Toon posts:

nForce 750i 1Gbit ethernet onmogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Sir.roYa
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15-08 13:59
Beste lui,

Ik was afgelopen weekend naar The Reality 11 in Drachten. Daar kwam ik er echter achter dat mijn ethernetverbinding maar 100Mbit aangaf terwijl ik een Gigabit aansluiting heb.

Ik heb de nieuwste drivers van nvidia.com al geprobeerd (nforce 15.51), ook heb ik de drivers van de Asus site zelf geprobeerd maar niks werkt. Ik blijf gewoon 100Mbit houden (aangesloten op 1Gbit switch).
Als ik eigenschappen van de netwerkverbinding in apparaatbeheer doe, dan kan ik bij duplex mode ook niet hoger kiezen dan 100 FD of auto neg.

Ik had ook gelezen dat dit een driverprobleem is. Ik had voorrheen Vista Business N x86 en daar gaf het bord wel gewoon 1Gbit aan. Deze drivers kan ik alleen niet gebruiken omdat ik nu x64 draai.

Specs:

Mobo: ASUS P5N-D
Chipset: NV nForce 750i SLI
Ethernet: 10/100/1000Mbit.

Iemand die mij uit de brand kan helpen?

• KeDeShCh
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2013
Ik zelf draai hier op diverse mobo's Win XP 64 bit. Bij de Asus bordjes gebruik ik gewoon de 32 bits drivers van de mobocd die bij het mobo is geleverd. Als het goed is, kan een 64bit OS ook gewoon 32 bit drivers draaien, althans, bij XP 64bit kan dat wel. Misschien kan je eens proberen om de drivers van je mobocd te installeren.

• Donvincento
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17-09 08:14
Ik neem aan dat je de laatste chipset drivers, van de asus support site hebt geïnstalleerd? Hier staan er wel wat tussen die voor 64 bit geschikt zijn (ook één voor networking interface). Misschien dat die je probleem op lost.
KeDeShCh schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:47:
Ik zelf draai hier op diverse mobo's Win XP 64 bit. Bij de Asus bordjes gebruik ik gewoon de 32 bits drivers van de mobocd die bij het mobo is geleverd. Als het goed is, kan een 64bit OS ook gewoon 32 bit drivers draaien, althans, bij XP 64bit kan dat wel. Misschien kan je eens proberen om de drivers van je mobocd te installeren.
Volgens mij kan je geen 32bit drivers gebruiken op een 64bit os.

Source

If I'm running a 64-bit version of Windows, do I need 64-bit drivers for my devices?
Yes, all hardware devices need 64-bit drivers to work on a 64-bit version of Windows. Drivers designed for 32-bit versions of Windows won't work on computers running 64-bit versions of Windows.

If you are unsure whether there is a 64-bit driver available for your device, see Update a driver for hardware that isn't working properly or go to the device manufacturer's website.

You can also go online to the Windows Vista Compatibility Center, or get information about drivers by going to the Windows Vista Upgrade Advisor website.

[Voor 8% gewijzigd door Donvincento op 02-11-2010 09:03]

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:48
KeDeShCh schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:47:Als het goed is, kan een 64bit OS ook gewoon 32 bit drivers draaien, althans, bij XP 64bit kan dat wel.
Nope, niet mogelijk.
Sir.roYa schreef op maandag 01 november 2010 @ 22:06:
Ik heb de nieuwste drivers van nvidia.com al geprobeerd (nforce 15.51), ook heb ik de drivers van de Asus site zelf geprobeerd maar niks werkt. Ik blijf gewoon 100Mbit houden (aangesloten op 1Gbit switch).
De drivers installeren dus wel? Pak anders dat 15.51 pakket eens uit met 7-zip en probeer handmatig via devicemanager de driver te installeren.

• Sir.roYa
@ Nielson,

Dat heb ik al geprobeerd en dat werkt niet. Zo ben ik er ook achter gekomen dat je 32 bit drivers niet kunt installeren. De drivers van de cd en de website van Asus willen ook niet meewerken. Nergens komt bij status van de netwerkverbinding 1gbit te staan of bij apparaatbeheer bij duplex mode. Ik heb de non whql drivers van server 2003 x64 van de nvidiasite ook geprobeerd. Dan staat er wel dat het een 10/100/1000Mbit netwerkkaart is maar noway dat je kunt kiezen uit 1000Mbit. :S

• Alpha Bootis
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15-07-2016
32bit driver op 64bit OS werkt niet. Windows XP 64bit is voor een reden geflopt. ;)
Maar het lijkt me ook sterk dat dit een driverprobleem is.

Zitten er niet meer aansluitingen op je mobo, voor het netwerk? Ik heb er nl 2, kan me zomaar voorstellen dat er maar 1 de GBit verbinding heeft.

In de BIOS ook geen gaar limiet aanstaan? Force 100mbit ofzo iets? Zou niet weten waarom dat zou moeten bestaan maar je weet nooit.

[Voor 18% gewijzigd door Alpha Bootis op 02-11-2010 12:48]

• Alpha Bootis
Misschien heel dom maar waren die switches daar wel 1GBit op alle poorten en zat je niet gewoon op 100? De laatste lan die ik heb meegemaakt was alles nog 100Mbit, m.u.v. een viertal poorten die apart stonden. Al is dat wel alweer een kleine 3 jaar geleden. GBit switches zijn namelijk nog erg duur en de rest van het netwerkje op gebied van servers en andere deelnemers enzo moet er ook maar op berekend zijn.

[Voor 23% gewijzigd door Alpha Bootis op 02-11-2010 12:58]

• Sir.roYa
Heb voor je gekeken in het bios
opties: lan cable check (staat op disable, testen van je lankabel)
NV onboard lan: enable/disable (staat: enable)
NV lan boot rom: enable/disable (staat: disable)

En ik heb maar 1 lan aansluiting, en op de lan waren allemaal Gbit switches en backbone 10GBit.
Mijn broertje en mijn buurman hadden wel gewoon 1Gbit. En al zou het geen Gbit switch geweest zijn moet je bij apparaatbeheer alsnog Gbit duplex mode kunnen selecteren en dat staat er niet eens tussen.

EDIT: Nu werkt de netwerkverbinding wel nadat ik het nvidia beheersoftware eraf hebt gegooid (drivers van Asus site v15.37) In dat programma kun je alleen first packet instellen en verder niets over duplex mode.

[Voor 17% gewijzigd door Sir.roYa op 02-11-2010 13:07. Reden: opgelost]

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:48
Als je een beetje zoekt op je probleem lijkt het inderdaad wel vaker voor te komen bij Nvidia. Dat je geen Gb kunt forceren schijnt gewoon in de drivers te zitten. Echter staat nergens een 'echte' oplossing, bij sommigen werkt het soms spontaan weer, anderen prutsen met andere kabels, doen een cmos reset of uninstalleren/reïnstalleren de drivers en dan werkt het weer.

• Alpha Bootis
Sir.roYa schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:02:
Heb voor je gekeken in het bios
opties: lan cable check (staat op disable, testen van je lankabel)
NV onboard lan: enable/disable (staat: enable)
NV lan boot rom: enable/disable (staat: disable)

En ik heb maar 1 lan aansluiting, en op de lan waren allemaal Gbit switches en backbone 10GBit.
Mijn broertje en mijn buurman hadden wel gewoon 1Gbit. En al zou het geen Gbit switch geweest zijn moet je bij apparaatbeheer alsnog Gbit duplex mode kunnen selecteren en dat staat er niet eens tussen.

EDIT: Nu werkt de netwerkverbinding wel nadat ik het nvidia beheersoftware eraf hebt gegooid (drivers van Asus site v15.37) In dat programma kun je alleen first packet instellen en verder niets over duplex mode.
Daar zou ik gelijk een vuistregel van maken.
Al die krakkemikkige "beheertools" heb je niet nodig.
Bij Wlan ouwehoeren ze ook vaak meer dan dat ze goed maken.

• KeDeShCh
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2013
Volgens mij kan je geen 32bit drivers gebruiken op een 64bit os.

Jullie hebben gelijk, ik was in de war met 32 bit applicaties, geheel mijn fout dus. Had een lange dag achter de rug. Dank je voor de correctie.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee