Imac of pc

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een nieuwe computer alleen ik twijfel echt enorm om een Imac te kopen of een gewone pc ik ga hem enkel gebruiken voor photoshop, indesign en wat videobewerking, en heb nog nooit een mac computer gehad (alleen iphone) maar het moet naar horen zeggen erg fijn werken vooral als je hem alleen maar gebruikt voor photoshop.

Ik heb mezelf al een poos niet meer bezig gehouden met het verdiepen in bepaalde hardware van een normale pc dus ik zou graag weten waarmee ik die Imac i7 een beetje mee kan vergelijken en wat me dit zou kosten voor een normale pc, en zijn er al geruchten wanneer er een vernieuwde versie komt van de Imac? want als ik het goed heb gelezen is de i7 van mid 2010 zou lullig wezen als er een nieuwe een maand later uit komt voor dezelfde prijs.

Games ofzo speel ik niet dus daarvoor hoef ik mijn computer niet op aantepassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caddy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 22:01

Caddy

Press start to shutdown

Hier zijn al veel topics over...

photoshop op de mac werkt hetzelfde als op de windows dus daar hoef je het niet voor te doen.
Ik kan verder iedereen een mac aanraden maar de meningen zullen hierover verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRE RoadRunner
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05-2023
Het ligt er een beetje aan wat je wilt.
Een voordeel voor veel visualiseerders is het IPS scherm in de iMac. Dit laat kleuren natuurgetrouw zien met een grote inkijkhoek, vooral handig bij uitprinten.
De vernieuwde iMac is er al, sinds augustus dit jaar. Lijkt me sterk dat ze over een maand een volledige update gaan geven.
Verder is het handig te kijken of alle software die je nodig hebt op Mac beschikbaar is, Photoshop en indesign iig wel. Voor videobewerking is er ook genoeg keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Koop gewoon een pc, dat is goedkoper. Een Mac heeft zeker meerwaarde maar volgens mij is dat niet aan jou besteedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper623
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Daar moet je echt zelf over beslissen, zoals hierboven al is gezegd; indesign en photoshop zijn hetzelfde op mac os x en windows.
(Als je toch geen games speelt, zou ik een mac kopen ;) )

“Time is a drug. Too much of it kills you.” ― Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-06 13:52
Als het budget toereikend is zou ik voor de iMac gaan.
Je kan er altijd nog Windows naast draaien met OSX je echt _niet_ bevallen. Andersom is dit (niet domweg) mogelijk.

Verder ken ik maar weinig mensen die het afgelopen jaar 'geswitched' zijn die klachten hebben over OSX wat gewoon domweg gewenning bleek te zijn!

Kosten moet je maar zo zien: je kan een Volkswagen kopen of een Mercedes. Beide zijn auto's ene is goedkoper ander heeft een strakker design...

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

Topicstarter
RRE RoadRunner schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 18:25:
Een voordeel voor veel visualiseerders is het IPS scherm in de iMac. Dit laat kleuren natuurgetrouw zien met een grote inkijkhoek, vooral handig bij uitprinten.
Ja dat scherm trekt me misschien wel het meeste aan bij die Imac, en ook ben ik windows moe (updates enz..)
Delerium schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 18:29:
Koop gewoon een pc, dat is goedkoper. Een Mac heeft zeker meerwaarde maar volgens mij is dat niet aan jou besteedt.
Hoeveel is het dan goedkoper wat heb geen flauw benul waarmee ik het kan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06 23:33

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Dit is niet echt de bedoeling. GoT is beslist geen 'wat moet ik kopen' forum, en daar valt dit topic behoorlijk onder. Sowieso kunnen wij niet voor je bepalen wat jij moet kopen, want onze voorkeuren hoeven de jouwe niet te zijn. Je kan het beste zelf wat onderzoek gaan doen, dan kan je zelf besluiten wat voor jou het best voldoet. Voor informatie over de iMac kan je uiteraard in het discussietopic kijken :)

Dit topic gaat in ieder geval op slot.

Launching containers into space

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.