Toon posts:

Hoe Upgraden game PC ?

Pagina: 1
Acties:
  • 509 views

• chewychoppa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 12-07 15:03
Mijn pc is ondertussen een paar jaar oud en begint bij de wat nieuwere spellen toch wat traaghied te vertonen op de hogere resoluties.

nu wil ik hem graag updaten met het een en ander maar heb eigenlijk geen idee wat het beste prijs/resultaat zou opleveren??
hier onder me specificaties?

iemand een idee?? toch maar een quad core?
naar 8 gb geheugen?
pricewatch: Kingston HyperX KHX6400D2K2/4G
of toch een nieuwe 3d kaart?

Moederbord:
CPU Type DualCore Intel Core 2 Duo E8400, 3600 MHz (9 x 400)
Moederbordnaam Asus P5Q Pro (2 PCI, 3 PCI-E x1, 2 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394)
Moederbord Chipset Intel Eaglelake P45
Systeemgeheugen 4096 MB (DDR2-800 DDR2 SDRAM)
DIMM1: Kingston 2G-UDIMM 2 GB DDR2-800 DDR2 SDRAM (5-5-5-18 @ 400 Mhz) (4-4-4-12 @ 266 Mhz) (3-3-3-9 @ 200 Mhz)
DIMM3: Kingston 2G-UDIMM 2 GB DDR2-800 DDR2 SDRAM (5-5-5-18 @ 400 Mhz) (4-4-4-12 @ 266 Mhz) (3-3-3-9 @ 200 Mhz)
BIOS Type AMI (11/04/08)

Scherm:
Video kaart ATI Radeon HD 4800 Series (1024 MB)
3D Acceleratie ATI Radeon HD 4870 (RV770)
Monitor Generic PnP Monitor [NoDB] (LJL0W0154360)

Multimedia:
Geluidskaart ATI Radeon HDMI @ ATI RV770/790 - High Definition Audio Controller

Opslag:
Harde schijf SAMSUNG HD642JJ ATA Device (640 GB, 7200 RPM, SATA-II)
Harde schijf ST3500320AS ATA Device (500 GB, 7200 RPM, SATA-II)
Optische Station ASUS DVD-E818A3T ATA Device (18x/48x DVD-ROM)

• jaapsander
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22-09 16:08
Voor dit soort vragen hebben ze BGG aanschaf topics

• Sebedees
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23-09 15:17
[UG Aanschaf] Gamesysteem
Daar kan je je vraag beter stellen, in deze vorm gaat hij hier waarschijnlijk op slot.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/tu4ztt-6.png[/img]

• Zeara
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15:08
Ik zou gaan voor een nieuwe videokaart.
Ik weet je budget niet, maar een gtx 460 of de nieuwe 68xx serie van amd zijn niet verkeerd.

Ik heb zelf ook een 8400 (niet overgeklokt) en ik heb 2 maandjes geleden een gtx 460 gekocht. Ben er zeer tevreden mee. Alles draait ie op max settings. (resolutie van 1440 x 900)

En kijk inderdaad naar de link van Sebedees

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14:55
Hij heeft een 4870, 4GB geheugen en een dualcore. Dan lijkt de downside van dit systeem alleen de processor dus. Die 4870 is snel zat (ook niet zo heel denderend veel langzamer als de GTX460 volgens mij?). Ik zou gaan voor een quadcore. Die videokaart red zich nog wel even.

@ Zeara, op 1440x900 draait alles op max settings, met zo'n beetje iedere videokaart ;) Gewoon een lage resolutie waar die GTX460 continue uit z'n neus staat te boren. Op zulke lage reso's krijg je meestal ook dat de processor de bottleneck gaat zijn. Met een tweedehands Core 2 Quad (via Pricewatch > Vraag & Aanbod wel te verkrijgen, goed zoeken) kom je een heel eind verder

pssst, Seat kopen? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073162

• chewychoppa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 12-07 15:03
sorry operator eerste post op het forum meteen de verkeerde plek..
bedankt voor jullie reacties
@fastfred
ik was op pricewatch wat aan het rond kijken naar quad cores maar ik zit natuurlijk gebonden aan een 775 socket en dat levert eigelijk maar 20 resultaten op:

http://tweakers.net/price...NpUqz_4NaDVrWgzKmhTZSqfUL

variërend van 2,5 ghz tot 3,2 ghz , vanaf welke snelheid ga je nou verschil merken? prijzen variëren ook nogal in deze range.. en nog een vraag moet je met een quad core ook naar een nieuwe cooling?? ik heb nu nog de standaard intel cooler...

• Harm30
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11-08 10:31
chewychoppa schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:25:
sorry operator eerste post op het forum meteen de verkeerde plek..
bedankt voor jullie reacties
@fastfred
ik was op pricewatch wat aan het rond kijken naar quad cores maar ik zit natuurlijk gebonden aan een 775 socket en dat levert eigelijk maar 20 resultaten op:

http://tweakers.net/price...NpUqz_4NaDVrWgzKmhTZSqfUL

variërend van 2,5 ghz tot 3,2 ghz , vanaf welke snelheid ga je nou verschil merken? prijzen variëren ook nogal in deze range.. en nog een vraag moet je met een quad core ook naar een nieuwe cooling?? ik heb nu nog de standaard intel cooler...
geen wat hij zegt klopt niet helemaal, hij zegt dat de CPU gaat bottlenecken bij 1440/900 reso's terwijl de gpu niets doet. de CPU bottleneckt pas de GPU als die CPU niet alle lanes volledig kan inzetten en dat is hier dus niet het geval omdat de GPU ze niet volledig gebruikt,en met een e8400 gebeurt dat ook niet zeer snel. het kan zelfs zijn dat een oudere core2qaud langzamer is dan je e8400 in games, omdat dit geen native quads zijn-correct me if i am wrong tho- waardoor de FBS een interne bottleneck kan vormen voor de CPU omdat er 2 duo's met elkaar daardoor communiceren.

[Voor 3% gewijzigd door Harm30 op 02-11-2010 20:52]

gametag: estruqiarixs

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je wilt geen quad core, daar maken games amper gebruik van. Je moet echt een processor hebben die per core een stuk sneller is. Overclocken lijkt me een beter idee dan upgraden. En als je toch wilt upgraden ga dan sparen voor een compleet nieuwe pc. Als zowel het geheugen, de CPU en de videokaart geupgrade moeten worden kan je net zo goed het moederbord direct meenemen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• pvg103
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 09-08 21:14
volgens mij ondersteund jou moederbord crossfire. de meeste games ondersteunen niet meer dan 2 cores. natuurlijk zal een quadcore beter presteren. ik zou gaan voor een extra 4870 voor crossfire. houd er wel rekening mee dat je pc warmer zult worden. je hebt dan een voeding nodig die crossfire aankan.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

de meeste moderne games zijn multi-threaded en dan kan je soms een verdubbeling van je framerate krijgen bij aanschaf van een quad-core.
Je kan een processor ook altijd nog overclocken.

Neem bijvoorbeeld de Q8300, deze is vrij gemakkelijk op iets boven de 3Ghz te clocken. Dan heb je gewoon een beest van een processor

[Voor 27% gewijzigd door Brilsmurfffje op 02-11-2010 20:58]

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14:55
Harm30 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:51:
geen wat hij zegt klopt niet helemaal, hij zegt dat de CPU gaat bottlenecken bij 1440/900 reso's terwijl de gpu niets doet. de CPU bottleneckt pas de GPU als die CPU niet alle lanes volledig kan inzetten en dat is hier dus niet het geval omdat de GPU ze niet volledig gebruikt,en met een e8400 gebeurt dat ook niet zeer snel. het kan zelfs zijn dat een oudere core2qaud langzamer is dan je e8400 in games, omdat dit geen native quads zijn-correct me if i am wrong tho- waardoor de FBS een interne bottleneck kan vormen voor de CPU omdat er 2 duo's met elkaar daardoor communiceren.
Ik bedoel uiteraard dat op lage resoluties de processor veel sneller de bottleneck is. Hoe hoger de resolutie hoe meer de videokaart aan de bak moet en je minder snel last hebt van een langzame processor.

Daarbij is het dan wel handig om even te weten op welke resolutie chewychoppa gamed.

Feit blijft, in het geval van Zeara, dat 1440x900 gewoon een lage resolutie is en de processor daar veel sneller de bottleneck gaat zijn

@ pvg103: met als gevolg dat je niet alleen een 2e 4870 moet halen (waardoor je al helemaal een bottleneck op de CPU krijgt), je moet ook nog eens een andere voeding nemen. Plus de extra warmte ontwikkeling in je pc, plus het lawaai dat dit mogelijk met zich mee brengt. Enigste redelijke optie die ik zie is een quadcore processor die ongeveer gelijkt geclockt als jou E8400 (en dat is volgens mij 3Ghz, niet 3.6Ghz zoals in de topicstart staat).

@ chewychoppa: Jij kijkt daar in de Pricewatch naar nieuwe processoren. Kijk ook eens onder Vraag & Aanbod en zoek daar eens naar Core 2 Quad processoren, zo af en toe komen er wel wat voor bij voor leuke prijsjes ;) Klikkerdeklik: http://tweakers.net/aanbo...BqikoykxO9c3MU7LKK83JqQUA

@ Tsurany: Games maken amper gebruik van quadcores? Wat dacht je van GTA 4, Mafia 2, Battlefield Bad Company 2 en meer games. Over een jaartje zullen de meeste gamers toch echt ook aan de quadcores moeten, willen ze nog een beetje mee kunnen komen

[Voor 32% gewijzigd door FastFred op 02-11-2010 21:52]

pssst, Seat kopen? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073162

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

FastFred schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 21:42:
@ Tsurany: Games maken amper gebruik van quadcores? Wat dacht je van GTA 4, Mafia 2, Battlefield Bad Company 2 en meer games. Over een jaartje zullen de meeste gamers toch echt ook aan de quadcores moeten, willen ze nog een beetje mee kunnen komen
En koop tegen die tijd dan gewoon een geheel nieuwe pc. Nu upgraden naar een quad core zal je zo weinig opleveren, clock eerst maar eens aardig over, dat helpt meer en is goedkoper.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• pvg103
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 09-08 21:14
@fastfred

warmte ontwikkeling en andere voeding had ik al benoemd. beetje onzin om dat aan mij terug te geven.

crossfire heeft wel zeker nut op hogere reso's.

en dan nu het probleem van de ts:

- Mijn pc is ondertussen een paar jaar oud en begint bij de wat nieuwere spellen toch wat traaghied te vertonen op de hogere resoluties.

en dan nu wat jij zegt:

- Hoe hoger de resolutie hoe meer de videokaart aan de bak moet en je minder snel last hebt van een langzame processor.

uiteindelijk ga jij dus een quad adviseren terwijl we er allemaal over eens zijn dat op hogere reso's de videokaart de bottleneck is.

leuke tegenstrijdigheid

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals al aangegeven, graag hier verder:
[UG Aanschaf] Gamesysteem

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee