Toon posts:

[PW] suggesties filters en kolommen

Pagina: 1
Acties:

• Razzmatazz
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 06-09 23:02
Bij het gebruiken van de pricewatch kwam ik op een paar potentiële nuttige uitbreidingen:

Algemeen:
Zodra je een subcategorie kiest verlies je een hoop kolommen waar je op kan sorteren.
bijv. Als je de categorie AM3 socket kiest bij moederborden.
  • Moederborden
    • filter - aantal geheugenbanken
      Je kan wel aangeven welk geheugentype je wil, maar niet het (minimale) aantal
    • filter - aantal diskaansluitingen (hardeschijf bus)
      Je kan wel aangeven welke hardeschijf bus je wil, maar niet het (minimale) aantal interne diskaansluiting (evt: van dat type bus)
    • filter - aantal card interface sloten
      Je kan wel aangeven welke card interface je wil, maar niet het (minimale) aantal van elk
      Deze is tricky: waar bij de vorige één getal genoeg was is het filter bij deze alleen maar nuttig als niet het totaal aantal wordt gefilterd, maar van het aangegeven soort. (b.v. filteren op (minimaal) 2 PCI-e 2.x 16x sloten én 1 PCI-e 4x). De tricky part is dat je in dit geval eigenlijk wil dat een bord met 2 PCI-e 2.x 16x en PCI-e 8x door dit filter heenkomt. De sloten moeten dus een hiërarchisch verband hebben (PCI-e 1x < PCI-e 2x, PCI-e 1x < PCI-2 4x, etc).
    • kolom - sorteren op de card interface kolom werkt niet op een nuttige manier
    • kolom - sorteren op de hardeschijf bus kolom werkt niet op een nuttige manier
  • Overclocking & cooling | Processorkoeling
    • kolom / filter - soort fan: de maat wanneer er een verwisselbare standaardfan opzit, anders de aanduiding "fanloos" of "geïntegreerd"
    • kolom / filter - totale hoogte: veel kasten (zeker HTPC) hebben fysiek te weinig ruimte voor een heleboel koelers. Kunnen filteren of sorteren op de hoogte van de koeler zou hiervoor zeer handig zijn.
    • kolom / filter - type koeler: "tower" (lamellen parallel aan en fan haaks op de processor), "top-down" (lamellen haaks op en fan parallel aan de processor), "anders"
Op deze manier zijn er natuurlijk nog wel meer filters te bedenken, maar ik heb mij beperkt tot mogelijkheden die voor mij het zoeken daadwerkelijk gemakkelijker hadden gemaakt.

Indien deze feedback wordt geapprecieerd zal ik met alle plezier nog aanvullingen geven.

Tot slot: de reden dat ik überhaupt de moeite doe is omdat ik pricewatch een uitstekende en zeer nuttige webapplicatie vind. _/-\o_ devs

• moto-moi
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Dit is geen bug, dit is een contentissue, dus een tikje richting Pricewatch

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Razzmatazz
Contentissue, mij best :) Ik interpreteerde het als feature, vandaar op devvjes.

• Kraan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 25-06 16:38

Kraan

Veteraan
Hier moet ik morgen even uitgebreider op terugkomen. Voor nu kan ik je al vast vertellen dat ik op het eerste zicht van veel van je verzoekjes kan aangeven dat deze helaas technisch niet mogelijk zijn. Een specificatie waarbij meerdere opties zijn welke individueel weer op aantal gespecificeerd kunnen worden is (nog) niet zinnig filterbaar.

Maar zoals gezegd, morgen kijk ik ze even al je tips in alle rust na en geef ik op ieder punt antwoord.

In ieder geval alvast bedankt voor je meedenken!

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

• Kraan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 25-06 16:38

Kraan

Veteraan
Razzmatazz schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:42:

Moederborden
  • filter - aantal geheugenbanken
    Je kan wel aangeven welk geheugentype je wil, maar niet het (minimale) aantal
  • filter - aantal diskaansluitingen (hardeschijf bus)
    Je kan wel aangeven welke hardeschijf bus je wil, maar niet het (minimale) aantal interne diskaansluiting (evt: van dat type bus)
  • filter - aantal card interface sloten
    Je kan wel aangeven welke card interface je wil, maar niet het (minimale) aantal van elk
    Deze is tricky: waar bij de vorige één getal genoeg was is het filter bij deze alleen maar nuttig als niet het totaal aantal wordt gefilterd, maar van het aangegeven soort. (b.v. filteren op (minimaal) 2 PCI-e 2.x 16x sloten én 1 PCI-e 4x). De tricky part is dat je in dit geval eigenlijk wil dat een bord met 2 PCI-e 2.x 16x en PCI-e 8x door dit filter heenkomt. De sloten moeten dus een hiërarchisch verband hebben (PCI-e 1x < PCI-e 2x, PCI-e 1x < PCI-2 4x, etc).
Voor deze punten geldt wat ik hierboven uitgelegd heb.
  • kolom - sorteren op de card interface kolom werkt niet op een nuttige manier
  • kolom - sorteren op de hardeschijf bus kolom werkt niet op een nuttige manier
Dat klopt, de verklaring hiervoor is in principe gelijk aan die hierboven. De mogelijkheid dit als kolom in te stellen is dan ook meer bedoeld als weergave. Je kan dan andere kolommen gebruiken om op te sorteren en deze om deze gegevens in die selectie in één oogopslag mee te krijgen. Het was de keuze of niet of zo deze mogelijkheid op te nemen.

De wens om dit aan te pakken en goed filterbaar te maken, ligt er al een tijdje en gaat er ook vast en zeker aankomen. Ik zal dit weer eens terugspelen naar de devvers.

Overclocking & cooling | Processorkoeling
  • kolom / filter - soort fan: de maat wanneer er een verwisselbare standaardfan opzit, anders de aanduiding "fanloos" of "geïntegreerd"
  • kolom / filter - totale hoogte: veel kasten (zeker HTPC) hebben fysiek te weinig ruimte voor een heleboel koelers. Kunnen filteren of sorteren op de hoogte van de koeler zou hiervoor zeer handig zijn.
  • kolom / filter - type koeler: "tower" (lamellen parallel aan en fan haaks op de processor), "top-down" (lamellen haaks op en fan parallel aan de processor), "anders"
De bovenstaande requests vind ik zinvol, maar wat ik me afvraag is in hoeverre dit door de fabrikanten gespecificeerd wordt, oftewel; in hoeverre dit voor ons te vinden is. Heb je daar voorbeelden van?

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

• Razzmatazz
De bovenstaande requests vind ik zinvol, maar wat ik me afvraag is in hoeverre dit door de fabrikanten gespecificeerd wordt, oftewel; in hoeverre dit voor ons te vinden is. Heb je daar voorbeelden van?
Hoogte van koelers wordt altijd wel door de fabrikant gespecificeerd.
Of een koeler top-down/tower is en of de soort fan die geleverd wordt, wordt niet door elke fabrikant gespecificeerd. Het is echter in één oogopslag te zien aan de afbeelding.

Voorbeelden:
Scythe Mugen 2 Rev B Uit fabrikant specificaties blijkt dat de hoogte 158mm is, de fan een losse 120mm fan, en uit de afbeelding blijkt duidelijk dat het een tower model is.

De Samurai ZZ (specificaties) is een top-down koeler met een losse 92mm fan en een hoogte van 94mm.

De Zalman CNPS8700 LED (specs) is een top-down koeler met geïntegreerde fan, en is 67mm hoog.

Tenslotte, de Prolimatech Mega Shadow (specs) is een tower koeler van 158.7mm hoog, en wordt fanloos geleverd.

Wat betreft die andere opmerkingen: ik had al geconcludeerd dat dit niet mogelijk zou zijn in de huidige opzet van het filter/kolom systeem, vandaar dat ik de post in eerste instantie ook bij het Dev forum had geplaatst.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee