Toon posts:

monitor probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een jaar geleden een monitor gekocht
een LG flatron 795ft plus.
iedere keer als ik hem uit zet en weer inschakel na 1 tot 1 1/2 uur moet ik mijn beeldgrote opnieuw instellen.
nu heb ik binnen 3 maanden al 6 nieuwe gekregen via de online service van LG.
nu zeggen ze daar dat ik mijn vernieuwingsfrequentie te hoog zet en dat die daar stuk van gaat.
mijn vraag is kan dit of is dit bullshit
ik werk normaal op een res. van 1152 x 864 bij 100 hz.
wie weet meer van monitoren en kan mij dit vertellen.

thanks bennie

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

probeer dat maar eens op een oude 14 of 15 inch monitor, geheid dat je hem opblaast.

>:)

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
de hoge resoluties op 100hz? ik heb nog geen enkele monitor meegemaakt die dat aankan. 100hz is VEEL te hoog. Daar mol je echt die hele monitor mee.

Ik heb het eens op een oude 14" met 85hz geprobeerd op 1024x768. Weet je wat er gebeurde?
eerst wat het beeld normaal (+- 5 minuten). Toen werd het beeld steeds waziger, totdat het net was of er 100x blur overheen gehaald was. Daarna zag ik wat vonken en flitsen en is de patient overleden.

Catch a smile out there!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:50
Yep, als er 1 ding is waarmee je een monitor idd grondig kan slopen (hardware matig), dan is dat door een TE hoge refreshrate.
100 Hz op die resolutie zal de monitor idd NIET leuk vinden...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
[b]iedere keer als ik hem uit zet en weer inschakel na 1 tot 1 1/2 uur moet ik mijn beeldgrote opnieuw instellen.
Dit probleem komt ook bij bepaalde Iilyama monitoren voor. Volgens mij heeft het te maken met een soort opwarmtijd die de electronen-afbuigelementen nodig hebben.

Verwijderd

hmm...volgens de specs zou mijn LG 915 wel die 100Hz moeten trekken bij 1280x960, en dat werkt dus ook gewoon prima...nu maar afwachten of hij er echt meer door slijt.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Volgens mij kan je monitor het aan, dus zou die er niet kapot van kunnen gaan. Als je monitor het niet aankan(zie specs van je monitor) dan kan die er wel degelijk van kapot gaan.

Mijn monitor kan 100 Hz aan in 1024, en daar heb ik em dus ook op gezet. Nooit echt problemen mee gehad.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Op Wednesday 14 March 2001 10:19 schreef Xanadu01 het volgende:
hmm...volgens de specs zou mijn LG 915 wel die 100Hz moeten trekken bij 1280x960, en dat werkt dus ook gewoon prima...nu maar afwachten of hij er echt meer door slijt.
Wat zijn dan eigenlijk precies die specs? Wat staat precies er op de doos/in de handleiding?

Verwijderd

Topicstarter
ja inderdaad die monitor (LG 795ft plus is een monitor die 1600 x 1200 is en een max refreshrate van 160 hz staat in het boekje
maar als ik hem toch instel op een hogere resolutie kan ik niet meer zo hoog net n'm refreschrate.
dus als ik hem instel op 1152 x 864 kan ik die 100 hz wel selecteren maar ga ik over die 1152 x 864 dan ik ik nog maar 85 hz selecteren.
dan zou die daar toch niet stuk van kunnen gaan op die 100hz.
hij is er voor gemaakt of zie ik dat niet goed

greetz bennie
Pagina: 1