Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stash_nl
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-01 17:11
he tweakfreaks,

wie kan mij helpen..
Recentelijk heb ik mijn hele systeem opnieuw geinstalleerd, het gaat hier om een oud beessie daar ik aan t sparen ben voor wat nieuws.
alles ging prima tot ik wou kijken hoe en of ik de videokaart een beetje meer prik kon geven. laatste drivers er tegenaan met msi D.O.T. (inmiddels terug naar reference driver van nvidia)
Maar nu, de videokaart doet t wel maar blijft op de bank zitten en laat de cpu al het werk alleen opknappen
gevolg: cpuload op 100% terwijl de videokaart niks doet
graphics ruk
zelfs complete systeemcrashes

iemand???

Het systeem dan
amd athlon 3200
asus a7n8x
msi nv6600 vtd
geil 2 gb pc 3200

draait op xp pro, alle drivers zijn de laatste die beschikbaar waren van fabrikant met uitzondering van de videodriver deze komt van nvidia 258.96_desktop_winxp_32bit_international_whql

ook met een andere videokaart (asus nv6600gt) blijft het probleem bestaan dus ligt niet aan de kaart

suggestions anybody?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danieloc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 11:11
is de chipset ook goed geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-05 13:46
Volgens mij kan de CPU het werk niet overnemen van een GPU; het zijn twee volledig verschillende chips. Als de GPU echt niet werkt (of, bijvoorbeeld, weigert uit 2D modus te komen) dan zal de framerate ~0 zijn - of zal de compu crashen op het moment dat er gevraagd wordt om 3D beelden.

Zoals je het omschrijft kan het een driver issue zijn. Gebruik en driver cleaner om de nVidia driver volledig te verwijderen en installeer de driver opnieuw. 258.96 lijkt de 6600 gewoon te ondersteunen en is WHQL - en verder zijn er geen grootschalige problemen gemeld (volgens Google iig). Er is een kleine kans dat je windows opnieuw zult moeten installeren om een echte verse driver installatie te krijgen.

Als de CPU op volle toeren draait, kan het ook zijn dat er iets anders aan de hand is; een ander programma kan de CPU bezet houden, zodat de GPU niet meer wordt aangestuurd. Controleer de activiteiten van de CPU eens als je niet aan het gamen bent. Als de CPU usage buiten games ook hoog is, probeer dit dan op te lossen.

Verder zijn sommige 6600's uitgerust met een molex aansluiting voor extra stroom. Op die manier werkt de kaart wel, maar alleen op 2D. Controleer of de stroomstekker nog steeds op de juiste manier op de kaart is aangesloten :)

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stash_nl
danieloc schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:40:
is de chipset ook goed geinstalleerd
eh ja.... gisteren nog alle drivers opnieuw gedaan maar gek genoeg, Cpu schiet naar 100% tijdens games terwijl de gpu blijft steken op "stationair" om het zo maar te zeggen, zelfs het geheugen van de videokaart komt niet boven de 14% load uit. Zal later nog een post doen met logbestand van gpu-z allicht da iemand daar wijzer uit wordt. Nogmaals, drivers zijn ALLEMAAL correct geinstalleerd(voor zover ik er nog kijk op heb)
windows is up to date etc. etc... soilant detail is de error die ik krijg als windows opstart: failed to load sw20.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stash_nl
Helixes schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:49:
Gebruik en driver cleaner om de nVidia driver volledig te verwijderen en installeer de driver opnieuw. Er is een kleine kans dat je windows opnieuw zult moeten installeren om een echte verse driver installatie te krijgen.

Verder zijn sommige 6600's uitgerust met een molex aansluiting voor extra stroom. Op die manier werkt de kaart wel, maar alleen op 2D. Controleer of de stroomstekker nog steeds op de juiste manier op de kaart is aangesloten :)
thnx voor je reply,
driver cleaner, suggestie?
windows reinstall is uiteraard precies wat we willen voorkomen
kaart geeft helemaal geen beeld als er geen prik op zit dus die kunnen we ook doorstrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

stash_nl schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:29:
Maar nu, de videokaart doet t wel maar blijft op de bank zitten en laat de cpu al het werk alleen opknappen
gevolg: cpuload op 100% terwijl de videokaart niks doet
Dat is heel normaal als je een groot excel bestand laat berekenen :P
(met andere woorden, over welke applicaties/games/benchmarks hebben we het? Bekijk ook eens de output van dxdiag)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Pagina: 1