pc start plotseling alleen zonder videokaart

Pagina: 1
Acties:

• bartbrinkman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-07-2025
Ik zit met een probleem..

Van de week viel de pc plotseling uit toen ik hem aanraakte. (kunnen wat draden geraakt zijn ofzo. maar geen is beschadigt)
Wou hem weer aan zetten maar toen draaiden de fans alleen een seconde en ging weer uit. De pc start dan ook niet op tot je een minuutje wacht of tot je de stroom er af haalt.
Dus ik begon met troubleshooten en het bleek dat de pc wel startte zonder GPU. Ik werk nu dus ook op de IGP.
Nu dacht ik eigenlijk dat 1 van de lijnen van mijn voeding het begeven had. Deze heb ik dus vervangen. (stomme overhaastte actie...) 8)7

Net de voeding erin gezet en nog steeds exact hetzelfde probleem. Heeft iemand nog tips over waar ik het moet zoeken.

Specs.
AMD Phenom II 550BE
ASUS M4A785TD-V-EVO
Oude voeding: Techsolo 730W
Nieuw: OCZ Stealthxstream II 600W
Sapphire HD Radeon 5770

De pc werkt dus wel perfect zonder videokaart.

• danieloc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-07-2025
waarschijnlijk veroorzaakt je videokaart kortsluiting dus een nieuwe videokaart is de enige optie

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-02 15:24

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Ja, probeer eens met een andere GPU, Of je GPU in een ander pci slot, als je der één hebt. Ik vrees eigenlijk ook dat je een kapotte GPU gaat hebben, maar beter eerst eens controleren voor je een nieuwe gaat kopen...

• bartbrinkman
Dank jullie voor de reacties. Ik heb hem in mijn andere PCI-e slot ook geprobeerd en gebeurd precies hetzelfde. Is de mogelijkheid van een kapot moederbord dan nog aanwezig of is het zeker weten de Videokaart?

Kan het kwaad als ik deze videokaart nu bij iemand anders probeer? omdat hij dus kortsluiting veroorzaakt?
Ook geen oplossingen meer om de kaart te fixen ofzo? >:)

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:06
moederbord is natuurlijk ook aanwezig,

KLIK

Laden doe je met je zonnepanelen

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-02 21:23
Misschien is het veiliger om eerst een oude videokaart in je setup te proberen. Indien het systeem dan wel naar behoren functioneert kun je concluderen dat er iets mis is met je videokaart. Overigens is het niet zeker dat je VGA kaart ook echt kortsluiting veroorzaakt, kan ook zijn dat hij naar 1 sec uit gaat doordat hij gewoon niet verder kan booten (+igp doet het ook goed). Gebruik alleen wel een oud/goedkoop/vervangbaar kaartje (indien het geval dat je MB de veroorzaker van kortsluiting is).

• bartbrinkman
hmm net even een oud kaartje gezocht en nog gevonden ook!! Deze doet het ook gewoon. Dus kan ik concluderen dat het mijn videokaart is/was...

Is er met de videokaart nog iets te proberen? Als een demiwaterbad of een rondje in de oven?
Ga zo nog even zoeken of ik nog een bon kan vinden... en dan kan ik morgen even langs de winkel...

En wederom bedankt!

Verwijderd

Nee, videokaart defect dan kun je deze 99,99% niet meer maken.
Het is als je nog garantie hebt gewoon terug gaan naar de winkel en anders een nieuwe kopen.
Pagina: 1