Toon posts:

[Office 2010] configureren van Office 2010 'bubble' (App-V)

Pagina: 1
Acties:

• Marc1978
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 31-03-2011
Beste Tweakers,

Momenteel ben ik bezig een Proof of Concept (PoC) op te stellen om Office 2010 beschikbaar te stellen aan een beperkte groep gebruikers.
Omdat de organisatie een SCCM infrastructuur heeft en de bestaande Office 2003 installatie niet te verstoren is het verzoek gekomen om Office 2010 gevirtualiseerd aan te bieden.

Tot nu toe heb ik het volgende gedaan:
- de Office 2010 KMS key toegevoegd aan de KMS server (organisatie bestaat uit ongeveer 3000 medewerkers)
- een standaardinstallatie van Office 2010 gesequenced conform de aanbevolen stappen beschreven in het artikel Prescriptive guidance for sequencing Office 2010 in Microsoft App-V , Outlook heb ik weggelaten omdat deze organisatie geen Exchange heeft (ze gebruiken Lotus Notes en de mail client van Notes wordt gebruikt)
- de sequence aangeboden in SCCM aan een beperkte groep gebruikers

So far so good, de deployment gaat goed en de lokaal draaiende bubble wordt netjes in KMS geregistreerd geactiveerd.
Nu zal de pilot waarschijnlijk uitwijzen welke inhoudelijke settings de organisatie eist voor Office 2010.

Nu probeer ik te controleren of Office 2010 settings via GPO doorgegeven kunnen worden aan de bubble als we GPO settings toepassen.
Naar mijn idee is dit de eenvoudigste manier om settings te beheren i.p.v. de Office Customization Tool (OCT, iets wat ik tijdens het sequencen moet doen en opnieuw moet doen als settings aangepast moeten worden).
Wanneer SCCM wordt gebruikt als distributiemethode i.p.v. een Publishing Server zal de App-V client in stand-alone mode werken, dat betekent dat ik geen wijzigingen aan de bubble door kan geven aan clients, ik zal dan de hele bubble met de wijzigingen opnieuw moeten aanbieden...
Ik kan echter helemaal geen documentatie vinden op Technet OF dit überhaupt wel werkt en als dat werkt, hoe dat geconfigureerd moet worden.
Misschien zal ik toch de OCT moeten gebruiken.

Mijn vragen zijn:
- zijn hier meerdere mensen die ervaring hebben met het gevirtualiseerd aanbieden van Office 2010 middels App-V
- welke manier van configueren zal ik als beste kunnen hanteren?

Er hoeft geen discussie te ontstaan over het wel of niet gebruiken van Outlook, dit valt buiten de scope van dit topic...

• Arcesilaus
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 09-09 12:53
Deze al gezien?

[url="hhttp://blogs.technet.com/b/office_resource_kit/archive/2010/05/03/office-2010-group-policy-administrative-template-files-adm-admx-adml-and-office-customization-tool-download-available.aspxx"]Link[/url]

[Voor 19% gewijzigd door Arcesilaus op 02-11-2010 11:53. Reden: Links in genoemd artikel waren dood]

Homo sum: humani nil a me alienum puto

• Roady81
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Ja, je kunt polices gebruiken net zoals het echt geïnstalleerd zou zijn. Zie;
http://blogs.technet.com/...andle-group-policies.aspx

Over het algmeen geldt;
Policies gebruik je wanneer gebruikers de instellingen niet mogen wijzigen.
OCT gebruik je om standaard instellingen te wijzigen welke de gebruikers weer terug mogen wijzigen als ze dat willen.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• Mystery
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 24-05-2017
Policy settings zijn meestal niks anders dan registry settings die worden aangepast.
De registry settings die in het sequence op dit moment aanwezig kunnen overschreven worden van buitenaf door met OSD Editor een .reg bestand te importeren in een (of meerdere .osd bestanden).

Dit heeft als voordeel dat je het sequence (wat nu naar behoren werkt) niet hoeft open te breken.

Je zal wel moeten uitvogelen welke registry keys gewijzigd worden bij het veranderen van bepaalde policy settings.

Battle.net tag

• Marc1978
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 31-03-2011
Tot nu toe bedankt voor de antwoorden...

het mag wel duidelijk zijn dat GPO's een grotere voorkeur hebben dan OCT te gebruiken.
omdat het nog steeds een proof of concept is en ik afhankelijk ben van de feedback tijdens de pilot zal ik uiteraard pas dan bepalen welke GPO settings toegepast moeten worden.

In de link van Roady81 staat de conclusie die ik eigenlijk zoek en het is denk ik erg goed dat GPO settings buiten de bubble zelf blijven, maakt mijn configureerwerk een stuk eenvoudiger.

(al is het maar dat de organisatie wilt dat ik Office 2010 in 3 talen ga aanbieden, en ik ga dus 3 losse bubbles maken om het simpel te houden)

Zijn er binnen GoT meer ervaringen met de deployment van Office 2010?

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee