uitzonderingen op een auto-reply in Outlook 2007

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:05

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Topicstarter
Ik wil in Office - Outlook 2007 een auto-reply instellen. Dit kan ik via "rules en alerts" (regels en waarschuwingen) nog wel voor elkaar krijgen denk ik. Mijn vraag is alleen kan ik sommige adressen uitsluiten van een auto-reply?

Bijv. iedere e-mail krijgt een auto-reply dat ik op vakantie ben, behalve die van mijn vrouw?
Kan het zo niet in de instellingen vinden, hopelijk weet 1 van jullie hier wat op of een tip om het anders te doen.

Bij voorbaat hartelijk dank voor een antwoord

Marco

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Ja, nadat je de voorwaarden en de acties ingesteld hebt voor de regel kun je de uitzonderingen aangeven.

Zie ook;
Out of Office exceptions

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svertue
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-05 21:07
Dat kan.

Onderstaande stappen gelden als je zelf geen exchange server hebt. De regel wordt dus alleen toegepast als outlook actief is.
1. Maak het bericht dat je als reply wilt sturen. Sla dit op als sjabloon. (office knop, opslaan als, kies formaat 'sjabloon')
2. Sluit het bericht, je hoeft het niet op te slaan.
3. Ga naar 'Extra', 'regels en waarschuwingen'.
4. Kies 'nieuwe regel'. Klik onder 'Beginnen met een lege regel' op 'Berichten controleren als deze aankomen'. Klik op 'Volgende'.
5. Selecteer niets en klik op 'volgende'. Klik op 'ok', want uitzonderingen geven we later aan.
6. Vink 'beantwoordt het bericht met een specifieke sjabloon aan'. Klik onderin op de tekst 'een specifieke sjabloon'.
7. Selecteer in de drop-down-box achter 'Zoeken in' de tekst 'Gebruikerssjablonen in bestandsssyteem'. Selecteer dan je net aangemaakte sjabloon. Klik op 'OK' en klik op 'volgende'
8. Vink nu 'behalve als het afkomstig is van personen of distributielijst' aan en klik onderin op de tekst 'personen en distributielijst.' Geef nu de uitgezonderde emailadressen op. Klik op 'OK', voltooi de regel, sluit de vensters.

Als je wel een exchange server hebt, kun je 1 en 2 overslaan. Bij stap 6 selecteer je in plaats van de aangegeven regel de regel 'de server moet antwoorden met een specifiek bericht'. Klik dan op de tekst 'een specifiek bericht' en maak het bericht op. Sla 7 over en ga weer verder met 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svertue
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-05 21:07
@roady81.

Inderdaat gaat het via 'regels' bij de wizard afwezigheid ook goed, maar de out of office assistant (wizard afwezigheid) regels gelden alleen tijdens de periode dat je een afwezigheidsbericht hebt ingesteld. Als je het via 'regels en waarschuwingen' doet blijft de regel actief totdat je hem zelf weer uitschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Topicstarter
Dank je wel voor het uitlweggen
Roady81 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 08:46:
Ja, nadat je de voorwaarden en de acties ingesteld hebt voor de regel kun je de uitzonderingen aangeven.

Zie ook;
Out of Office exceptions

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
svertue schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 09:19:
@roady81.

Inderdaat gaat het via 'regels' bij de wizard afwezigheid ook goed, maar de out of office assistant (wizard afwezigheid) regels gelden alleen tijdens de periode dat je een afwezigheidsbericht hebt ingesteld. Als je het via 'regels en waarschuwingen' doet blijft de regel actief totdat je hem zelf weer uitschakeld.
Ja, dat weet ik en ik heb nergens verteld dat hij de regels in OOF moet gebruiken (gaat ook niet bij een POP3 account) dus ik snap je opmerking naar mij niet helemaal.

[ Voor 0% gewijzigd door Roady81 op 02-11-2010 10:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
litebyte schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 10:11:
Dank je wel voor het uitlweggen

[...]
Graag gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Topicstarter
svertue: ook hartelijk bedankt, het geldt in mijn geval inderdaad voor computer zonder xchange server
svertue schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 09:14:
Dat kan.

Onderstaande stappen gelden als je zelf geen exchange server hebt. De regel wordt dus alleen toegepast als outlook actief is.
1. Maak het bericht dat je als reply wilt sturen. Sla dit op als sjabloon. (office knop, opslaan als, kies formaat 'sjabloon')
2. Sluit het bericht, je hoeft het niet op te slaan.
3. Ga naar 'Extra', 'regels en waarschuwingen'.
4. Kies 'nieuwe regel'. Klik onder 'Beginnen met een lege regel' op 'Berichten controleren als deze aankomen'. Klik op 'Volgende'.
5. Selecteer niets en klik op 'volgende'. Klik op 'ok', want uitzonderingen geven we later aan.
6. Vink 'beantwoordt het bericht met een specifieke sjabloon aan'. Klik onderin op de tekst 'een specifieke sjabloon'.
7. Selecteer in de drop-down-box achter 'Zoeken in' de tekst 'Gebruikerssjablonen in bestandsssyteem'. Selecteer dan je net aangemaakte sjabloon. Klik op 'OK' en klik op 'volgende'
8. Vink nu 'behalve als het afkomstig is van personen of distributielijst' aan en klik onderin op de tekst 'personen en distributielijst.' Geef nu de uitgezonderde emailadressen op. Klik op 'OK', voltooi de regel, sluit de vensters.

Als je wel een exchange server hebt, kun je 1 en 2 overslaan. Bij stap 6 selecteer je in plaats van de aangegeven regel de regel 'de server moet antwoorden met een specifiek bericht'. Klik dan op de tekst 'een specifiek bericht' en maak het bericht op. Sla 7 over en ga weer verder met 8.

Pagina: 1