Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geen reply van Solcon SMTP server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij een bedrijf waar ik het ICT gebeuren waar neem, werken ze met een SBS2003 server.
Nu gaat er bij het mailen wel eens iets fout bij bepaalde medewerkers. Ze sturen wel eens een mail naar een verkeerd emailadres..............ik spreek hier dan over het gedeelte achter het apestaartje.

Nu is dit een paar keer gebeurd, en zijn ze in afwachting van een mail die niet is verstuurd. Erg vervelend.

Normaal gesproken zou je dan een emailtje van de SMTP server moeten krijgen, welke aangeeft dat het ingetikte domein niet bestaat. (Heb gecontroleerd dat het domein niet bestaat.)

Deze auto-reply mails krijg ik niet binnen. Kan iemand vertellen waar dat aan kan liggen, en wat ik moet instellen in Exchange 2003 om dit aan de gang te krijgen.

De uitgaande mailserver is van Solcon (mail.solcon.nl)

Verwijderd

Topicstarter
NIEMAND??

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-11 11:07
Misschien onderstaande instellingen?

Afbeeldingslocatie: http://img576.imageshack.us/img576/875/exchangendr.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Thanx...............dit ga ik eens even proberen.

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Je vraagt op een forum hoe Solcon zijn SMTP server heeft ingesteld en waarom hij zo ingesteld is?

Vraag gewoon aan Solcon waarom ze geen NDR (non-delivery report) terugsturen als het domein niet bestaat!
Dit lijkt me een hele redelijke feature request aan een provider.

Edit: Oeh, die van Markie is ook goed! Zou die eerst proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door hans_lenze op 11-11-2010 09:31 ]

while (! ( succeed = try ()));

Verwijderd

Topicstarter
Solcon ondersteunt dit niet..............heb nog eens naar de helpdesk gebeld, en die gaven aan dat ze deze service niet ondersteunen. Nu versturen we mail via de Heeg, welke wel NDR's terug sturen.
Pagina: 1