Toon posts:

Hoeveel fans per molex connector

Pagina: 1
Acties:

• anvar
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 08-07-2019
Hello,

De titel zegt het natuurlijk al een beetje.
Hoeveel 120mm fans kan ik aansluiten op 1 molex connector?

De connector gaat uit elkaar gehaald worden en de fans worden dan met een tuimelschakelaar aangesloten.

Thanks

• G3lderland
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16-03 16:06
Hoeveel wil je er aansluiten?

• lucasio
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 09-10-2017
je kan er 20 op aansluiten oid heb ik ooit eens gedaan

• SmiGueL
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 00:05
Kijk gewoon hoeveel ampere je voeding op de molex connector kan leveren (of hoeveel Watt)
En kijk hoeveel ampere (of Watt) een fan gebruikt..

Deel deze op elkaar, en je hebt je antwoord :)

(Ik zou wel een marge aanhouden :P)

[Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 02-11-2010 13:49]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19:51

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

een fan gebruikt volgens mij iets van 0,5 ampere @ 12v

dus een simpele rekensom zegt dat 20 fans 10 ampere is,

sommige psu's hebben 1 rail van bijv 80 ampere, als er 60 ampere word gebruikt door je computer dan heb je nog stoom voor 40 fan's,

het ligt dus een beetje aan hoeveel rails je in je psu hebt en hoeveel ampere er al gebruikt word van de rail

(cmiiw)

...

• AlexanderB
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 20:23

AlexanderB

7800 rpm

niet dat 1 molex stekker het OK vind om 80 amp te leveren. ik zou bij een stuk of 10-20 fans toch de grens trekken, afhankelijk van hoeveel de fan ik questie gebruikt (ik heb fans van 0.15A en van 1A, en alles dr tussenin.)

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Per "geel" draadje kan je 12A maximaal belasten. Dus in dit geval 1x 12V = 0,30A / 12 = 40.

Hangt af van het amperage per fan maar als je ervanuit gaat dat 0.30A per fan gewoon is kan je er gemiddeld 40 kwijt.

M'n magische bol werken.

• FrankJ91
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 26-09 16:56
hoezo zal je zoveel fans aan willen sluiten? :|
en het is niet eens zomer.

• anvar
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 08-07-2019
Was zo te zien op te lossen met een makkelijke rekensom :-) misschien in het vervolg eerst even iets harder denken.

Fans gaan gebruikt worden in een zelf gemaakt server case die 2 mobo's & 10 schijven huisvest

• Roel1966
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
anvar schreef op donderdag 11 november 2010 @ 20:25:
Was zo te zien op te lossen met een makkelijke rekensom :-) misschien in het vervolg eerst even iets harder denken.

Fans gaan gebruikt worden in een zelf gemaakt server case die 2 mobo's & 10 schijven huisvest
Als er de plaats voor is is het dan niet praktische om bv 20 cm of 23 cm fans te plaatsen ?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee