[VS2010, SSL Webservice] Referencing geeft 403: Forbidden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een eenvoudige dashboard te maken in C# met VS2010 Express.

Ik probeer in te loggen op een aantal webservices om te controleren of ze up zijn.
Voor de http webservices gaat dat goed, voor de https webservices krijg ik foutmeldingen.

Als ik een Service reference wil maken krijg ik deze foutmelding
code:
1
2
3
The request failed with HTTP status 403: Forbidden.
Metadata contains a reference that cannot be resolved: 'xxxx.asmx'.
The HTTP request was forbidden with client authentication scheme 'Anonymous'.

en als ik een Web Reference wil maken krijg ik deze foutmelding:
code:
1
2
The request failed with HTTP status 403: Forbidden.
There was an error downloading 'xxxx.asmx/$metadata'.

Wel zie ik alle methoden van de webservice aan de linkerkant, dus het ophalen werkt wel ;(

Ik gebruik een pfx certificaat die ik kan selecteren tijdens het leggen van de web reference.

Ik kan op mijn pc met SoapUI wel naar beide webservers een connectie leggen, dus het heeft waarschijnlijk niets te maken met mijn verbinding.

Google gaf geen uitsluitsel.
Iemand hier een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Die melding betekent dat je je moet authenticeren om de request te kunnen doen. Je zult bij de maker van de webservice moeten navragen hoe je moet authenticeren, en vervolgens met die methode moeten authenticeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Remus: Zoiets had ik al in gedachten. Alleen hoe kan ik mezelf authenticeren als VS2010 daar geen mogelijkheden voor geeft. In ieder geval zie ik ze niet.
Moet ik dan de reference code-matig leggen? Zo ja hoe doe ik dat dan?
Zoals gezegd heb ik een pfx certificaat, die ik gebruik ik SoapUI maar ook in Internet Explorer. Als ik met IE naar die URL ga, wordt er gevraagd om een certificate uit mijn store te selecteren.
Beide laten de methoden zien en met SoapUI kan ik ook requests uitvoeren.

Dat moet toch ook met VS2010 kunnen?
Zoals je wel merkt, zijn dit mijn eerste stapjes met het werken met webservices en C# ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 06:48

Sebazzz

3dp

Is de webservice wel ingesteld om metadata van te mogen downloaden? Meestal gooien ze dat in productieservices uit om te voorkomen dat ongewenste mensen zomaar aan de service kunnen gaan hangen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Sebazzz: Dat klinkt logisch.
Het gaat hier om een IIS6 server. Ik heb toegang om te kijken, waar zou ik dat moeten kunnen zien?