Toon posts:

Yamaha RX-V361 probleem

Pagina: 1
Acties:

• rxs
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 13-09 13:58
Ik heb hier een defecte Yamaha RX-V361 Reciever liggen. Ondertussen al een nieuwe gekocht, geen garantie meer op deze, en dacht zelf een beetje ermee te proberen.

Het probleem is dat deze inschakeld, dan na 3 seconden weer uitschakeld. Voorheen moest ik dan eerst de stroomkabel uittrekken om hem weer aan te kunnen zetten. Dit heb ik op weten te lossen door een reset te doen dmv Tone Control + Power ingedrukt te houden, dan reset te kiezen met Straight/Effect en dan weer power in te drukken.

Nu weet ik ook dat deze reciever een DIAG modus heeft, waarbij bepaalde waardes kunnen duiden op het defect. Op een ander forum heb ik dit kunnen vinden:
Try holding the STRAIGHT/EFFECT and the AUDIO SELECT button while pressing the Power button. If the display says PRD PRT there is a prolem with DC on the output section. If the display says PRV PRT there is a problem with the Power supply. If the display says THM PRT there is a problem with the thermal protection circuit.

Dit dus gedaan en nu geeft het PRD PRT 82 aan.

Iemand een idee hoe nu verder te gaan?

• Part
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:37

Part

Helemaal niets.....

Servicemanual er bij pakken:
http://elektrotanya.com/y...x361_sm.pdf/download.html
Vervolgens spanningen van de voeding na meten zie blz 77.

Het is een foutcode die aangeeft dat er DC spanning op je luidsprekers komt te staan dus die zou ik voorlopig even niet aansluiten.
Indien alle voedingspanningen goed zijn dan is waarschijnlijk een STK433-130 IC stuk.

[Voor 55% gewijzigd door Part op 02-11-2010 07:23]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee