Toon posts:

schade aan beeldscherm Sony Vaio

Pagina: 1
Acties:

• 4ppl3
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 27-11-2017
Hallo iedereen,

Vandaag op school is er iets vervelends gebeurd. Door twee/drie grappige klasgenoten word ik soms bekogeld met propjes (zilver)papier, soms kunnen we er om lachen maar vandaag ging het mis. Ik gooide ditkeer een iPod-kabeltje terug richting de gooiers maar belandde helaas op het beeldscherm van een 500 euro kostende Sony Vaio. Nu zit er een klein putje/deukje in zijn beeldscherm ter grootte van een speldenknop op de toplaag.

Nu is mijn vraag, hoe kan dit zo goedkoop mogelijk hersteld worden en zijn het jullie met mij eens dat ik hier niet als enige de schuldige van kan zijn?

Het betreft een 15.6 inch beeldscherm.

Bedankt voor de info alvast!

[Voor 3% gewijzigd door 4ppl3 op 02-11-2010 12:13]

• SCIxX
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:51
Ik vermoed dat jij gewoon onder de (verplichte) WA verzekering van je ouders valt, dit soort ongelukjes gebeuren nu eenmaal en daar is deze verzekering voor.

• Xenomorphh
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 28-07 11:38

Xenomorphh

Soep met Ballen

4ppl3 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:36:
Hallo iedereen,

Vandaag op school is er iets vervelends gebeurd. Door twee/drie grappige klasgenoten word ik soms bekogeld met propjes (zilver)papier, soms kunnen we er om lachen maar vandaag ging het mis. Ik gooide ditkeer een iPod-kabeltje terug richting de gooiers maar belandde helaas op het beeldscherm van een 500 euro kostende Sony Vaio. Nu zit er een klein putje/deukje in zijn beeldscherm ter grootte van een speldenknop op de toplaag.

Nu is mijn vraag, hoe kan dit zo goedkoop mogelijk hersteld worden en zijn het jullie met mij eens dat ik hier niet als enige de schuldige van kan zijn?

Bedankt voor de info alvast!
Moet er stiekem wel om lachen. Maar ach hun lokken uit eigen schuld dus. (mijn mening :P)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• EoG
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19-08 20:46

EoG

BOFH

Dit soort dingen worden door Sony natuurlijk niet vergoed. Het makkelijkste is om een tweedehands schermpje op de kop te tikken (op Marktplaats o.i.d.) en deze in te bouwen, nu is het natuurlijk de vraag hoe handig je bent.
Voor je tweede vraag; ik vind dat je de enige schuldige bent; een propje (zilver)papier is iets anders dan een kabel met een connector.

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Xenomorphh schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:39:
Moet er stiekem wel om lachen. Maar ach hun lokken uit eigen schuld dus. (mijn mening :P)
Ben ik het wel mee eens, maar de verzekering niet :P Je had er ook heen kunnen lopen en een paar knokkel afdrukken kunnen achterlaten :+

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Fastmatti
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 04-03-2011
SCIxX schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:38:
Ik vermoed dat jij gewoon onder de (verplichte) WA verzekering van je ouders valt, dit soort ongelukjes gebeuren nu eenmaal en daar is deze verzekering voor.
AVP en die is niet verplicht hoewel de meeste mensen hem wel hebben.

• Xenomorphh
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 28-07 11:38

Xenomorphh

Soep met Ballen

EoG schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:40:
Dit soort dingen worden door Sony natuurlijk niet vergoed. Het makkelijkste is om een tweedehands schermpje op de kop te tikken (op Marktplaats o.i.d.) en deze in te bouwen, nu is het natuurlijk de vraag hoe handig je bent.
Voor je tweede vraag; ik vind dat je de enige schuldige bent; een propje (zilver)papier is iets anders dan een kabel met een connector.
Nog nooit van peste gehoord zeker |:( Dan kun je opgegeven moment toch dingen terug verwachten dus nee de TS is zeker niet de enige schuldige :z

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• TECHcrime
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 15:44
vroeger gooide we stoelen/tafels :D

• m0nk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:00

m0nk

16-09-2003 15.15

Erhm jammer voor hem? Moet ie maar geen propjes gooien.. iets van bal kaatsen... :) Of zijn het vrienden van je?

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30

• 4ppl3
het zijn geen vrienden maar gewoon klasgenoten waar ik wel een goede verhouding mee heb. Alleen vinden ze het leuk me af en toe uit te dagen en ik hen. Maar nu had ik al gezegd dat ze moesten stoppen na 2x gooien en de 3e keer gooide ik dus een kabeltje dat ik toevalig in mn hand had.

Ik heb gebeld naar ReplaceDirect.nl en het kost circa 209 euro om het te vervangen. best duur...
Wij zijn wel AOW (Haha, foutje, ik bedoel AW - Algemene Aansprakelijkheid) AW verzekerd maar je hebt misschien wel een eigen risico. En ik vind dat die andere gasten ook schuld hebben.

[Voor 6% gewijzigd door 4ppl3 op 02-11-2010 16:54]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Xenomorphh schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:50:
Nog nooit van peste gehoord zeker |:( Dan kun je opgegeven moment toch dingen terug verwachten dus nee de TS is zeker niet de enige schuldige :z
Laten we nu de ipod kabel vervangen voor een ninjaster en laptop voor die gast z'n voorhoofd.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• m0nk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:00

m0nk

16-09-2003 15.15

4ppl3 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:00:
het zijn geen vrienden maar gewoon klasgenoten waar ik wel een goede verhouding mee heb. Alleen vinden ze het leuk me af en toe uit te dagen en ik hen. Maar nu had ik al gezegd dat ze moesten stoppen na 2x gooien en de 3e keer gooide ik dus een kabeltje dat ik toevalig in mn hand had.

Ik heb gebeld naar ReplaceDirect.nl en het kost circa 209 euro om het te vervangen. best duur...
Wij zijn wel AOW verzekerd maar je hebt misschien wel een eigen risico. En ik vind dat die andere gasten ook schuld hebben.
Naja dan had ik persoonlijk aangeboden om de helft van de kosten te vergoeden. Zoals je zegt, jij bent niet de enige die dingen aan het gooien was.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30

• 4ppl3
het betreft trouwens een 15.6 inch beeldscherm.

• EoG
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19-08 20:46

EoG

BOFH

[...]

De topicstarter heeft het imho niet over pesten maar over een "geintje", waar ze soms om kunnen lachen, dus nee, dat is geen pesten. Verder ga ik daar niet over in discussie.

Ik raad aan om gewoon te kijken naar een tweedehands display; en anders inderdaad bij ReplaceDirect te laten repareren!

• OzBoz
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 28-02 23:42

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Je bent altijd verantwoordelijk voor je eigen daden. Ondanks het feit dat ik een kut dag heb moest ik lachen. Was ook herkenbaar. Nu ging het bij ons wat lomper en waren er linke loeders die met krammen schoten. Maar ik kom uit de generatie dat toen laptops zeldzaam waren en nooit meer dan 2 kleuren hadden (wel duurder though).

Kijk jij bent gewoon niet handig geweest om een zwaarder object terug te gooien. Neem aan dat jij ook wel wat papier voor handen had. Even goed op kauwen met flink wat speeksel en daar kun je dan prima mee terug gooien. Plakt ook leuk aan een Sony en behalve ranzig scheelt het krassen.

Gewoon onhandig en ach, daar leer je van. Heb zulke dingen vroeger ook wel gehad,

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Catch22
  • Laatst online: 15:46
SinergyX schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:03:
[...]

Laten we nu de ipod kabel vervangen voor een ninjaster en laptop voor die gast z'n voorhoofd.
en de klasruimte voor een colombiaanse gevangenis en we hebben de setup voor een Jean Claude Van Damme film.

Dit is gewoon WA werk. Jij gooit een kabel, jij bent schuldig. Uitlokking bestaat niet in dit geval. Of hebben zij evenredige schade aan jou berokkend?

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• CappieL
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 17:11
Dit valt volgens mij wel onder een WA-verzekering (hebben je ouders vast wel).
(offtopic: AOW is de Algemene OuderdomsWet, zo oud zijn je ouders toch nog niet?)

PSN: Cappie85 (PS4)

• OzBoz
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 28-02 23:42

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik hoorde van mijn moeder (groep 1 en 2) dan je dan moet zeggen 'Stop. Hou op!'. Dat leren ze tegenwoordig. Daar gaat een scherm niet van stuk. Dat had bij mij op school nooit veel geholpen ben ik bang. Maar als je wat terug doet dan is dat toch wel iets wat je zelf doet. Als je op een dansvloer last hebt van een lompe dodo die de hele tijd tegen je aan loopt en je geeft hem een beuk en hij breekt zijn neus dan kan de aanleiding wel daar zijn maar wil niet zeggen dat je niet verantwoordelijk bent voor een gebroken neus.

En pesten is van alle tijden, ik was op de lagere school en voortgezetonderwijs ook altijd de lul. Geloof niet dat ik er slechter van ben geworden. Het is ook een beetje hoe je er mee omgaat en zorgen dat je beetje weerbaar bent, eelt op de ziel enzo. Niet dat ik het goedkeur, maar het gebeurd. Maar wellicht dus over jaar of 15 mensen van 18 die continu 'Stop. Hou op!' roepen, ben benieuwd ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Fastmatti
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 04-03-2011
Tja, moet TS wel gelijk geven dat actie reactie is. Ik zou gewoon even niets doen, ben er namelijk van overtuigd dat ze hun ouders echt niet gaan vertellen dat ze eerst spullen naar jou hebben gegooid en dat ze daardoor dat kabeltje op hun scherm kregen.

[Voor 5% gewijzigd door Fastmatti op 02-11-2010 13:13]

• 4ppl3
bedankt voor de reacties. Ik vraag mij alleen af of je het op de verzekering kan verhalen als je via marktplaats een nieuwe laptop koopt of een beeldscherm. Moet dat niet gewoon via een winkel met een bonnetje bijvoorbeeld?

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 12:36
4ppl3 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:29:
bedankt voor de reacties. Ik vraag mij alleen af of je het op de verzekering kan verhalen als je via marktplaats een nieuwe laptop koopt of een beeldscherm. Moet dat niet gewoon via een winkel met een bonnetje bijvoorbeeld?
Verzekering bellen en kijken hoe het gaat.
Bedoel als zoiets vervangen moet worden gaat het je een flinke bak met geld kosten.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 10:36

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[b][message=34955684,noline]
Wij zijn wel AOW verzekerd maar je hebt misschien wel een eigen risico. En ik vind dat die andere gasten ook schuld hebben.
1. Jij gooit, jij maakt schade dus jij bent aansprakelijk.
2. Met een AOW (Algemene OuderdomsWet) verzekering ga je niet ver komen in dit geval. Je zult een AVP (aansprakelijkheid voor particulieren (of gezinnen) nodig hebben.

Of jouw ouders een dergelijke verzekering hebben weet ik niet en of zij een eigen risico kennen moet je ook zelf nakijken.

Daar melden, melding maken van de geraamde herstelkosten en voor de schadelijdende partij wordt het geregeld. Je verzekering regelt het verder wel met jullie indien er een eigen risico van toepassing is.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

4ppl3 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:29:
Waarom laat je dit niet gewoon via de verzekering lopen? Eigen risico blijft eigen risico, een goedkopere oplossing doet weinig aan dit bedrag.

(heeft WA uberhaubt wel een bonus/malus regelig?)

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee