Geblokkeerde inkomende verbindingen..

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadsn0w
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-12-2020
Beste mede-Tweakers,

Ik heb mogelijk een probleem met mijn firewall van de Norman SercuritySuite.
Als ik mijn computer aan zet en windows (7) is opgestart enz en ik kijk in de norman firewall zie ik dat er bijvoorbeeld al 913 geblokkeerde inkomende verbindingen zijn.
Dit getal loopt snel op.
Is dit normaal, en is er mogelijk ergens te zien wat er steeds geblokkeerd word?
ik kan bij de realtime logboek utility wel de uitgaande verbindingen en serverrechten zien. meer niet.

Groet Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 16:45
Het is normaal dat het volledige internet continue gescanned wordt door allerhande worms opzoek naar lekke computers. Of dit normaal is ligt een beetje aan hoe je je thuisnetwerk hebt ingericht.

Gebruik je een router of hangt je computer direct aan het kabel/adsl modem? Indien wel, dan moet je wellicht eens naar diens configuratie kijken; veel routers hebben een ingebouwde firewall.
Indien niet, dan is dit 'normaal'.

[ Voor 16% gewijzigd door frickY op 02-11-2010 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadsn0w
Ik gebruik een router (de SpeedTouch WL780) en heeft een ingebouwde inbraakbeveiling.
Achter de ''naam inbraakpoging'' staat ''aantal'' overal nul. de router kan ik verder niet instellen.
en hij houdt dus lijkt het niets tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb je een p2p programma gedraaid op je computer. Dan kennen andere computers je en proberen ze een verbinding met je te maken, ook als het p2p programma afgesloten is.

Misschien dat je dit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadsn0w
dat zou goed kunnen, van mijn mag er een slotje op dit topic ;)
bedankt allemaal _/-\o_