Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 06:26
Ik vraag me af of er hier tweakers zijn die de combinatie Sonos systeem met android remote gebruiken.

Officieel kan je het sonos systeem gebruiken met een iphone + app als remote, maar er bestaat al ene hele tijd een alternatief, andronos, wat soortgelijke functionaliteit moet bieden voor android.

Ik vind echter zéér weinig reviews (1 redelijk beknopte die weinig echt nutige info geeft, voor de rest vage boel), hands-on info, video's of wat dan ook die me nu een duidelijk beeld kunnen geven van hoe goed/stabiel de app nu eigenlijk werkt.

Vandaar, aan wie dit gebruikt:
- stabiel?
- kan het gebruikt worden voor de dagdaaglijkse bediening (tot daar aan toe dat je de setup/advanced instellingen vanop de pc doet, maar volume, zones kiezen, playlist samenstellen, radio kiezen, etc zou moeten werken vanop de smartphone)
- andere opmerkingen?

alvast bedankt voor de input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 22:29

antipode

-=Got is in the details=-

Stabiel?
Een beetje. Het werkt redelijk, maar ik krijg nog wel af en toe vastlopers op zowel HTC Hero als Desire.
Dagelijkse bediening:
Net aan. Navigeren door bibliotheek doet het, evenals volume, suffle etctera. Playlist samenstellen werkt volgens mij niet, of heb ik nog niet gevonden.
Ander opmerkingen?
Een tweedehands ipod touch kan ik eerder aanbevelen. Op de touch werkt het gewoon stukken soepeler en stabieler.

• tMb
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 09:06

tMb

Hoi Drosera,

Ik heb ook Andronos in combinatie met HTC Legend en Sonos. Werkt redelijk, ik onderschrijf de beperkingen hierboven. De applicatie crasht soms en vindt niet altijd de zoneplayers. Onlangs is Spotify ondersteuning toegevoegd aan Andronos, dit werkt nog niet goed want ik krijg vaak een Java error. Maar aangezien er geen alternatief is voor android gebruik ik de applicatie dagelijks.

Toevoegen van nummers aan de wachtrij voor afspelen werkt goed. Je kunt ook in een keer de wachtrij vervangen door een playlist.

Over het algemeen is de user interface niet super eenvoudig, je moet soms zoeken hoe je iets doet. Zit er aan te denken om daar een bijdrage aan te leveren (gepimpte UI), het is immers open source maar moet me dan wel in de Andriod SDK gaan verdiepen. Met kerstdagen geen tijd voor :).

Voor een gratis hobby applicatie van een Sonos liefhebber vind ik het trouwens een knappe prestatie!

Groet,
Bas.

[ Voor 28% gewijzigd door tMb op 30-12-2010 14:05 . Reden: Toevoeging ]