Toon posts:

Mini Display port-> hdmi geluidsoverdracht.

Pagina: 1
Acties:

• Jizzaa
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 27-09 17:30
Beste tweakers

Ben daarnet even de fnac binnengesprongen om mij een mini display port naar hdmi te kopen. Nu als ik deze aansluit op mijn tv had ik direct beeld. Maar na even te zoeken en googelen lukt het mij maar niet om het geluid ook via mijn tv af te spelen.

Ik heb een kleine (21") medion tv. Met hdmi aansluiting. En een Macbook Pro.

Bij mijn instellingen van mbp kan ik bij geluid-> uitvoer kiezen voor ingebouwde hdmi uitgang, maar als ik die aanklik komt er gewoon geen geluid uit mijn mbp maar ook niet uit mijn tv...

Iemand die tips kan hebben waar mijn fout ligt?

(Het gaat voor alle duidelijkheid om een minidp die audio ondersteunt)

Alvast bedankt!

• Pendora
  • Registratie: juni 2002
  • Nu online
Bij de Audio/Midi configuratie (zoeken via spotlight) kan je je HDMI als primaire output selecteren. Dan krijg wordt het geluid via de HDMI gestuurd.

• kaassouffle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 07:52

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

• Bartaz
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 24-09 14:12

Bartaz

Likes cookies!

Jizzaa schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:38:
Beste tweakers

Ben daarnet even de fnac binnengesprongen om mij een mini display port naar hdmi te kopen. Nu als ik deze aansluit op mijn tv had ik direct beeld. Maar na even te zoeken en googelen lukt het mij maar niet om het geluid ook via mijn tv af te spelen.

Ik heb een kleine (21") medion tv. Met hdmi aansluiting. En een Macbook Pro.

Bij mijn instellingen van mbp kan ik bij geluid-> uitvoer kiezen voor ingebouwde hdmi uitgang, maar als ik die aanklik komt er gewoon geen geluid uit mijn mbp maar ook niet uit mijn tv...

Iemand die tips kan hebben waar mijn fout ligt?

(Het gaat voor alle duidelijkheid om een minidp die audio ondersteunt)

Alvast bedankt!
Heb je een mid 2010 model of later?
Modellen die voor de update in april/mei zijn gereleased ondersteunen geen audio over displayport.

• Jizzaa
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 27-09 17:30
Dit topic heb ik ook gevonden met de zoekfunctie, maar vond niet direct iets terug.

Ondertussen in het probleem opgelost met Audio/Midi configuratie. Was gewoon dat aanpassen :)
Danku!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee