Toon posts:

3D demokanaal ziggo en andere 3D issues

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 25-08 22:32
Hallo,

Ik ben in het bezit van een Samsung LE40c750 3D tv en een Samsung BD-C6900 BluRay speler.
Bij de bluray speler kwamen 2 starterkits met in totaal 4 Samsung SSG-2100AB brillen en ook de 3D film monsters vs aliens.
We hebben die film bekeken en dit ziet er werkelijk fantastisch uit :9~

Nu is het dus wachten op nieuwe 3D-content daar er nog vrij weinig van te krijgen is.

Inmiddels heeft Ziggo een 3D-demokanaal opgezet en ik vraag me af wat ik hiermee kan met mijn spullen?
Standaard geeft het beeld een SBS-uitzending en ik kan dan van mijn tv de 3D functie activeren.
Zodra ik SBS kies dan wordt de bril actief maar ik zie totaal geen 3D :?
Beeld is zonder bril net zo goed te zien.

Daarnaast heeft de tv ook een functie om 2D actief om te schakelen naar 3D, ik had al ergens gelezen hier niet te veel van voor te moeten stellen maar sommige keken bijvoorbeeld het WK voetbal op die manier en het werkte.
Voor die functie geldt dan hetzelfde als hierboven omschreven met het demokanaal, de 3D-functie word geactiveerd, de bril daarna ook maar 3D beelden......? Ik zie ze niet.

Doe ik iets fout? Zou de tv ergens een bug hebben?

Zoals gezegd, kijkend via de bluray speler vliegen de animaties om de oren maar daar is tot op heden voor mij alles mee gezegd.

Ook ben ik in het bezit van een Xtreamer en om wat dingen te testen heb ik daar een 3D film op gezet.
Ook via deze weg kan ik geen 3D benutten terwijl ik hierover ook heb gelezen dat dit tot de mogelijkheden zou moeten behoren.
Ik heb de hdmi 1.4 kabel die nu tussen mijn tv en blurayspeler ook op de xtreamer geprobeerd, helaas dus zonder resultaat.

Alle apparaten zijn voorzien van de laatste firmware.

Alle hulp/advies/opmerkingen zijn welkom.

TIA

• Spb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 25-09-2018
Ik heb een sony 3d tv, en heb in feite dezelfde ervaringen als jij.
3d Bluray is uitstekend, en PS3 games in 3d zijn ook prima.
Hier is het 3d effect dus heel goed waar te nemen.

2d naar 3d conversie stelt echter teleurstellend weinig voor.
En het 3d demokanaal heeft ook weinig om het lijf, en dit desondanks dat ik mijn TV kan instellen op het "twee beelden naast elkaar" 3d type. De TV geeft wel degelijk een 3d signaal, dat je -zonder bril op- dus ervaart als een slechter beeld. Met bril op is het beeld wel goed, maar amper 3d.

Wel merk ik dat de2d naar 3d conversie beter werkt bij b.v. uitzendingen van discovery hd, natuurdocumentaires e.d., het hangt dus ook wel af van wat je kijkt.

• ScooBY_DoO
Die 2D naar 3D conversie had een leuke feature kunnen zijn maar ik wist min of meer al hier niet teveel van te hoeven verwachten.

Dat het demokanaal van Ziggo niks toevoegd vind ik erger.... en zoals ik aangaf; mijn Xtreamer moet dit op een of andere manier ook kunnen.... :'(

• ScooBY_DoO
Is er nog iemand die wat extra info kan toevoegen?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19:37

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wordt er uberhaubt 3D content uitgezonden op dat kanaal? Zie er wel eens Tell Sell op, het is toch gewoon een kloon van Net5, maar dan met de beelden naast elkaar?
Geloof dat helemaal aan het begin die zender is gebruikt voor de eerste (en tot nu toe enige?) 3D uitzending: een verkiezingsdebat van een paar maanden terug.
Kan me niet voorstellen dat er een systeem bestaat wat random tv beelden kan "upscalen" naar plezierig 3D beeld..

• Desmoerick
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22-09 21:10
[b]ScooBY_DoO schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:11:[/b

Ook ben ik in het bezit van een Xtreamer en om wat dingen te testen heb ik daar een 3D film op gezet.
Ook via deze weg kan ik geen 3D benutten terwijl ik hierover ook heb gelezen dat dit tot de mogelijkheden zou moeten behoren.
Ik heb de hdmi 1.4 kabel die nu tussen mijn tv en blurayspeler ook op de xtreamer geprobeerd, helaas dus zonder resultaat.
Voor volledig 3D content zoals op Blu-ray moet de HDMI uitgang van de mediaplayer ook 1.4. zijn. Momenteel is de enigste mediaplayer met een HDMI 1.4. chip de Western digital Live Hub, die net is uitgebracht. Ik weet dat je via HDMI 1.3. ook 3d content kan afspelen, maar dan niet in de volledig 1080P resolutie. Misschien probeer jij dus 1080P 3d content af te spelen via je mediaplayer en dat kan niet..

Succes!

• ScooBY_DoO
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 20:55:
Wordt er uberhaubt 3D content uitgezonden op dat kanaal? Zie er wel eens Tell Sell op, het is toch gewoon een kloon van Net5, maar dan met de beelden naast elkaar?
Geloof dat helemaal aan het begin die zender is gebruikt voor de eerste (en tot nu toe enige?) 3D uitzending: een verkiezingsdebat van een paar maanden terug.
Kan me niet voorstellen dat er een systeem bestaat wat random tv beelden kan "upscalen" naar plezierig 3D beeld..
Kennelijk wel want de uizending is side-by-side, ik merk er alleen niets van.

Nee dat upscalen is ook geen top of the bill.
Desmoerick schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 12:01:
[...]

Voor volledig 3D content zoals op Blu-ray moet de HDMI uitgang van de mediaplayer ook 1.4. zijn. Momenteel is de enigste mediaplayer met een HDMI 1.4. chip de Western digital Live Hub, die net is uitgebracht. Ik weet dat je via HDMI 1.3. ook 3d content kan afspelen, maar dan niet in de volledig 1080P resolutie. Misschien probeer jij dus 1080P 3d content af te spelen via je mediaplayer en dat kan niet..

Succes!
Ja, dom, idd heeft die xtreamer geen 1.4 uitgang }:O
Toch schijnt het te kunnen en wellicht op lagere resoluties maar dan nog lijkt het een 2d naar 3d conversie te worden die imho nergens over gaat.

• ScooBY_DoO
Ik heb de 3d versie van Avatar die geleverd is door Panasonic even te leen gekregen maar deze werkt niet op mijn Samsung BD-C6900, ik heb ergens gelezen dat er een update nodig is?
De laatste FW staat op dat apparaat.

Op de pc speelt ie prima af..... maja, geen 3D daar.

Weet iemand hier iets meer over?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee