Vaio Herstellen met enkel alleen hersteldisks

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Hallo mensen. Ik heb een top laptop gekocht. een sony vaio VPC-F13Z1E/B.

Echter nu is de hardeschijf die erin zat een seagate 7200 toeren 500 gb schijf niet lekker.
Beetje jammer. Aan de ene kant denk ik van ik breng hem terug. Aan de andere kant schiet ik daar geen reet mee op. Aangezien er dan nog zo'n zelfde schijf in zit.

Toen ik het type nr van de schijf zag, dacht ik al owjee..

Maargoed. ben een week bezig geweest met het installeren van me pc, en toen ik bijna klaar was en de laatste data aan het kopieren was ging het mis.

Oppeens kopieerde ik op de hardeschijf nog maar met 64 kb per seconde en dan weer met 128. En bleef hij een beetje hangen. en ging dan later wel weer verder.

Ik heb geen vertrouwen meer in deze hardeschijf.

HD Tune geeft bij error scan niks byzonders trouwens. DE HDD is dus niet stuk. Maar er is wel iets mis mee.

Nu wil wil ik een andere hardeschijf erin zetten. Maar daar zit natuurlijk geen herstelpartitie meer op.

Normaal als je opstarte en je drukte f10 uit me hoofd kon je de boel herstellen. Maar dat deed hij altijd van je herstelpartitie.

Weet iemand hoe ik dit ga doen met de dvds? Op de sony website staat het alleen hoe het moet met de herstelparttie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Een image maken van de herstelpartitie en deze kopiëren naar de nieuwe schijf? Kan beiden met Acronis Disk Director.

Wel even opletten wat voor schijfindeling er wordt gebruikt. Vaak wijkt dit af van FAT of NTFS.

Daarna met een schijfbeheer programma een NTFS partitie maken van de lege ruimte, waarop je het besturingssysteem kan installeren.

[ Voor 24% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 02-11-2010 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:26
Kan je niet ergens een windows schijfje lenen, of downloaden? En dan gewoon bij het installeren je eigen product-key gebruikten. (product key op de sticker onder op je laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Nou ik wil eigenlijk de drivers gelijk erop hebben. Probleem is dat deze laptop nieuw is an niet alle drivers ervan online staan zag ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Schijf eruit halen en in andere pc hangen, dan met clonezilla een kopie van de hele hardeschijf naar een nieuwe hardeschijf maken en dan die nieuwe hardeschijf er terug instoppen en vandaar de recovery weer draaien.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Als ik een andere pc had waarop dat kon zou dat wel fijn zijn natuurlijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Ik heb sony gebeld, met de herstel schijven moet het ook kunnen. Alleen dan moest de hd van dezelfde grootte zijn? :)
beetje vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan gewoon dvd erin en proberen? Ik zie het probleem niet eigenlijk.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Normaal spreekt hij toch voor een deel je herstelpartitie aan hoe dom het ook klinkt. Vandaar.

me nieuwe schijf is besteld en dan morgen ff proberen als hij er is :-)
Pagina: 1