via DP, anderen via DVI en HDMI (eventueel HDMI naar DVI verloopje/kabel)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2010 23:06 ]

Pagina: 1