Toon posts:

PCI- E (1x) kaart in PCI-E (16x) slot. Kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• keroner
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21-09 15:58
Kan dit?
Oftewel een geluidskaart plaatsen in een PCI-E 16x (videokaart) slot?

• Termi
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16:56
Ja, dat kan. Als het past dan kan het!

Heeft wat met AH cassieres, en vrouwen met een vriend. Tjah! | Hier spreekt het Gelders Volksleger, de gewapende arm van de beweging Groot Gelderhand, die streeft naar een vrij en onafhankelijk Gelderland...

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is geen videokaartspecifiek slot, het is gewoon een PCIe slot. Wat je daarin duwt maakt niet uit, PCIe is beide kanten op compatible, je kunt een x1 kaart in een x16 slot duwen, maar een x16 kaart kan ook prima in een x1 slot (mits fysiek passend), dat gaat gewoon werken.

30" monitor te koop

• powerpuck
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 24-08 06:16
Terw_Dan schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:10:
Het is geen videokaartspecifiek slot, het is gewoon een PCIe slot. Wat je daarin duwt maakt niet uit, PCIe is beide kanten op compatible, je kunt een x1 kaart in een x16 slot duwen, maar een x16 kaart kan ook prima in een x1 slot (mits fysiek passend), dat gaat gewoon werken.
Videokaart in x1 slot zal toch zeker niet bijster goed werken?

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

powerpuck schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:29:
[...]

Ja hoor, werkt prima. In mijn PC heb ik een Radeon 4350 x16 kaart in een x1 slot zitten, dat werkt zonder ook maar enig probleem.

30" monitor te koop

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 02-04-2019
Werkt gewoon, heb mijn X-Fi Titanium in een x16 slot, omdat het koelblok van mobo in de weg zit bij me x1 slot :P

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

• keroner
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21-09 15:58
Dat wilde ik horen mensen :)

Thanks!!

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 25-09 10:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Uitbreidingssloten zitten op moederborden - Move OH -> PMG

Soittakaa Paranoid!

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Hier heb ik ook een 1x PCI-E kaartje zitten in een 16x slot. Werkt prima :)

• epic_gram
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 16:12

epic_gram

undercover moderator

powerpuck schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:29:
[...]

Probleem is dan dat je bij high-end kaarten te weinig data door kan voeren over je x1 slot. Daardoor kan je grafische kaart niet meer op 100% belasten. Maar budgetkaartjes hebben meer dan genoeg bandbreedte uit een x1 slot.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee