beperkte of geen verbindingsmogelijkheden.. alles geprobeerd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb alle topics vergeleken die gesteld zijn op het forum, maar ik kon in de policy niet echt uitvinden of het nu gewenst was om een oud topic te ''bumpen'', of een nieuw te starten.
Maargoed, ik heb zon beetje alle oplossingen die als reactie zijn gegevens op de andere onderwerpen m.b.t. hetzelfde probleem al geprobeerd.

Mijn probleem is het volgende:

Ik heb een draadloze router die verbonden is met mijn modem van Ziggo en alles werkt in principe perfect.
Maar sinds vorige week heb ik een computer die opeens de melding beperkte of geen verbindingsmogelijkheden ging weergeven. Na veel geprobeerd te hebben zonder resultaat, heb ik toch maar besloten een herinstallatie te doen van Windows, en wat blijkt.. nog steeds deze melding!

Ik heb nu het volgende achter de rug:

- Modem en router afzonderlijk gereset
- statisch uniek IP toegewezen met de wel werkende IP instellingen van een andere computer
- een laptop aan dezelfde LANpoort/kabel aangesloten, (WIFI disabled om er zeker van te zijn) en die kreeg prima alle gegevens, en werkte perfect met internet! dus geen kabelbreuk of net wat. de poort is dus ook goed.

Ook geprobeerd: ipconfig/release en ipconfig/renew zonder resultaat.
IPsocketfix, en winsocketfix, ook geen resultaat.

LAN gedisabled en enabled een paar keer, ook geen resultaat..

Ik ben ondertussen een beetje ten einde raad en het enige wat ik me kan bedenken is dat de LAN poort om mn intel moederbord het begeven zou hebben. zeker omdat deze altijd goed gewerkt heeft.
Maar ik vind het toch vreemd, want het is een moederbord van Intel zelf, en ik heb werkelijk nog nooit gehad dat deze defect ging. Dus beste TWeakers, is er nog iets wat ik over het hoofd zie voordat ik het met een ander extern netwerkkaartje ga proberen?

Vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens de drivers up te daten van de netwerkkaart en alle service packs etc , en doe eens een ipconfig /all van de pc waarop het netwerk/internet het niet doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodshot
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-08 15:24
Defecte LAN-poort is het meest voor de hand liggende inderdaad. Doet de PC het wel tegen een andere PC met een kruiskabel ertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lezzmeister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07 04:15
En als je eens een pci(express) kaartje er even inmikt en deze probeert.
Werkt het dan wel?

Weet je zeker dat de kabel 100% is? Kan het zijn dat deze ergens geknikt is of iets?