Office 2010 loopt vast Windows 7 Professional

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotij
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 14:32
Hier op het bedrijf hebben wij een nieuw systeem neergezet. Speciaal voor SmartRevit.

Specs:

HP Z400 Workstation
Intel Xeon W3530 2.80GHz
16GB MEM
GForce Quadro FX3800 Video

Windows 7 Professional 64 Bit.
Office 2010

Probleem is dat programma's vaak niet opstarten, zoals Office producten of Adobe Reader. Deze blijven hangen bij het openen ervan. Het systeem is door onze WSUS helemaal up to date. Ook Office e.d.

Als ik het systeem diagnostisch opstart gaat het weer goed. Maar dit is toch niet de bedoeling. Iemand een idee waar dit vandaan kan komen? Hieronder overige software:

1. Arkey 5
2. PDFTK Builder
3. PDF Creator
4. Autocad Architecture Smart-Revit
5. Bentley Viewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Definieer vastlopen even wat beter. Ik denk dat de hardwarespecs hier wat minder belangrijk zijn dan de softwarematige:
• wat gebeurt er bij vastlopen;
• is er een proces dat druk bezig is;
• komt er iets in het event log of een applicatie-specifiek log terecht?
• Zijn het toevallig allemaal 32b applicaties?
• Virusscanner die in de weg zit?

Hardware (memtest etc.) en drivers (juiste versies, geen errors?) nalopen lijkt me op het wat meer hardwarematige vlak ook verstandig.

Al ben ik wel jaloers op de hardwarespecs trouwens :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotij
F_J_K schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 09:22:
Definieer vastlopen even wat beter. Ik denk dat de hardwarespecs hier wat minder belangrijk zijn dan de softwarematige:
• wat gebeurt er bij vastlopen;
• is er een proces dat druk bezig is;
• komt er iets in het event log of een applicatie-specifiek log terecht?
• Zijn het toevallig allemaal 32b applicaties?
• Virusscanner die in de weg zit?

Hardware (memtest etc.) en drivers (juiste versies, geen errors?) nalopen lijkt me op het wat meer hardwarematige vlak ook verstandig.

Al ben ik wel jaloers op de hardwarespecs trouwens :P
Bedankt voor snelle reactie. Hieonder mijn antwoorden

1. Bij het vastlopen blijft het ronde cursor ding maar draaien, bij outlook 2010 blijft die in het opstarten "verwerken..." weergeven en gaat niet verder.
2. Als het weer gebeurd zal ik kijken of er een proces is die druk is.
3. Er komt alleen wat in het log van Adobe Reader 9. Dat is de standaard application hang
4. Behalve Office 2010 zijn andere progrs allemaal 32 bit inderdaad.
5. Wij hebben hier McAfee

Het is de 3e machine, er komen er 10. Dit is de tweede die problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Event viewer blijft (v.w.b. relevante entries) helemaal leeg? Laat evt. ook iets als Process Monitor meelopen aangenomen dat die Win7/64-compatible is, weet ik niet zeker :X

Bij meer dan 1 machine (o.b.v. 1 image?) waar het gebeurt lijken bijv. geheugenfouten minder waarschijnlijk. Ik neem ook aan dat de geheugenhoeveelheid geen issue is tegenwoordig. Maar hardwaregerelateerde 'instellingen' zoals andere sets van drivers uitproberen lijkt me geen kwaad kunnen.

McAfee: schakel als test eens uit, in het kader van eliminatie van potentiele oorzaken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotij
Beste,

Excuses voor de late reactie, dat Office 2010 steeds vastliep heeft te maken met Arkey 5.2.

Hiermee heb ik alleen de problemen nog niet opgelost, Arkey start de ene keer wel goed op, de andere keer blijft hij steken. Heb de computer opnieuw geinstalleerd maar problemen keren terug. Een ander systeem met exact de zelfde configuratie werkt wel probleemloos. naar mijn idee heb ik alle geprobeerd. Ook comptabiliteit e.d.

Proces monitor geeft zoveel weer dat ik door de bomen het bos niet zie,

iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Image van de werkende omgeving maken en deze testen op het nieuwe systeem!?
(weet niet of sysprep nog steeds onderdeel/te gebruiken is van/voor deze versie van Windows)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 09:37

ResuCigam

BOFH

rotij schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:09:
Excuses voor de late reactie, dat Office 2010 steeds vastliep heeft te maken met Arkey 5.2.

iemand nog een idee?
Als je die oude Arkey versie (2006?) eens vervangt door een recentere?

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotij
Arkey vervangen kon niet, licenties niet voor.

Maar we zijn er "achter". Het blijkt dat 1 van de drivers van de printers waarschijnlijk niet fijn is. Ondanks de nieuwste updates ervan.

Wanneer je nu het scherm van apparaten en printers eerst opstart, en eventueel weer afsluit is er geen probleem. Dan werken alle programma's probleemloos.

We zijn nog aan het proberen of het niet aan de printprofielen van Arkey ligt. In Arkey moet je namelijk elke printer definieren in een apart prog.

Zodra we dit weten zet ik het hier nog even neer.

Allen bedankt!
Pagina: 1