Het is geen videokaartspecifiek slot, het is gewoon een PCIe slot. Wat je daarin duwt maakt niet uit, PCIe is beide kanten op compatible, je kunt een x1 kaart in een x16 slot duwen, maar een x16 kaart kan ook prima in een x1 slot (mits fysiek passend), dat gaat gewoon werken.
Videokaart in x1 slot zal toch zeker niet bijster goed werken?Terw_Dan schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:10:
Het is geen videokaartspecifiek slot, het is gewoon een PCIe slot. Wat je daarin duwt maakt niet uit, PCIe is beide kanten op compatible, je kunt een x1 kaart in een x16 slot duwen, maar een x16 kaart kan ook prima in een x1 slot (mits fysiek passend), dat gaat gewoon werken.
Ja hoor, werkt prima. In mijn PC heb ik een Radeon 4350 x16 kaart in een x1 slot zitten, dat werkt zonder ook maar enig probleem.powerpuck schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:29:
[...]
Videokaart in x1 slot zal toch zeker niet bijster goed werken?
Werkt gewoon, heb mijn X-Fi Titanium in een x16 slot, omdat het koelblok van mobo in de weg zit bij me x1 slot
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
Uitbreidingssloten zitten op moederborden - Move OH -> PMG
Oslik blyat! Oslik!
Hier heb ik ook een 1x PCI-E kaartje zitten in een 16x slot. Werkt prima
Probleem is dan dat je bij high-end kaarten te weinig data door kan voeren over je x1 slot. Daardoor kan je grafische kaart niet meer op 100% belasten. Maar budgetkaartjes hebben meer dan genoeg bandbreedte uit een x1 slot.powerpuck schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:29:
[...]
Videokaart in x1 slot zal toch zeker niet bijster goed werken?
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Pagina: 1