Toon posts:

Geluid nieuwe Philips tv via PC-speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe Philips LED-tv (7000-series). Het standaard geluid vind ik erg slecht dus ik heb een setje PC-speakers gekocht (2 sattelieten met active subwoofer). Een surround set vind ik simpelweg te duur en ik heb dezelfde speakers op mijn tv boven en ben zeer tevreden.

Nu het probleem. net zoals op mijn tv boven heb ik de speakers aangesloten met een mini-jack-kabel op de microfoon-output van de tv. Het geluid werkt maar het geluid van de tv blijft ook aan. Nu blijkt dat het geluid via de speakers niet geregeld kan worden met de afstandsbediening (op de tv boven werkt dit wel). Ik moet dat via een submenu doen en dat is natuurlijk niet te doen. Op mijn tv boven gaat het geluid van de tv uit en neemt de microfoon-uitgang het werk over en kan dus met de afstandsbediening bediend worden.

Is er een andere manier om de speakers aan te sluiten zodat ik het geluid via de afstandsbediening kan bedienen???

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:48
Ten eerste: Een microfoon-output bestaat niet. (fatoomvoeding enz uitgezonderd)

En ik vind het vrij logisch dat je met het algemene volumeknopje alleen de speakers bedient, en niet de koptelefoonuitgang. Ik Windows 7 kan ik dit ook apart regelen, en dit vind ik gewoon handig. Als je het geluid uit jouw speakers hard hebt staan en je plugt er een koptelefoon in, gaat het geluid niet direct jouw oren beschadigen.

Om het probleem op te lossen: Wat voor aansluitingen zitten op jouw setje? Alleen analoog of ook digitaal? Misschien kan je een eventuele uitgang die bedoeld is voor versterkers en home-cinema's gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Oeps, ik bedoelde natuurlijk kop-telefoon-uitgang.
Ik snap het nut er wel van maar ik had het handig gevonden als je de keuze had gehad. Apart of samen met geluid van tv.

Er zitten de volgende aansluitingen op:
Scart
HDMI
Component
Koptelefoon (mini-jack)
Digital Audio output

Alleen de digital audio output komt volgens mij in aanmerking. Maar bestaat er zoiets als digital audio naar mini-jack???

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:48
Ja, die dingen bestaan, alleen die zijn best duur. Als je daar meer over te weten wilt komen kan je zoeken naar bijvoorbeeld een Analogue Digital Converter (ADC). Andersom heet dat een DAC (Digital Analogue Converter). Dit gaat alleen niet op als jouw setje gewoon een Digital Audio input heeft, dan kan je natuurlijk gewoon die gebruiken.

Maar als je die SCART aansluiting nog vrij hebt zou je ook die kunnen gebruiken. Met een SCART-out adapter en een tulp naar mini-jack kabeltje. Zo dus:

Afbeeldingslocatie: http://medda86.com/tv/scart-adapter.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/CABLE-470.JPG

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een scart-adapter gebruikt maar krijg er geen geluid uit hoor. Ik moet eerst kiezen wat voor apparaat ik aansluit en via welke aansluiting. Ik heb een home cinema set gekozen maarja dat is het niet echt. Als ik nu de tv aanzet wil hij de versterker gebruiken en zegt dan "mislukt".

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Pagina: 1