Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik wil een EHBO usb stick samenstellen om te gebruiken bij reparaties van pc's. Ik heb al wat zitten klooien met bartPE en dergelijke linux livecd's, maar die voldoen niet echt aan mijn wensen. Waarom? Simpel de interface en dergelijke zijn afwijkend van wat ik gewoon ben, en zo een stick zul je toch niet vaak gebruiken. Daarom dacht ik om het via het volgende op te lossen: een VM manager booten vanaf de usb stick, en van daaruit dan een VM laden in het RAM geheugen. Dan kan ik een werkomgeving samenstellen op een virtuele machine, en dan hoef ik gewoon die image te kopiëren naar mijn usb stick, en heb ik mijn vertrouwde omgeving tijdens reparaties terug. Alleen vind ik nergens tools die het mogelijk maken een VM te booten vanaf een usb stick. Weet iemand een oplossing hiervoor?

Tijdmachine | Nieuws trends

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:17

_Arthur

blub

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bedankt voor deze oplossing aan te brengen, maar met deze oplossing (vereist 8GB en meer) duurt het een eeuwigheid voordat alles geladen wordt. Ik denk dat ik dan toch beter een linux liveCD probeer onder de knie te krijgen.

Tijdmachine | Nieuws trends

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
altijd leuk heh guides schrijven op GoT en dan users die linken naar technet. bah.

anyways, ik heb dus ooit tijd en moeite hier in gestoken:
HOWTO: Embed Hyper-VServer2008 R2 in je server: boot van USB

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:17

_Arthur

blub

Razwer schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:22:
altijd leuk heh guides schrijven op GoT en dan users die linken naar technet. bah.
He he, don't shoot the messenger!

Ik deed alleen een googletje naar wat de TS zelf ook easy had kunnen doen ;)

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
ieperlingetje schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:17:
Ik denk dat ik dan toch beter een linux liveCD probeer onder de knie te krijgen.
Dat is natuurlijk altijd handig.

Omdat virtualisatie nogal hardware afhankelijk is zijn er niet veel desktop pakketten die zich makkelijk laten installeren op een live medium. Om nog maar te zwijgen over de snelheid van je VM. Als je toevallig een wat oudere pc met USB 1.1 treft mag je echt bij elke muisklik een sigaretje/kopje koffie doen.

while (! ( succeed = try ()));

Pagina: 1