Glasvezel stoort koperen kabel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-05 12:43
Ik heb zojuist iemand aan de deur gehad die met het ongeveer het volgende vrij onduidelijk uitgelegde verhaal aankwam:
"Op dit moment gebruiken steeds meer mensen bij mij in de straat glasvezel. Het vele gebruik van glasvezel door mijn buren kan/zal ertoe leiden dat bij mensen die geen glasvezel, maar kabels met koper, gebruiken het signaal van internet, televisie en bellen verstoort wordt. Dit was nu misschien nog niet het geval, maar pas zodra het glasvezelkastje in mijn woning (flatje in Enschede) ingeschakeld wordt. Dat kastje wordt op een willekeurig moment op afstand aangezet. :? Het hangt er ook mee samen dat glasvezel signaal voorrang krijgt 8)7
Omdat mijn signaal daarom slechter wordt buiten mijn invloed om wilde deze verkoper mij namens KPN een persoonlijke aanbieding doen die qua prijs concurrerend is met mijn huidige pakket van tv, internet en telefonie."
Bovenstaande is dus zijn verhaal.

Het betreft hier een glasvezelaanbieding met 2 TV aansluitingen. De exacte vorm van de aanbieding kon hij niet zeggen, omdat dat dus afhangt van mijn huidige pakketten.

Ik vond dit al met al een vrij dubieus klinkend verhaal en de gebrekkige technische kennis van de verkoper overtuigde ook allerminst. Kan iemand mij uitleggen of zijn verhaal enigszins ergens op slaat en zo ja, wat de beste man nou eigenlijk precies bedoelde en of ik op zijn aanbod in zal moeten gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door M.K. op 02-11-2010 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-02 21:17
Waarschijnlijk wildde de beste man naar binnen om even rond te snuffelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:39

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb er geen verstand van, maar vind dat verhaal (glasvezel stoort koper? lol?) erg klinken als onzin.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Mwah, gewoon onzin.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik zou niet weten waarom een glasvezel verbinding zou storen op een koperlijn in een andere woning, klinkt voor mij als kul. Wat was volgens hem de reden dat dit zou storen? Waren dit zijn letterlijke woorden?

Edit: om een concreter voorbeeld te geven: we zitten op de zaak op glasvezel, met hiernaast een koperlijn als backup, hiermee is niets aan de hand. Oftewel, onzin dus.

[ Voor 31% gewijzigd door wasted247 op 02-11-2010 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
Is dat jou probleem als je signaal slechter wordt? Ik neem aan dat je dan gewoon je provider inschakeld en het laat oplossen. Wat ze tegenwoordig niet verzinnen om een produkt aan te smeren.

Meneer wilt u aub mobiel van KPN nemen want hoe minder mensen er bij de concurrenten zitten, hoe beter het signaal van de KPN wordt. De overige providers storen namelijk het KPN signaal :P.

Ik had de naam van de "verkoper" gevraagd en hem aangegeven bij de politie of kpn wegens oplichting want hij probeert je een produkt aan te smeren met valse voorwendselen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.K.
Pinooo schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 18:36:
Waarschijnlijk wildde de beste man naar binnen om even rond te snuffelen...
achterdochtig dat ik ben heeft dat natuurlijk de hele tijd door mijn hoofd gespookt.
hij had een jasje aan met op 2 plekken (mouw en borst) een KPN logo. Verder had hij een vermeende brief bij zich van glashart die naar alle bewoners is gestuurd met daarin de aankondiging van zijn komst. Ik heb die denk ik niet ontvangen, maar ben ook laatst 2 weken op vakantie geweest, dus zou goed kunnen dat ie daarbij zat. dingen zoals VoIP zeiden hem niet veel merkte ik, maar het zou prima kunnen dat hij er inderdaad zelf geen reet van snapte, maar met een standaardverhaaltje de straat op is gestuurd.
Kortom, ik was niet overtuigd van de bedoelingen, maar hij drong absoluut niet aan verder en dat spreekt zeker in zijn voordeel.
kfaessen schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 18:43:
Ik had de naam van de "verkoper" gevraagd en hem aangegeven bij de politie of kpn wegens oplichting want hij probeert je een produkt aan te smeren met valse voorwendselen.
Ik heb naam en telefoonnummer laten opschrijven, deed ie op een KPN kaartje "U was niet aanwezig toen ik bij u aan de deur was voor persoonlijke toelichting etc."

[ Voor 18% gewijzigd door M.K. op 02-11-2010 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
En als je het licht op de WC aandoet valt zijn internet weg _o- :D ?

Wat een gezwets.

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 02-11-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
M.K. schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 18:48:
[...]

achterdochtig dat ik ben heeft dat natuurlijk de hele tijd door mijn hoofd gespookt.
hij had een jasje aan met op 2 plekken (mouw en borst) een KPN logo. Verder had hij een vermeende brief bij zich van glashart die naar alle bewoners is gestuurd met daarin de aankondiging van zijn komst. Ik heb die denk ik niet ontvangen, maar ben ook laatst 2 weken op vakantie geweest, dus zou goed kunnen dat ie daarbij zat. dingen zoals VoIP zeiden hem niet veel merkte ik, maar het zou prima kunnen dat hij er inderdaad zelf geen reet van snapte, maar met een standaardverhaaltje de straat op is gestuurd.
Kortom, ik was niet overtuigd van de bedoelingen, maar hij drong absoluut niet aan verder en dat spreekt zeker in zijn voordeel.
Dan zou je de kpn kunnen bellen om het echte verhaal aan te horen en te zeggen wat je hebt gehoord (wat dus niet lijkt te kloppen). Mits je daarin geinteresseerd bent natuurlijk.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Die beunhazen van KPN proberen ook echt alles om hun zooi te verkopen :P Gewoon niet op ingaan. Dit is gewoon weer zo'n slecht verzonnen marketing strategie van KPN. Dit bedrijf liegt alles bij elkaar.
http://www.kpn.com/glasvezel/tv/hdtv.htm
Je beeld is tot wel 5x scherper. Ook kleuren worden veel intenser en het geluid superieur. Daardoor lijkt het alsof u er zelf bij bent en wordt TV-kijken een belevenis.
En dan vervolgens dit:
http://www.ipbforum.nl/ex...4e6a7fa9770c32afbc#p28936
Dit zijn de stream verdelingen van Interactieve TV:

1 Single Stream is 3.7 Mb/s
1 Dual Stream is 7.4 Mb/s
1 HD Stream is 8-12 Mb/s**

NEW! ** de gestelde waar de van 1 HD stream is ongeveer 8Mbit.

Met vriendelijke groet,

Stef

KPN Webcare Team
webcare@kpn.com
Ter vergelijking:

Een originele door Technicolor geëncodeerde HD stream (die doorgegeven wordt bij UPC, Ziggo, Caiway en Glashart Media) is 12 ~ 14 Mbit MPEG4/H264.
Een originele door Technicolor geëncodeerde SD stream (die doorgegeven wordt bij UPC, Ziggo, Caiway en Glashart Media) is 8 Mbit MPEG2.

KPN moet dus niet zo liegen met hun zelf geëncodeerde rommel door zo te pronken over de beeldkwaliteit. Als je overstapt van UPC/Ziggo/Caiway/Glashart Media ga je er juist op achteruit in beeldkwaliteit!!

Verder is er maar 1 bedrijf wat signaalstoringen veroorzaakt bij mensen thuis en dat is KPN met hun Digitenne masten!

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 02-11-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 21:15

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Als ik TS was zou ik eventueel wel overwegen over te stappen naar glasvezel, maar dan wel eerst bij de overige aanbieders in Enschede shoppen: http://www.glashart.nl/enschede/

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaffe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 17:55
Hij was hier ook. Vond het een tamelijk vaag verhaal.
"ja het singnaal wordt slecht want ze halen de kabel er uit"

Ik dacht hm kabel er uit -> slecht lijkt me geen signaal. Vroeg is dat dan voor altijd nou dat kon hij niet zeggen.

Vreemde is ook dat die kerel van KPN was en volgens mij de kabels van glashart zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:34

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ik zou hem zo ontzettend hard uitlachen. Hopelijk komt hij hier in twek ook langs :D

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

die is knettergek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Lol ik moet wel lachen om dit verhaal. Maar goed ook wel fail voor KPN dat ze dit soort kneuzen langs de deuren sturen :D Even serieus, in principe zijn dit soort verkoopmethodes natuurlijk gewoon kwalijk aangezien er ongetwijfeld mensen zijn die hierin trappen. Denk maar eens aan ouderen bijvoorbeeld.

@Jaffe: KPN levert diensten op het Glashart netwerk dus dat is niet vreemd.

[ Voor 79% gewijzigd door ik222 op 02-11-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-12-2021
Ik werk redelijk veel met fiber aansluitingen maar dit heb ik nog nooit gehoord.

De enige reden die ik serieus kan bedenken dat het signaal 'slecht' maakt is als ze bij de aanleg van de vezels per ongeluk de kabel in je tuin raken ;)

Je zou bijna hopen dat het een oplichter is, want mag hopen dat de verkopers (neem aan dat het een verkoper was) een serieuzer verhaal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Pure onzin (en ja ik weet dit zeker :P):

Glasvezel = Licht, door led of laser.
Koper = stroom.

Dat kan niet met mekaar storen. Anders zou het een mooie puinzooi worden in alle datacenters :D.

Ik denk dat dit net zoiets is als wat de energie boeren gedaan hebben een tijd terug (en nu ongetwijfeld nog steeds) wat op kassa was. Met een lul verhaal jou iets proberen te laten tekenen.

Echter bij de energie boeren ging het nog een stapje verder, mensen van Eneco(voorbeeld) die zich als iemand van de Nuon voor deden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-05 10:56
Waarom krijg ik nou niet van die leuke deurverkopers? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-04 09:27
Ik zou hem graag een kopje koffie aanbieden om bij te komen van zijn eigen lul verhaal heerlijk om dat aan te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 21:15

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Punica- schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 21:28:
Pure onzin (en ja ik weet dit zeker :P):

Glasvezel = Licht, door led of laser.
Koper = stroom.

Dat kan niet met mekaar storen. Anders zou het een mooie puinzooi worden in alle datacenters :D.

Ik denk dat dit net zoiets is als wat de energie boeren gedaan hebben een tijd terug (en nu ongetwijfeld nog steeds) wat op kassa was. Met een lul verhaal jou iets proberen te laten tekenen.

Echter bij de energie boeren ging het nog een stapje verder, mensen van Eneco(voorbeeld) die zich als iemand van de Nuon voor deden etc.
Had er vandaag een van Oxxio aan de telefoon, ja maar u krijgt eerst drie maanden proef periode... Alsof er opeens andere stroom uit het stopcontact komt |:(

Maar even ontopic. Misschien dat de KPN verkoper zeer beperkt op de hoogte is van techniek.
Het kan inderdaad zo zijn dat het xDSL signaal slechter wordt, dit heeft echter niet met het glasvezel te maken, maar meer met het feit dat koper over de tijd heen slechter kan worden en dat meer buren in de wijk gebruik maken van koper.

Gelukkig is KPN maar één van de providers welke diensten levert over het Reggefiber (nu nog Glashart merk) netwerk.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-05 15:34

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Kees schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:38:
ik zou hem zo ontzettend hard uitlachen. Hopelijk komt hij hier in twek ook langs :D
Ik ben sinds recent over op Ziggo (vanaf Tele2) en ik werd gebeld door Tele2 dat ze een hogere snelheid konden bieden dan Ziggo. Waar ik bij Tele2 nooit over de 7/8Mbit heenging zit ik bij Ziggo nu solide op 120. Die kon ik ook alleen maar uitlachen :P

Maar ik denk niet dat deze man een echte oplichter is/was, meestal hebben die niet van die kaartjes enzo. Wel een dubieus verhaal. Tevens hebben we hier in de buurt ook zowel glasvezel als koper kabels en nog nooit iemand over storing(en) gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Dan voldoet de apparatuur niet aan de FCC eisen.

In theorie zou het wel kunnen, als ik mijn bedcomputer aanzet gaat de wekkerradio storen, en ik heb wel eens gehad dat het GPS signaal voor de Tomtom uitviel toen ik de radio aanzette, dat lag aan een los draadje bij de radio.

Maar nogmaals: theorie.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:01

lier

MikroTik nerd

Ik zou in ieder geval minimaal even contact opnemen met zowel KPN als je huidige aanbieder en dit verhaal vertellen. Volgens mij is dit een gevalletje oplichting, ben erg benieuwd of KPN bereid is dit toe te geven.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39586

Bij mij in het appartementen complex hebben ook twee van die heren rondgelopen. KPN jasje aan , visite kaartje van de KPN en gewoon proberen binnen te komen om je de glasvezel aan te praten. Toen mijn vrouw ze binnen liet zagen ze de decoder al staan, ze weten dus niet eens wie al wel glasvezel heeft en wie niet. Gewoon een kwestie van ronselpraktijken.
Maar ook de KPN weet zelf niet wat ze verkocht hebben aan hun klanten. Zo krijg ik aanbiedingen voor het pluspakket terwijl ik dat al afneem.
Het wachten is nu op de aanbieding van onbeperkt telefoneren (ook dat zit al in het pakket) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Resistor schreef op woensdag 03 november 2010 @ 08:21:
Dan voldoet de apparatuur niet aan de FCC eisen.

In theorie zou het wel kunnen, als ik mijn bedcomputer aanzet gaat de wekkerradio storen, en ik heb wel eens gehad dat het GPS signaal voor de Tomtom uitviel toen ik de radio aanzette, dat lag aan een los draadje bij de radio.

Maar nogmaals: theorie.
Maar dan nog kan het in dit geval gewoon NIET, ook niet in theorie. Glasvezel is namelijk een lichtsignaal en dat kan dus onmogelijk op koper storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:51

SkyStreaker

Move on up!

Zal mij benieuwen wanneer de grote waakhond hier lucht van krijgt. Dit is behoorlijk actieve en bijna agressieve klantenwerving onder klinkklare kolder.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk dat het gewoon zijn manier is om glasvezel te verkopen. Sommige mensen trappen er in.
lier schreef op woensdag 03 november 2010 @ 08:23:
Ik zou in ieder geval minimaal even contact opnemen met zowel KPN als je huidige aanbieder en dit verhaal vertellen. Volgens mij is dit een gevalletje oplichting, ben erg benieuwd of KPN bereid is dit toe te geven.
Die mensen werken niet direct voor KPN dus dat is niet zo moeilijk om toe te geven voor KPN. Vaak zijn het uitzendkrachten die voor een bedrijf werken dat namens KPN de verkoop doet die een aantal verkopen per dag moeten halen en anders hoeven ze niet meer terug te komen. En dan krijg je dit soort praktijken.

[ Voor 77% gewijzigd door Marzman op 03-11-2010 08:44 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Het enige wat je KPN lijn kan verneuken is die meuk van een router die ze zelf meeleveren.. Glas gaat echt niet storen op koper.. (Glas = Licht/glasvezel, kan niet statisch geladen raken, kan geen magnetische velden creeren en dus absoluut niet storen op metaal/elektrischiteit)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Marzman schreef op woensdag 03 november 2010 @ 08:40:
Ik denk dat het gewoon zijn manier is om glasvezel te verkopen. Sommige mensen trappen er in.
Tja, als dat alleen hij is, prima. Incidenteel. Maar het blijft smerige nonsens. 3/4 van de bevolking is al a-technisch in dit soort gevallen.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriHL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-05 06:42
De verkopers die KPN (proberen te) verkopen, zijn in dienst van Omni-Group (HQ zaltbommel), niet direct via KPN.
Eerstgenoemde is een marketing kantoor dat er alles aan doet om handtekeningen te verzamelen. Of dat eerlijk of oneerlijk gebeurd, interesseert ze niet. Ik heb ook in Enschede gewoond en die chappies aan de deur gehad, en die lulden me ook een eind aan mekaar.

"Ja, wij zijn van KPN Glasvezel. Uw huisnummer komt in aanmerking voor glasvezel van KPN voor een actieprijs van 75 euro per maand, voor 35mbit glas en 60 TV-zenders van 'hoge' kwaliteit."

- Ja, maar nu heb ik 120mbit voor 65 euro incl 120 TV zenders in HD-quali.

"Maar meneer, U weet toch dat Glasvezel 8 keer zo snel is als kabelinternet ? U moet dan 8 keer 30 doen, dan is de eigenlijke snelheid van uw lijn 240mbit. Veel sneller dan wat U nu heeft. Ik kan U aanbieden om ons pakket dan voor 65 euro te krijgen (lees: ik lieg dat ik barst en naai U waar U bij staat en het interesseert me geen flikker want ik ben een leugenaar) waardoor U verzekerd bent van stabiel, snel, betrouwbaar internet, want U weet toch zelf ook dat Ziggo erg instabiel is met een zeer slechte klantenservice ?

- Ik bel nooit de klantenservice, en je kraamt onzin uit.

"Meneer, U weet waarschijnlijk niet van de nieuwe ontwikkelingen op het gebied van internet. Deze formulie wordt gehanteerd bij glasvezel, dat kunt U bij kabelinternet niet doen".

.... Ik heb hem 'vriendelijk' de deur gewezen, en nageroepen dat ik ICT'er ben en een ICT-bedrijf heb. De jongeman werd een beetje erg rood op dat moment. Nog grappiger vond ik dat er in dat hofje waar wij woonden helemaal geen glasvezel lag/ligt en er ook niet komt.

Ik heb diezelfde dag nog een twintigtal minuten met dat marketingkantoor aan de lijn gehangen en ze eens goed verteld dat ze moeten kappen met die ongelooflijke onzin die hun 'verkopers' uitkramen bij mensen aan de deur. Veel mensen uit de buurt aldaar die goed internet hadden, zelfs al glasvezel via bijvoorbeeld Solcon, hebben het nu een stuk slechter voor meer geld bij kpn, dan indertijd met Solcon/ConceptsICT/etc. Ik heb inmiddels vernomen dat dit marketing kantoor niet geheel positief in de lijsten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

30*8 LOL _O- . 30/8 dus :F

[ Voor 48% gewijzigd door D4NG3R op 03-11-2010 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriHL
lol ja, ik keek hem ook aan toen ie dat zei.

ze lopen trouwens met lijsten in hun hand in een bepaalde wijk waar de naam op staat van die persoon, met hoeveel mensen ze daar wonen, wat voor abo (tv en/of internet) ze nu hebben, hoelang dat nog loopt etc.
verder hebben ze ook (sommigen, iig wel diegene die bij mij aan de deur stond) een mobile pda'tje bij zich. zo kunnen ze wellicht ook nog eens eerst gegevens opzoeken via internet over de persoon waar ze willen aanbellen...

niet helemaal kolder, wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:16

itsalwaysme

Graast voor DB

Recofix schreef op woensdag 03 november 2010 @ 08:55:
[...]

....

ze lopen trouwens met lijsten in hun hand in een bepaalde wijk waar de naam op staat van die persoon, met hoeveel mensen ze daar wonen, wat voor abo (tv en/of internet) ze nu hebben, hoelang dat nog loopt etc.
verder hebben ze ook (sommigen, iig wel diegene die bij mij aan de deur stond) een mobile pda'tje bij zich. zo kunnen ze wellicht ook nog eens eerst gegevens opzoeken via internet over de persoon waar ze willen aanbellen...

niet helemaal kolder, wel ?
Welkom in de marketing wereld. Zo werkt bijna elke persoonlijke marketing campagne. Of het nu via de telefoon, de post of aan de deur is. Ze weten genoeg van je om aan te merken als doelgroep. En als nu minimaal 10% erop reageert, dan maken ze er nog winst op ook.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
hey, pst, internetje kopuh? fiberpower to the zolder, lekker snèeel.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriHL
itsalwaysme schreef op woensdag 03 november 2010 @ 08:59:
[...]

Welkom in de marketing wereld. Zo werkt bijna elke persoonlijke marketing campagne. Of het nu via de telefoon, de post of aan de deur is. Ze weten genoeg van je om aan te merken als doelgroep. En als nu minimaal 10% erop reageert, dan maken ze er nog winst op ook.
Nouja, naast mijn eigen bedrijf ben ik ook gewoon in loondienst bij een marketingkantoor. Wij verkopen ook, echter zijn wij totaal niet agressief en hebben meer een adviserende rol. Wie mee wil doen, kan dat direct via ons wil doen. Willen ze niet, dan niet. Doen we niet moeilijk over.

Deze manier van verkopen werkt veel beter. Hier heb ik gemiddeld per dag 5-6 netto sales (bruto ligt hoger). Bij een ander marketingkantoor waar ik werkte deed ik het vroeger ook op de 'foute' manier, en haalde ik max 1,5 tot 2 netto sales per dag.

Het huidige marketingkantoor zegt ook iedere week weer tegen ons: "Geen leugens verkondigen, blijf in je adviesrol. Willen ze het niet ? Ga dan naar de volgende deur. Willen ze het wel ? Dat is dan mooi meegenomen".

Zo kan het dus ook.

Ik snap niet waar sommige mensen zo agressief en volkomen onbenullig moeten verkopen.
Ik weet dat ze bij Omni Group NIET op provisie basis werken EN dat de target op 2 per dag ligt. Dat is toch haalbaar als je normaal en eerlijk je werk doet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Recofix schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:06:
[...]

Nouja, naast mijn eigen bedrijf ben ik ook gewoon in loondienst bij een marketingkantoor. Wij verkopen ook, echter zijn wij totaal niet agressief en hebben meer een adviserende rol. Wie mee wil doen, kan dat direct via ons wil doen. Willen ze niet, dan niet. Doen we niet moeilijk over.

Deze manier van verkopen werkt veel beter. Hier heb ik gemiddeld per dag 5-6 netto sales (bruto ligt hoger). Bij een ander marketingkantoor waar ik werkte deed ik het vroeger ook op de 'foute' manier, en haalde ik max 1,5 tot 2 netto sales per dag.

Het huidige marketingkantoor zegt ook iedere week weer tegen ons: "Geen leugens verkondigen, blijf in je adviesrol. Willen ze het niet ? Ga dan naar de volgende deur. Willen ze het wel ? Dat is dan mooi meegenomen".

Zo kan het dus ook.

Ik snap niet waar sommige mensen zo agressief en volkomen onbenullig moeten verkopen.
Ik weet dat ze bij Omni Group NIET op provisie basis werken EN dat de target op 2 per dag ligt. Dat is toch haalbaar als je normaal en eerlijk je werk doet ?
Met klantvriendelijkheid, een goede bereikbaarheid en een goede service(balie) bereik je veel meer IMHO. En KPN mist die allemaal.. Alleen maar omdat KPN het grootste deel van de landlijnen in handen heeft hebben ze veel klanten.. Omdat ze de enige zijn die je overal in NL kan nemen als provider.

Meuk die ze leveren is slecht, en gewoon knetterhard dichtgetimmerd. Vervangen voor wat anders is niet mogelijk omdat ik dan zonder telefoon zit. Bel je met de klantenservice, komen ze gewoon knetterhard aanzetten dat het MIJN fout is, en dat IK wat fout doe.

Wil je wedden..? Ik zet al mn poorten open, heb elke instelling (tot zover mogelijk) losgezet. En nog heb ik problemen met mn interne NAT op mijn console, en verscheidene programma's/games op mijn PC.

Vertel je ze over het NAT probleem, zeggen ze dat ze niet voldoende mensen hebben die klagen. En hier dus "Niks aan kunnen doen". Ehm.. Er zijn al meerdere petities geweest, waarvan de grootste 120.000 handtekeningen had.. Is dat niet genoeg..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 14:33

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik krijg ook nooit zulke clowns aan de deur :( maar er is hoop in mijn woonplaats komt er ook glasvezel binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriHL
het nadeel van KPN is dat ze overal een extern callcenter in dienst hebben. voor elk product 1.

Die van het IPB (internet plus bellen) is namelijk SNT, zit in Enschede.

Mijn vader heeft ook IPB. Ding aangesloten, 1 computer via een cat-6 kabel aangesloten. werkte niet.
wij van alles eerst zelf proberen, toen maar de klt-srv opgebeld.

"Ja meneer, de Experia-modem kan niet overweg met Cat-6 kabels. U dient een normale kabel aan te sluiten. U kunt deze via internet op onze website bestellen"

... leuk zonder internet ...

- Jongedame, ik heb nu een cat-5 kabel er aan zitten, en het werkt nog steeds niet.

"Dan heeft U waarschijnlijk het modem kapot gemaakt door de cat-6 kabel, welke niet compatibel is, aan te sluiten. U had hiervoor de gebruiksaanwijzing moeten lezen meneer".

... ik heb haar even verteld dat ik dus ICT-er ben en een bedrijf heb en dat zij de grootste onzin uitkraamt die er bestaat. daarnaast heb ik ook kenbaar gemaakt dat ik haar ervan verdacht geen hol van dit soort zaken te weten en dat ze niet in dienst van KPN was, maar van een of andere waardeloos callcenter ...

Nieuw modem gekregen.

Aangesloten, hoe dom ik het ook vond, maar toch maar eens via de manual. Geen signaal. Klt-srv wilde er niets van weten en de, wederom een dametje, werknemer stelde dat het huis van mijn vader te oud is voor internet (het bouwjaar v/h huis is 2008 !!) en dus niet compatibel is met KPN (koperlijnen bestaan volgens mij al meer dan een eeuw. zijn buurman heeft een huis van 180 jaar oud en heeft ook KPN IPB en daar werkt het goed).

Na veel gepruts met dat modem kregen we het toch werkend. KPN was 'vergeten' de lijn te activeren ..... (#$$)#)*$)%)*$*)$).

Kwam het volgende probleem:

Mijn vader heeft zo'n Philips wireless muziekspeler in de keuken staan. Ding kreeg maar geen contact met het draadloze modem. Wederom de klt-srv gebeld (ik vind het soms wel leuk om te horen wat ze allemaal wel niet verkeerd zeggen en dat ze het meestal niet eens in de gaten hebben) en daar kreeg ik van een wat oudere man te horen dat geen enkel draadloos internetmodem geschikt is voor wifi-muziekspelers en dat ik daarvoor bij Philips moet zijn om een repeater aan te schaffen.

... volgens mij had die persoon geen flauw idee wat een repeater is ...

Bleek achteraf een firmware update voor te zijn.

Tjah, callcenters. Kan er een blog over schrijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.K.
al weet ik niet veel van de technologie internet, het verhaal dat glas/licht koper zou storen leek mij dus al vrij bizar, vandaar dit topic. Ik wil iedereen bedanken voor het bevestigen van mijn vermoeden dat deze man onzin stond te verkopen. Ik ga wel glasvezel overwegen, maar dan zeker alleen bij andere aanbieders :-)
hij komt vrijdag weer bij me aan de deur, dan ga ik hem eens mooi toespreken over zijn leugens en walgelijke verkooptechniek. heb er nu al zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriHL
@MK, woon je in de wesselerbrink / helmerhoek ?

Daar biedt ConceptsICT pakketten aan van dacht ik 50mbit met veel HDTV-zenders. Moet je ze ff bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.K.
Deppenbroek. mijn buurman heeft glasvezel van Tweak en is daar erg tevreden mee, dus daar zat ik aan te denken. toch bedankt voor de tip!
EDIT: volgens mij levert concepts ook wel hier

[ Voor 14% gewijzigd door M.K. op 03-11-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Tweak is zeer goed, vanaf mijn punt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

M.K. schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:24:
al weet ik niet veel van de technologie internet, het verhaal dat glas/licht koper zou storen leek mij dus al vrij bizar, vandaar dit topic. Ik wil iedereen bedanken voor het bevestigen van mijn vermoeden dat deze man onzin stond te verkopen. Ik ga wel glasvezel overwegen, maar dan zeker alleen bij andere aanbieders :-)
hij komt vrijdag weer bij me aan de deur, dan ga ik hem eens mooi toespreken over zijn leugens en walgelijke verkooptechniek. heb er nu al zin in!
Doe je het wel netjes? Eerst even het water voelen en zo... Het kan gewoon zijn dat hij het niet weet, of dat hij het verkeerd zei, of dat hij gewoon dom is. Maar om hem meteen voor leugenaar en walgelijke verkoper uit te maken is misschien wel erg straf. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het verhaal klopt. Want het is bullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Anoniem: 76345 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:37:
[...]

Doe je het wel netjes? Eerst even het water voelen en zo... Het kan gewoon zijn dat hij het niet weet, of dat hij het verkeerd zei, of dat hij gewoon dom is. Maar om hem meteen voor leugenaar en walgelijke verkoper uit te maken is misschien wel erg straf. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het verhaal klopt. Want het is bullshit.
Weet je, je hebt helemaal gelijk. Kan je zien hoe kortaf en ondoordacht wij zelf eigenlijk tegenwoordig wel niet denken. Stom... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

ik zou deze meneer vragen of dit glasvezel ook over het stroomnetwerk werkt.

Waarschijnlijk kan dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SkyStreaker schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:32:
Weet je, je hebt helemaal gelijk. Kan je zien hoe kortaf en ondoordacht wij zelf eigenlijk tegenwoordig wel niet denken. Stom... :/
Your point is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Meteen het oordeel klaar hebben is wellicht niet altijd zo geweldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:29
TrailBlazer schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:15:
ik krijg ook nooit zulke clowns aan de deur :( maar er is hoop in mijn woonplaats komt er ook glasvezel binnenkort.
Ja lacht je pas kapot wanneer ze een 2Mbit glasverbinding verkopen omdat dit sneller is dan hun 20Mbit ADSL verbinding want glas is altijd sneller dan ADSL... (Dat geintje is aardig vaak geflikt bij bedrijven door meerdere providers).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SkyStreaker schreef op woensdag 03 november 2010 @ 23:46:
Meteen het oordeel klaar hebben is wellicht niet altijd zo geweldig?
Nee, dat was mijn punt. Mijn vraag was wat jouw punt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.K.
jullie maken hetzelfde punt. op zich een goed punt, dus ik zal morgen rustig beginnen.
maar goed, zijn onwetendheid probeerde hij te verbloemen door een mooi verhaal te verzinnen (=liegen), dus het is sowieso een leugenaar. wat ik hem sowieso wil vertellen is dat zijn verkooptechniek averechts werkt. Ik was al geïnteresseerd in glasvezel en als hij me gewoon zonder leugens een gunstige aanbieding had gedaan ten opzichte van mijn huidige pakket, dan was de kans groot geweest dat ik ermee ingestemd had. nu dus niet.
Pagina: 1