• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Omdat ik via Google niets kon vinden, vraag ik het hier eventjes.

Ik heb een dedicated server, die ik ooit besteld heb met een Dual Xeon processor. Nu zit ik even te spitten in Plesk en zie ik daar dat het een Core2Duo (E4500) betreft. De hoster zegt dat dat gewoon verkeerd wordt weergegeven door het systeem, maar ik geloof daar niet zo in.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:43
De informatie van Plesk krijgt Plesk van de processor zelf. Dus als deze zich aankondigd als E4500, dan is het een E4500 in principe.
Als het een Windows server is, kan je natuurlijk even de systeeminformatie er bij pakken. Bij een Linux server kan je bijvoorbeeld het commando "cat /proc/cpuinfo" (of voor specifiekere informatie "grep "model name" /proc/cpuinfo") uitvoeren voor de informatie die rechtstreeks uit je CPU gelezen wordt.

[ Voor 54% gewijzigd door EDIT op 02-11-2010 12:56 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Plesk?

CPU-Z!

Zou zo dan even kijken, dan komt er wel een redelijk beslissend antwoord uit.

• Timmert
  • Niet online
Ik heb alleen toegang tot Plesk op die bak, dus CPU-Z gaat wat lastig ;)

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:20
Als ze Plesk in een virtuele machine draaien kan het zijn dat dit de "dichtstbijzijnde" processor is welke hij doorgeeft. De host kan dan wel een Xeon hebben, maar dit wordt dan in de guest als iets anders getoond.

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:43
Bij een dedicated server lijkt me toch dat je wel SSH/RDP toegang hebt tot die bak? Of is het een fully managed server waar de hoster ook het onderhoud etc. van doet?

• Timmert
  • Niet online
Als het goed is, is er niets virtueels op die machine..

• Timmert
  • Niet online
EDIT schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:01:
Of is het een fully managed server waar de hoster ook het onderhoud etc. van doet?
Jep :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:03
Weet niet in hoeverre je anders nog toegang tot die server hebt, maar je zou een php script kunnen uploaden die /proc/cpuinfo uitleest en de output van het "dmesg" commando weergeeft. Weet je meteen wat er zoal in die machine zit aan hardware.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-02 23:08
meuk: PHPMyServer 2.5

Zoiets dus.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Sypher schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:58:
Als ze Plesk in een virtuele machine draaien kan het zijn dat dit de "dichtstbijzijnde" processor is welke hij doorgeeft. De host kan dan wel een Xeon hebben, maar dit wordt dan in de guest als iets anders getoond.
kuch *BS* kuch

Al is het een VM dan geeft de VM alsnog de proc aan van de node.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 18:59
Simpel gezegd, je bent gewoon gebuttfucked (excuse my language). Een Xeon zal nooit als een E4500 weergegeven worden... Zowel virtueel niet als physiek. Er is namelijk naar mijn weten geen Xeon variant die lijkt op de E4500. Als als die er al is, kan die niet dual draaien... Dus als jij een Dual Xeon hebt besteld, heb je nooit dezelfde performance met die E4500.

Ik zou korting vragen...

[ Voor 21% gewijzigd door FireDrunk op 02-11-2010 15:23 ]

Even niets...

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:48
Waarschijnlijk een uitlees fout. Hoe vaak heb ik in OC topics wel niet gezien dat iemand een Core 2 Duo flink op z'n staart trapt en door CPU-z oid gezien wordt als een Pentium 3 Xeon.

Waarschijnlijk een uitlees fout
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 15:19:
[...]

kuch *BS* kuch

Als ik hier een VM start op mijn pc (met Core i5 750 cpu) dan geeft apparaatbeheer van de VM machine nog altijd een 5Mhz quadcore processor aan, er zijn veel meer van dit soort uitlees foutjes. Waarschijnlijk heeft Plesk ook zo'n uitlees fout. Ik zou hoe dan ook contact opnemen met dat bedrijf waar jij die server vandaan hebt

[ Voor 54% gewijzigd door FastFred op 02-11-2010 15:37 ]

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 15:19:
[...]

kuch *BS* kuch

Hmm ik weet toch wel heel erg zeker dat ik voor een vm welke draait op kvm/qemu kan kiezen hoe ik de cpu wil "emuleren" dit is niet optimaal maar het kan wel :).

Wat fastfred zegt klopt inderdaad, uitleesfouten komen vaak voor.
Wellicht dat niet alles up-to-date is.

[ Voor 12% gewijzigd door dutch_warrior op 02-11-2010 15:39 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kun je niet een terminal (via SSH ofzo) draaien?

cat /proc/cpuinfo zou betrekkelijk uitsluitsel moeten kunnen geven.

Overigens is er een manier om te double-checken: het moederbord. Een C2D is een So775 ontwerp. Conroe-achtige Xeons zijn So771. Als het een So775 mobo is weet je dat het een E4500 is, als het een So771 mobo is weet je dat het een Xeon is.

Oslik blyat! Oslik!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:03
Er zijn ook Socket775 Xeons die gewoon pin-to-pin compatible zijn met Core2Duo en Core2Quad CPUs en ook door biossen als dergelijke herkend worden. Als het om een E4500 gaat is het idd een Core2Duo, maar als het om een "E5400 series" gaat, kan het gewoon een quadcore Xeon zijn.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

True.

UItleesfout of leesfout, kan groot verschil maken. Daar had ik nog niet bij stilgestaan maar 't is mogelijk..
Pagina: 1