Toon posts:

Platte kast, game computer

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views

• BlackHawkDesign
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online
Heren,

Ik ben voor mijn broer even een pc in elkaar aan het zetten. Nu is zijn wens dat ik het inbouw in een liggende kast, zodat hij in ze bureau past.

Nu komt er wel een dikke cpu koeling en een dikke videokaart in, gaat dit allemaal passen in bijvoorbeeld, deze kast: pricewatch: Chieftec Bravo BE-01B-SL-B

Ik heb nog nooit eerder een computer in een platte kast gebouwd, dus ik heb er totaal geen verstand van.

BHD

• Andros
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 08:07
Is normaal gewoon een tower op z'n kant. Zolang de PCI sloten de normale hoogte hebben moet je daar geen enkel probleem mee hebben. Let daar eventjes op, sommige kasten gebruiken low-profile slots voor uitbreidingskaarten en dan kom je in de knel met je videokaart. De chieftec in je post heeft zo te zien normale sloten, geen enkel probleem dus :)

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:47
Je kunt toch gewoon de hoogte/breedte van de kast bekijken en dan die vergelijken met de hoogte/breedte van de videokaart en koeler :?

• aap
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 15:56
Het staat zelfs op hun eigen website niet duidelijk, maar afgaande op de plaatjes daar is het een kast met normale hoogte PCI-slots. Dus een normale videokaart zal er qua hoogte wel in gaan.

Als ik naar dit plaatje kijk, zal het qua lengte ook wel goed gaan, maar als je twee videokaarten (SLI/Crossfire) wilt, dan kom je misschien in de knoop met bovengemiddeld lange videokaarten.

De kast ziet er niet veel hoger uit dan de PCI sloten, dus let op dat je niet een te hoge CPU-koeler neemt.

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 15:36
aap schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:46:
Het staat zelfs op hun eigen website niet duidelijk, maar afgaande op de plaatjes daar is het een kast met normale hoogte PCI-slots. Dus een normale videokaart zal er qua hoogte wel in gaan.

Als ik naar dit plaatje kijk, zal het qua lengte ook wel goed gaan, maar als je twee videokaarten (SLI/Crossfire) wilt, dan kom je misschien in de knoop met bovengemiddeld lange videokaarten.

De kast ziet er niet veel hoger uit dan de PCI sloten, dus let op dat je niet een te hoge CPU-koeler neemt.
Een te hoge? De videokaart draait toch gewoon mee met de platte kast? De kaart mag dan dus niet te breed zijn... in de hoogte heb je veel meer rekening te houden met of de cpu-koeler, of de kaarten die eronder hangen...als het om de dikte/breedte van de behuizing gaat dan spreek je ook over de breedte van de videokaart. Voordat er spraakverwarringen komen ;)

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoiets heet een 'desktop'-model kast. Als je daarop zoekt kun je genoeg vinden. Verder staat zoals aap schrijft info op de site van deze fabrikant waaruit de afmetingen te achterhalen zijn.

Denk je trouwens ook aan airflow als je iets *in* een bureau gaat bouwen...

Mocht je er echt helemaal niet uitkomen dan mag je een topic openen, maar dan moet je een stuk meer eigen inzet tonen dan hier het geval is. Minimaal aangeven waar en hoe je gezocht hebt, wat je gevonden hebt (links) en wat dan exact onduidelijk is.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee