Toon posts:

Screenshot van downloaden van copyright?

Pagina: 1
Acties:

• SMGGM
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:43
Vroeg me af of het ooit eens ging gebeuren, maar nu zijn we zover. Op meuk: µTorrent Linux 3.0 build 22789 alpha is een screenschot beland terwijl ie niet al te legale content aan het downloaden is.

Ik kan me inbeelden dat sommige groepen hier niet zo tevreden mee zullen zijn.

• Nick_S
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 17:37

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Downloaden mag toch, er staat geen upload speed, dus volgens mij volkomen legaal.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

• SMGGM
Zeer gevoelig debat, maar ik vraag mij af wat de Europese wetgeving hier van vindt:
Van een P2P-netwerk(link naar het desbetreffende deel van de Handleiding) downloaden komt neer op het kopiëren van een werk dat op een netwerk wordt aangeboden. Indien het gedownloade bestand auteursrechtelijk is beschermd, maakt een dergelijke download inbreuk op het uitsluitende recht van de auteur op reproductie van zijn werk. Het kopiëren van een werk zonder toestemming van de auteur kan een schending van het auteursrecht betekenen.
http://ec.europa.eu/infor...glossary_ipr/index_nl.htm
Aangezien Nederland naar mijn mening in Europa ligt, moet het zich aan deze richtlijnen houden. Maw downloaden van auteursrecht mag niet, ook het aanbieden mag niet.

Nogmaals het is een gevoelig debat, de vraag is of T.net zoiets mag toelaten.

• JohanValentijn
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 15-09 23:21
Zoals Nick_S al zei is dit volgens Nederlandse wetgeving volledig legaal. Dat het volgens Europese wetgeving anders is is jammer, maar volgens mij is Nederlandse wetgeving leidend in dit geval.

http://www.anti-piracy.nl/nieuws/artikel.asp?artikelid=33

MBA 13' | EEE pad Transformer | Sony NEX - C3

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:12

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Laten we het er op houden dat het niet handig gekozen is, misschien was een Linux distro downloaden een handiger idee ;)

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

• Tukk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ach laat ook maar...

[Voor 83% gewijzigd door Tukk op 02-11-2010 16:14]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• SMGGM
Landen die bij Europa zijn moeten zich normaal gezien houden aan de Europese wetgeving of een strengere vorm hanteren dan de Europese wet.
In België is koppelverkoop ook verboden, maar in het Europees hof heeft men echter wel beslist dat het mag. Als iemand je dus voor de rechtbank sleept en zo escaleert naar het Europees hof dan zal jij je ongelijk halen, aangezien dan het Europees wetboek gehanteerd wordt.

NB: koppelverkoop is (dacht ik) nog steeds verboden in België maar veel winkels passen het wel toe. Men weet immers dat moest iemand je voor de rechtbank slepen die rechter in kwestie naar het verdicht van het hoger beroep moet luisteren.

De vraag die je je echter mag stellen: wie gaat nu iemand dat illegaal download voor het Europees hof slepen (waarbij men dus eerst alle lagere rechtbanken moet afgaan voordat men naar het hoger beroep mag).
Outerspace schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:12:
Laten we het er op houden dat het niet handig gekozen is, misschien was een Linux distro downloaden een handiger idee ;)
Volledig mee eens. Ik had dan ook gezegd dat het een gevoelig debat was :p

[Voor 15% gewijzigd door SMGGM op 02-11-2010 16:28]

• Drobanir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15:09

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Google is my friend

Het screenshot komt overigens van Wikipedia en was het enige wat ik zo snel vinden kon.

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

• calvinturbo
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 14:47
Drobanir schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:37:
Het screenshot komt overigens van Wikipedia en was het enige wat ik zo snel vinden kon.
Klunzig dat het gewoon op Wikipedia staat... Er staat namelijk ook een gebruikersnaam bij, even Googlen en je hebt z'n Facebook profiel :F EDIT: Nou ja, niet helemaal, met Armageddon als username.

[Voor 6% gewijzigd door calvinturbo op 02-11-2010 20:10]

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 02-09 21:04
Niet alleen een gebruikers naam; als je de combinatie 'armageddon' + de naam die onderin staat zoekt, heb je zekerheid. ;-)

Da's toch niet te g'leuven!

• marcieking
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

SMGGM schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:26:
Landen die bij Europa zijn moeten zich normaal gezien houden aan de Europese wetgeving of een strengere vorm hanteren dan de Europese wet.
Geef dan even een linkje naar een document dat we als Europese wet kunnen bestempelen, niet deze pagina die een soort handleiding lijkt te zijn over de verschillende wetten op auteursrecht in lidstaten van de EU.
Die van Nederland ziet er bijvoorbeeld zo uit.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee