Bij het gebruiken van de pricewatch kwam ik op een paar potentiële nuttige uitbreidingen:
Algemeen:
Zodra je een subcategorie kiest verlies je een hoop kolommen waar je op kan sorteren.
bijv. Als je de categorie AM3 socket kiest bij moederborden.
Indien deze feedback wordt geapprecieerd zal ik met alle plezier nog aanvullingen geven.
Tot slot: de reden dat ik überhaupt de moeite doe is omdat ik pricewatch een uitstekende en zeer nuttige webapplicatie vind.
devs
Algemeen:
Zodra je een subcategorie kiest verlies je een hoop kolommen waar je op kan sorteren.
bijv. Als je de categorie AM3 socket kiest bij moederborden.
- Moederborden
- filter - aantal geheugenbanken
Je kan wel aangeven welk geheugentype je wil, maar niet het (minimale) aantal - filter - aantal diskaansluitingen (hardeschijf bus)
Je kan wel aangeven welke hardeschijf bus je wil, maar niet het (minimale) aantal interne diskaansluiting (evt: van dat type bus) - filter - aantal card interface sloten
Je kan wel aangeven welke card interface je wil, maar niet het (minimale) aantal van elk
Deze is tricky: waar bij de vorige één getal genoeg was is het filter bij deze alleen maar nuttig als niet het totaal aantal wordt gefilterd, maar van het aangegeven soort. (b.v. filteren op (minimaal) 2 PCI-e 2.x 16x sloten én 1 PCI-e 4x). De tricky part is dat je in dit geval eigenlijk wil dat een bord met 2 PCI-e 2.x 16x en PCI-e 8x door dit filter heenkomt. De sloten moeten dus een hiërarchisch verband hebben (PCI-e 1x < PCI-e 2x, PCI-e 1x < PCI-2 4x, etc). - kolom - sorteren op de card interface kolom werkt niet op een nuttige manier
- kolom - sorteren op de hardeschijf bus kolom werkt niet op een nuttige manier
- filter - aantal geheugenbanken
- Overclocking & cooling | Processorkoeling
- kolom / filter - soort fan: de maat wanneer er een verwisselbare standaardfan opzit, anders de aanduiding "fanloos" of "geïntegreerd"
- kolom / filter - totale hoogte: veel kasten (zeker HTPC) hebben fysiek te weinig ruimte voor een heleboel koelers. Kunnen filteren of sorteren op de hoogte van de koeler zou hiervoor zeer handig zijn.
- kolom / filter - type koeler: "tower" (lamellen parallel aan en fan haaks op de processor), "top-down" (lamellen haaks op en fan parallel aan de processor), "anders"
Indien deze feedback wordt geapprecieerd zal ik met alle plezier nog aanvullingen geven.
Tot slot: de reden dat ik überhaupt de moeite doe is omdat ik pricewatch een uitstekende en zeer nuttige webapplicatie vind.